جوانسازی پوست با ماسک تفاله هویج

atoosamirzavandi
تفاله هویج به جوانسازی پوست بسیار کمک می کند. تفاله هویج مانند هویج دارای ویتامین A، پتاسیم و کلسیم می باشد که برای جوانسازی پوست لازم و ضروری است.

تفاله هویج دورریز نیست و می توان به کمک آن ماسک های مفیدی برای زیبایی وجوانسازی پوست تهیه کرد. در این مقاله طرز تهیه ماسک تفاله هویج و فواید آن شرح داده شده است.

تفاله هویج برای زیبایی پوست

ماسک صورت با تفاله هویج برای جوانسازی پوست

هویج 2 الی 3 عدد متوسط
عسل 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
هویج ها را آب پز کنید و سپس خوب له کرده و اجازه دهید تا سرد شوند. از تفاله ی هویج هم می توانید استفاده کنید.
روغن زیتون و عسل را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و در وصرت نیاز چند قطه آب نیز به آن اضافه کنید. در انتها تفاله ی هویج را به مواد اضافه کرده و به پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا 15 دقیقه روی پوست این ماسک جوان کننده باقی بماند. اگر پوست شما خشک است یک قاشق چایخوری گلیسیرین به مواد ماسک اضافه کنید. عصاره ی هویج باعث انعطاف پذیری پوست و رشد سلول های جوان می شود.

خواص و فواید غذایی تفاله هویج

فیبر :
ماده مغذی اصلی که از طریق آب هویج از بین می روند فیبر است. حدود هشت هویج بزرگ برای تولید 8 اونس یا 1 فنجان آب هویج استفاده می شود. در چهار هویج بزرگ 8 گرم فیبر وجود دارد، اما در 1 فنجان آب هویج تنها 2 گرم فیبر وجود دارد ، شش گرم فیبر در تفاله بعد از آبگیری باقی می ماند و این فیبر برای تنظیم هضم شما ضروری است و همچنین سطح کلسترول شما را سالم نگه می دارد.
مؤسسه پزشکی توصیه می کند که زنان روزانه 21 تا 25 گرم فیبر دریافت کنند و مردان روزانه 30 تا 38 گرم ، خوردن چهار هویج بزرگ به جای آب هویج کمک خواهد کرد که به این هدف برسید.

ویتامین A از خواص تفاله هویج:

آب هویج حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیتو شیمیایی های زیادی است که در کل هویج وجود دارد ؛ هویج و آب هویج هر دو غنی از ویتامین A هستند فقط مقدار بسیار کمی از آن با آبگیری از بین می رود. ویتامین A برای حفظ سلامت چشمان، پوست، استخوان ها و دندان ها ضروری است و فقط 1 فنجان آب هویج تقریبا 322 درصد نیاز روزانه شما را برای ویتامین A فراهم می کند.

تفاله هویج دارای پتاسیم و ویتامین K است :

هویج منبع خوبی از ویتامین K و پتاسیم نیز است و هیچ یک از این مواد مغذی توسط آبگیری از بین نمی رود. پتاسیم کافی برای حفظ تعادل مایع بدن مفید است و به انتقال عصب کمک خواهد کرد و ویتامین K برای لخته شدن خون و تشکیل پروتئین در استخوانها، عضلات و کلیه ضروری است. یک فنجان آب هویج 20 درصد از نیاز روزانه شما را برای پتاسیم و حدود 35 درصد نیاز شما به ویتامین K را تامین می کند.

تفاله باقی مانده :

برای جلوگیری از هدر رفتن فیبر، می توانید تفاله را بعد از صرف آب هویج بخورید، هرچند که بسیار جذاب نیست.
بهتر است تفاله را به مافین و یا کیک هویج اضافه کنید. تفاله باقی مانده از آب هویج را نیز می تواند به غذای جوجه های خود اضافه کنید.
اگر شما به سادگی تفاله را دور می ریزید، یعنی فیبرهایش را هدر می دهید.
تا زمانی که مقدار زیادی فیبر از دیگر منابع دریافت می کنید، نوشیدن آب هویج یک راه آسان برای اضافه کردن مواد مغذی اضافی به رژیم غذایی روزمره است.

منبع الودکتر

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ