چرا مردان باید هر روز تخم مرغ و کرفس بخورند؟

کرفس بخشی از خانواده چتریان شامل هویج، زردک، جعفری و کرفس کوهی است. ساقه های ترد کرفس آن را به یک میان وعده کم کالری محبوب تبدیل کرده که فواید بیشماری را برای بدن فراهم می کند.

کرفس بخشی از خانواده چتریان شامل هویج، زردک، جعفری و کرفس کوهی است. ساقه های ترد کرفس آن را به یک میان وعده کم کالری محبوب تبدیل کرده که فواید بیشماری را برای بدن فراهم می کند.

فیبر موجود در کرفس به سیستم هضم، قلب و عروق کمک می کند، همچنین کرفس حاوی آنتی اکسیدان است که در جلوگیری از بروز بیماری نقش دارد. به گزارش هلث لاین، در اینجا چند دلیل توضیح داده شده که چرا باید کرفس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

نقش کرفس در سلامت جنسی مردان؛ از واقعیت تا شایعه

رژیم غذایی یکی از مهمترین فاکتورها در سلامت بدن است و تغذیه مناسب سبب تقویت قوای جسمی و به طبع آن قوای جنسی می شود. برخی مواد غذایی بسیار بر تقویت قوای جنسی موثر هیتند و باید آن ها را در برنامه غذاغییتان قرار دهید. در این مطلب مهمترین مواد غذایی برای تقویت قوای جنسی را به شما معرفی می کنیم.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از ویتامین B6 و B5 است. این دو نوع ویتامین به تعادل هورمونی در بدن کمک می کنند و با اثرات مضر استرس مقابله می کنند. در طب سنتی توصیه شده است برای بالارفتن توانایی جنسی، تخم مرغ را درست قبل از فعالیت جنسی میل کنید.

کرفس

شاید باورتان نشود اما این سبزی یکی از بهترین خوردنی ها جهت تقویت قوای جنسی است، زیرا مملو از آندروژن می باشد. آندروژن هورمونی است که در بدن ترشح می شود و در فعالیت جنسی نقش دارد. بهتر است کرفس را خام میل کنید.

کرفس منبع خوبی از آنتی اکسیدان های مهم است

آنتی اکسیدان ها از سلول ها، رگ های خونی و اندام ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند. کرفس حاوی ویتامین C، بتا کاروتن و فلاونوئیدها است، اما حداقل 12 نوع ماده مغذی آنتی اکسیدانی اضافی در یک ساقه از کرفس وجود دارد، همچنین منبع فوق العاده ای از عناصر غذایی گیاهی است که نشان داده شده از التهاب دستگاه گوارش، سلول ها، رگ های خونی و اندام ها می کاهد.

کرفس باعث کاهش التهاب می شود

التهاب مزمن با بسیاری از بیماری ها از جمله آرتروز و پوکی استخوان در ارتباط است. کرفس و برگ های آن تقریبا 25 ترکیب ضدالتهابی دارند که از التهاب در بدن محافظت می کنند.

کرفس از هضم غذا پشتیبانی می کند

در حالی که مواد مغذی آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی کرفس از کل دستگاه گوارش محافظت می کند، علاوه بر آن مزایای خاصی برای معده دارد.

تحقیقات نشان می دهد پلی ساکاریدهای مبتنی بر پکتین در کرفس از جمله ترکیبی معروف به آپیمان باعث کاهش موارد زخم معده، بهبود غشای معده و تعدیل ترشحات معده در مطالعات حیوانی شده است سپس مقدار زیادی آب کرفس تقریبا 95 درصد به علاوه مقادیر زیادی فیبر محلول و نامحلول وجود دارد.

همه اینها از دستگاه گوارش سالم پشتیبانی می کنند و عملکرد آن را منظم نگه می دارند. یک فنجان حاوی ساقه کرفس دارای 5 گرم فیبر غذایی است. کرفس سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی با شاخص گلیسمی پایین است.

هنگام خوردن کرفس از ویتامین هایA ، K و C به علاوه مواد معدنی مانند پتاسیم و فولات لذت خواهید برد، همچنین سدیم کمی دارد. بعلاوه، از نظر شاخص گلیسمی پایین است یعنی یک اثر آهسته و ثابت بر قند خون دارد.

کرفس دارای اثر قلیایی است

کرفس با داشتن مواد معدنی مانند منیزیم، آهن و سدیم تاثیر خنثی کننده ای روی غذاهای اسیدی دارد نیازی به ذکر این واقعیت نیست که این مواد معدنی برای عملکردهای ضروری بدن لازم هستند.

کرفس به انعقاد خون کمک می کند

ویتامین K موجود در کرفس به روند انعقاد خون در زمان جراحات کمک می کند. یک پیمانه کرفس حاوی حدود 30 درصد از مقدار توصیه ‌شده این ویتامین در روز است.

بیشتر بخوانید:آیا ممکن است در دندان‌پزشکی ایدز بگیریم؟

کرفس به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کند

مصرف کرفس در حفظ سلامت قلب و عروق نقش بسزایی ایفا می کند. پتاسیم موجود در کرفس به تنظیم فشارخون کمک می‌کند، همچنین کرفس در کاهش کلسترول خون گزینه موثری است.

فیبر موجود در کرفس باعث پاکسازی کلسترول از روده‌ ها و درنتیجه مانع ورود کلسترول به جریان خون می شود.

کرفس به دفع سموم کمک می کند

کرفس با دفع مواد زائد و سمی از بدن به طور ویژه در درمان سنگ‌ کلیه کاربرد دارد.

تاثیر آب کرفس بر بدن

آب کرفس نیز فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما انتخاب آن برای کاهش وزن کار خوبی نیست. برخی افراد با تغذیه نامناسب و رژیم های خودسرانه تصور می کنند وزن کم کرده اند در صورتی که با اشتباهاتی که مرتکب می شوند باعث تحلیل رفتن عضله ها می شوند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند آب کرفس در کاهش وزن و لاغری تاثیر ندارد زیرا اذعان می دارند کاهش وزن ناشی از نوشیدن آب کرفس مربوط به کاهش بافت چربی ذخیره‌ ای در بدن نیست.

در واقع با این کار به ‌دلیل اختلالات ایجاد شده در بدن آژیر قرمزی در مغز به صدا در می‌آید که این توصر ایجاد می شود که بدن در قحطی قرار گرفته است در نتیجه جلوی سوزانده شدن چربی ‌ها گرفته می شود و برای تامین انرژی سراغ عضلات می رود.

مزایای دیگر کرفس برای سلامتی

برخی از محققان پیشنهاد کرده اند عصاره های کرفس نیز به جلوگیری از موارد زیر کمک می کنند:

  • بیماری کبد و زردی
  • انسداد مجاری ادراری
  • نقرس
  • اختلالات روماتیسمی

علاوه بر این، مردم از دانه کرفس برای درمان موارد زیر استفاده می کنند:

  • برونشیت
  • آسم
  • پسوریازیس و سایر اختلالات پوستی
  • استفراغ
  • تب

ارزش غذایی کرفس

کرفس به طور عمده از آب تشکیل شده است، اما فیبر غذایی را نیز فراهم می کند. یک ساقه کرفس 4 اینچی با وزن تقریبی 4 گرم حدود 0.1 گرم فیبر را برای بدن تامین می کند. فراتر از آپی ژنین و لوتئولین کرفس حاوی ترکیبات گیاهی دیگری دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. این موارد شامل:

  • سلینن
  • لیمونن
  • کامپرول
  • اسید پی کوماریک

انواع مختلف آنتی اکسیدان به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از مولکول های ناپایدار معروف به رادیکال های آزاد کمک می کند.

بدن این مواد را به عنوان یک محصول جانبی از فرآیندهای طبیعی تولید می کند، اما اگر بیش از حد جمع شود مضر است. آنتی اکسیدان ها ضمن کمک به خنثی سازی رادیکال های آزاد از آسیب رساندن آنها به بیماری جلوگیری می کنند.

فواید کرفس برای مردان؛ از واقعیت تا شایعه

مصرف کرفس و نوشیدن آب آن در سال های اخیر به دلیل مزایای مطرح شده برای سلامتی محبوبیت زیادی کسب کرده است که یکی از آنها بهبود سلامت جنسی برای مردان است. علیرغم ادعاهای بلند رسانه های مختلف داده ها در مورد فواید خاص مصرف کرفس برای سلامتی همچنان محدود است. با این وجود، برخی ممکن است تعجب کنند آیا مصرف کرفس واقعا برای مردان فوایدی دارد یا خیر؟

پیاز

آقایانی که سطح تستسترون خونشان پایین باشد سبب کم کاری بیضه ها می شود و از طرفی بالا بودن سطح تستسترون سبب افزایش میزان باروری می گردد . پیاز به عنوان یک فیتواستروژن سبب افزایش میزان تستسترون در آقایان می شود.

موز

موز حاوی آنزیم بروملین (Bromelain) است. دانشمندان معتقدند این آنزیم می تواند ناتوانی جنسی را در مردان درمان کند. علاوه بر این موز مقدار زیادی پتاسیم و انواع ویتامین B چون ریبوفلاوین در خود دارد که به بالارفتن میزان انرژی در بدن کمک می کند.

بادام

بادام منبعی غنی از اسیدهای چرب ضروری است. درواقع اسیدهای چرب ضروری، ماده اصلی برای ساخته شدن هورمون های مردانه اند. علاوه بر این بوی بادام، یک رایحه آرامش بخش است که می تواند در کاهش استرس موثر باشد. بهتر است بادام را بونداده و بدون نمک و شکر میل کنید.

سیر

گرچه به دلیل بوی ناخوشایند سیر، ناچارید پس از خوردن آن برای مدت ها برگ نعنا در دهان بجوید اما فواید سیر به زحمتش می ارزد. این ماده غذایی یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی برای بالابردن قوای جنسی است.

جگر

یک منبع فوق العاده از گلوتامین (نوعی سوخت سلولی) است که می تواند کارایی دستگاه ایمنی بدن را بهبود بخشد. اگر تنها مقدار کمی جگر به رژیم غذایی خود بیفزایید، از انرژی بالایی برخوردار خواهید بود.

شکلات

شکلات حاوی تئوبرومین (Theobromine)، نوعی آلکالوئید است که بسیار شبیه به کافئین می باشد و اثری نشاط آور دارد. علاوه بر این، فنیل اتیلامین (Phenylethylamin) دارد که گمان می رود در انسان حس خوشایندی به وجود می آورد. شکلات سیاه و بدون افزودنی، مقدار زیادی آنتی اکسیدان در خود دارد که علاوه بر اینکه برای سلامتی کلی بدن بسیار مفید است، نیروی جنسی زیادی را نیز در افراد به وجود می آورد.

افسانه ها در مقابل علم

افسانه های مختلفی در مورد مزایای ادعا شده کرفس در جریان است. این چیزی است که علم در مورد رایج ترین موارد حرف برای گفتن دارد.

بیشتر بخوانید:گوشت شتر مرغ چه طبعی دارد؟

آیا کرفس باعث افزایش سطح آندروسترون می شود؟

آندروسترون یک متابولیت استروئیدی ضعیف از هورمون جنسی تستوسترون است که به طور طبیعی در هر دو جنسیت رخ می دهد اگر چه در مردان نسبت به زنان بیشتر است. این هورمون همراه با سایر هورمون ها به ویژگی های مردانه مانند کمک به رشد موهای بدن در عرق انسان نیز یافت می شود.

چندین منبع رسانه ای ادعا می کنند کرفس سرشار از آندروسترون است، بنابراین می تواند منجر به افزایش سطح تستوسترون و میل جنسی در مردان شود. اگرچه برخی مطالعات نشان می دهد کرفس حاوی آندروسترون است، اما هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد خوردن کرفس یا نوشیدن آب آن باعث افزایش سطح آندروسترون یا بهبود میل جنسی در مردان شود یا خیر.

آیا می توان کرفس را یک ماده هوس ‌افزا قلمداد کرد؟

قرص های قارچی خوراکی یا داروهایی برای تحریک میل جنسی وجود دارند. فرومون ها به عنوان هورمون های شیمیایی در خارج از بدن فعالیت می کنند و در پدیده های مختلفی نقش دارند که یکی از آنها جاذبه جنسی است.

آندروسترون فرومون محسوب می شود زیرا در عرق انسان به مقدار کم یافت می شود. برخی ادعا می كنند كرفس به دلیل خواص فرومونیك هنگام خوردن می تواند به عنوان یك ماده تمرینی عمل كند هرچند تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده، بنابراین داده های بیشتری برای تایید این اثر بالقوه مورد نیاز است.

سایر مزایای بالقوه کرفس برای سلامتی

اگرچه اطلاعات مربوط به اثرات خاص مصرف کرفس بر سلامت جنسی مردان محدود است، اما کرفس مزایای بالقوه دیگری را برای سلامتی مردان فراهم کند.

کرفس باعث باروری می شود

کرفس سرشار از ویتامین C و مواد مغذی گیاهی است که از ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی هستند که نشان داده شده است دارای خاصیت ضد التهابی هستند. در حالی که آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش خطر بیماری کمک کنند، اما احتمال می رود سلامت جنسی مردان را نیز ارتقا دهند.

به طور خاص مطالعات در فاز انسانی نشان می دهد مصرف آنتی اکسیدان زیاد می تواند به بهبود تعداد و تحرک اسپرم هر دو عامل حیاتی در باروری مردان کمک کند. یک مطالعه روی حیوانات نیز تاثیر افزایش مکمل عصاره برگ کرفس را در تولید اسپرم نشان داد.

با این حال، غلظت عصاره ها بسیار بیشتر است و لزوما با خوردن کرفس یا نوشیدن آب آن مقایسه نمی شود. علاوه بر این، تحقیقات اضافی در فاز انسانی برای تعیین مزایای خاص کرفس بر باروری مردان مورد نیاز است.

کرفس به کاهش فشار خون کمک می کند

کرفس و آب آن به کنترل فشار خون نیز کمک می کنند. این امر به احتمال زیاد به دلیل وجود نیترات های طبیعی موجود در کرفس است که باعث سلامت قلب و کاهش فشار خون می شود. علاوه بر این، فشار خون بالا بارها و بارها با اختلال نعوظ در مردان مرتبط شده است.

مصرف منظم میوه ها و سبزی ها از جمله کرفس به طور منظم علائم اختلال نعوظ را بهبود می بخشن اگرچه اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع لازم است تا مزایای خاص آن مشخص شود. بسته به درجه فشار خون بالا داروهای تجویزی نیز ممکن است مورد نیاز باشد، بنابراین بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

کرفس سرشار از ویتامین K است

کرفس منبع غنی ویتامین K به شمار می آید با یک فنجان معادل 124 گرم کرفس حدود 30 درصد از نیاز روزانه مردان را به این ویتامین تامین می کند. ویتامین K یک ماده مغذی مهم برای لخته شدن خون و سلامت استخوان است.

در حالی که باکتری های روده مقداری ویتامین K تولید می کنند منابع غذایی نیز برای تامین نیاز روزانه لازم است که برای مردان حدود 120 میکروگرم تخمین زده می شود. خوردن منظم کرفس یک روش عالی برای کمک به حفظ سطح ویتامین K است که به نوبه خود سلامت استخوان و لخته شدن خون را حمایت می کند.

نکاتی برای خرید و نگهداری کرفس

ساقه های محکم. کرفسی را با ساقه های محکم و قائم انتخاب کنید.

برگ های ترد. برگ های کرفس باید ترد و تازه باشند، از خرید کرفس با تکه های زرد یا قهوه ای خودداری کنید.

کرفس هنگام خوردن خرد کنید. کرفس را درست قبل از پخت یا سرو برای حفظ مواد مغذی خرد کنید. حتی کرفس که فقط چند ساعت خرد و ذخیره شده باشد مواد مغذی خود را از دست می دهد.

کرفس را بخارپز کنید. کرفس بخارپز عطر، طعم و تقریبا تمام مواد مغذی آن را حفظ خواهد کرد.

5 تا 7 روز کرفس بخورید. ظرف 5 تا 7 روز کرفس تازه بخورید تا از حداکثر فواید غذایی آن بهره مند شوید.

برگ های کرفس را بخورید. برگ های کرفس را دور نیندازید در این قسمت كرفس بیشترین مقدار كلسیم، پتاسیم و ویتامین C وجود دارد، اما چون ذخیره خوبی ندارند ظرف یك یا 2 روز پس از خرید برگ كرفس را مصرف كنید.

علاوه بر فواید زیادی که برای سلامتی دارد کرفس به عنوان یک سبزی همه کاره شناخته می شود. می توانید کرفس را به صورت خام یا پخته بخورید حتی می توانید آن را به اسموتی، سوپ و آب میوه خود نیز اضافه کرد. کرفس را می توان به صورت بخارپز یا پخته مصرف کرد.

مترجم: الهه زارعی

چرا مردان باید هر روز پیاز بخورند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ