درمان یبوست با این خشکبار خوشمزه

برای رفع مشکلات گوارشی اصلاح الگوی تغذیه یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام دهید.

آلو میوه ای از خانواده هلو و زردآلو است که بیش از هزاران گونه متفاوت از نظر رنگ، شکل و اندازه در جهان وجود دارد. انواع آلو سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است و به بهبود سیستم گوارش کمک فراوانی می کند. به توصیه متخصصان یکی از بهترین گزینه ها برایرفع یبوست، آلو جنگلی خشک است. در ادامه بیشتر در این باره می خوانید.

آلو برای رفع یبوست

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به نقش چشمگیر آلو در رفع مشکل یبوست در انسان‌ها گفت: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی آلو بخورید.

نسرین علیزاده با تاکید بر مطلب فوق تصریح کرد: وجود فیبر در این میوه موجب می‌شود تا مشکل یبوست رفع شود.  در 100 گرم آلو 10گرم قند سوربیتول وجود دارد که دارای خاصیت ملین است، در نتیجه افرادی که دارای یبوست هستند باید توجه بیشتری نسبت به دریافت این ماده غذایی داشته باشند. 

برای بیشتر شدن خاصیت آلو خشک، به مدت 1 دقیقه آن را در آب خیس کنید و سپس بخورید.آلو جنگلی یکی از بهترین انواع آلو برای رفع یبوست است.

آلو دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است از این رو رادیکال‌های آزاد بدن را از بین می‌برد. این رادیکال‌های آزاد با افزایش اکسیداسیون چربی سبب رسوب چربی در دیواره عروق می‌شوند و نتیجه این عمل نتیجه‌ای جز افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی در بین افراد ندارد از این رو افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین افراد مبتلا باید از آلو استفاده کنند.

فیبر موجود در آلو موجب کاهش سرعت جذب قند، کاهش لیپیدهای خون، افزایش تعداد دفع از طریق دستگاه گوارش می‌شود.

درمان یبوست با آلوئه ورا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ