کاهش سطح قند خون در دیابتی ها با این سبزی خوشمزه

برای کنترل قند خون، رعایت رژیم غذایی، تحرک زیاد، کاهش استرس، اضطراب و مصرف داروهای مناسب (شیمیایی یا گیاهی) ضروری است

دانه‌های شنبلیله دارای خاصیت کاهش قند خون است. از این دانه‌ها می‌توان هر روز یک قاشق مرباخوری استفاده کرد. همچنین می‌توان با استفاده از یک لیوان آب به مدت 5 دقیقه، دانه‌ها را جوشانده و پس از صاف کردن، آن را مصرف کرد.

ستاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران با بیان این که برای کنترل قند خون، رعایت رژیم غذایی، تحرک زیاد، کاهش استرس، اضطراب و مصرف داروهای مناسب (شیمیایی یا گیاهی) ضروری است، عنوان کرد: دانه‌های شنبلیله، سیر و پیاز از جمله گیاهانی هستند که دارای خاصیت اثربخش در کاهش قند خون دارند.

دکترمحمد حسین صالحی سورمقی در خصوص نحوه اثربخشی داروهای گیاهی در درمان بیماری دیابت گفت: از داروهای گیاهی می‌توان برای کاهش قند خون پایین و متوسط استفاده کرد. در قند خون‌ بالا به داروهای شیمیایی نیازاست، داروهای گیاهی را می‌توان به عنوان کمکی در این مواقع استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: دانه‌های شنبلیله دارای خاصیت کاهش قند خون است. از این دانه‌ها می‌توان هر روز یک قاشق مرباخوری استفاده کرد. همچنین می‌توان با استفاده از یک لیوان آب به مدت 5 دقیقه، دانه‌ها را جوشانده و پس از صاف کردن، آن را مصرف کرد.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران یادآور شد: گیاه سیر و پیاز نیز دارای خاصیت کاهش قند خون هستند. البته سیر از این نظر قوی‌تر از پیاز است. برای این منظور می‌توان از 1 تا 3 عدد قرص سیر به صورت روزانه که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود، استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: سیر خواص دیگری از جمله کاهش کلسترول، کاهش فشار خون و کاهش چسبندگی پلاکت‌ها (رقیق نمودن خون) را دارا است.

دکتر سورمقی یادآور شد: گیاهان دیگری که دارای خاصیت کاهش قند خون هستند و می‌توانند به طور دائم در رژیم غذایی مصرف شوند، عبارتند از هویج، گشنیز(به خصوص دانه آن)، گزنه، کنگر فرنگی، گردو، کرفس، کدو تنبل، زیتون، جو و یونجه هستند.

وی گفت: نکته با اهمیت این است که قند خون بالا را نمی‌توان باداروهای گیاهی به حد طبیعی رسانید و حتما باید با رعایت رژیم غذایی، تحرک زیاد، کاهش استرس، تشویش و اضطراب و مصرف داروهای مناسب (شیمیایی و گیاهی) آن را کنترل کرد.

همه چیز درباره قند خون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ