رژیم لاغری خوشمزه با آب انگور

atoosamirzavandi
انگور میوه ای تابستانی و لذیذی است و همان طور که زینت بخش ظروف میوه می باشد به زیبایی اندام نیز کمک می کند. در این مقاله فواید انگور و آب انگور برای لاغری برشمرده شده است.

انگور و آب آن خواص درمانی بسیار دارد اما سرشار از قند می باشد و به افرادی که دارای قند خون بالایی هستند زیاد توصیه نمی شود. در این مقاله دستور رژیمی لاغری با آب انگور را ارائه می دهیم.

نکاتی درباره رژیم لاغری انگور

اساس این رژیم غذایی,انگور تازه و طبیعی است, انگورهایی که مصرف می کنید باید حتما شیرین و رسیده باشد. این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت و یا سنگ کلیه توصیه نمی شود. در طی این دوره شنا می توانید از آب های طبیعی دیگر استفاده کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود. رژیم انگور ممکن است تا ماهها ادامه پیدا کند. شما در این رژیم احساس خستگی و گرسنگی نمی کنید چون انگور سرشار از ویتامین و قند است.
در زمانی که رژیم لاغری انگور را میگیرید بدنتان شروع به پاکسازی می کند و مواد زایدی که در کبد و خونتان انباشته شده است را از بین می برد و به طور کامل تصفیه می کند.

دستور رژیم انگور

در طول یک هفته روزانه حدود یک تا یک و نیم کیلو گرم انگور با دانه و پوست آن میل کنید. اما این مقدار را باید در کل وعده هایی غذای روزانه تان به طریقی که گفته می شود پخش کنید.
چند ساعت بعد از خوردن صبحانه
یک ساعت بعد از صرف شام
قبل از خواب

کاهش وزن احتمالی با این رژیم انگور حدود 2 تا 4 کیلو گرم است و این بستگی به مداومت شما و همچنین کنترل باقی مواد مصرفی در وعده های روزانه تان دارد.

رژیم لاغری و پاکسازی انگور

رژیم لاغری با انگور در 5 هفته باید انجام شود. و نحوه مصرف انگور در هر هفته متفاوت است. هفته اول: فقط در یکی از وعده ها انگور جایگزین غذا شود. هفته دوم: انگور را باید جایگزین دو وعده غذایی طی روز کرد. هفته سوم: انگور در تمام وعده ها جایگزین شود. کسانی که نگران ضعف قوا در این مدت هستند می توانند از نان جو به میزان متعادل در این مدت استفاده کنند. همچنین در رژیم انگور میتوان از آب انگور طبیعی به جای میوه آن در بعضی وعده ها استفاده کرد. به طور مثال به جای یک وعده انگور می توان از 2 لیوان آب انگور استفاده کرد. و اما در هفته چهارم شما به جای سه وعده از دو وعده انگور استفاده می کنید و در هفته پنجم تنها یک وعده انگور در رژیم غذایی تان باید استفاده شود و باقی وعده ها می توانید از مواد غذایی دیگر استفاده کنید.

خواص انگور برای بهبود تپش قلب

تپش قلب مصرف روزی یک لیوانآب انگور می تواند حالت های تپش قلب را تسکین دهد. قبل از خواب یک لیوان آب حاوی یک قاشق غذاخوری عسل و نصف لیوان آب لیمو بخورید. مصرف میوه و سبزی تازه را بالا ببرید. فعالیت های جسمی مانند شنا، دوچرخه سواری و… را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا قلب سالمی داشته باشید. از مصرف نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید.

فواید انگور و اثرات آنتی اکسیدانی آن

عصاره هسته انگور با داشتن محتوای بالای پروسیانیدین ها دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده که رادیکال های آزاد را می بلعد. سایر بخش های انگور نیز دارای آنتی اکسیدان هستند اما غلظت این ترکیبات در پوسته و هسته بالاتر است.

خاصیت انگور برای محافظت از قلب

انگور باعث افزایش سطوح اکسید نیتریک در خون شده و بنابراین تشکیل لخته و در نتیجه خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. علاوه براین آنتی اکسیدان های موجود در انگور سبب کاهش اکسیداسیون کلسترول LDL، به عنوان عامل خطر اصلی تنگی عروق و بیماری های قلبی عروقی می شوند. فلاوونوئیدهای موجود در انگور و رزوراترول علاوه بر ایجاد رنگ آنتی اکسیدان های قدرتمندی محسوب می شوند. این ترکیبات با مهار اثرات مخرب رادیکال های آزاد بر اکسیداسیون LDL و کاهش استرس اکسیداتیو و تجمع پلاکتی از شریان ها محافظت می کنند. علاوه براین انگور با کاهش التهاب و فشارخون می تواند به سلامت قلب و عروق کمک کند.

خواص انگور جهت بهبود دیابت

اخیراً بررسی ها نشان داده که عصاره های تهیه شده از پوست انگور می تواند در کنترل قند خون و نفروپاتی دیابتی موثر باشد. علاوه براین کشمش به عنوان یکی از فرآورده های حاصل از انگور می تواند جایگزین خوبی برای قند و شکر در بیماران دیابتی باشد اما بااین حال بهتر است در مصرف آن تعادل رعایت شود.
منبع الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ