این 5 منبع غذایی، جایگزین آسپرین هستند

این مطلب را بخوانید تا با آسپرین های طبیعی آشنا شوید.

آسپرین یک داروی مسکن غیرمخدر برای تسکین دردهای خفیف تا متوسط مانند سردرد، دندان درد و دردهای هنگام عادت ماهانه است. آسپرین همچنین برای پیشگیری از لخته شدن خون و کاهش خطر حمله قلبی و مغزی استفاده می شود. جالب است بدانید آسپرین فقط به شکل دارو وجود ندارد و برخی مواد غذایی کاملا مانند آسپرین طبیعی عمل می کنند.در این مطلب 5 ماده غذایی جایگزین آسپرین را معرفی می کنیم.

سیب

 یکی از گزینه های غذایی سرشار از سالیسیلات طبیعی است. سالیسیلات ها پایه و اساس آسپرین هستند. سیب همچنین غنی از فیبر است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند و می تواند برای افراد در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی مفید باشد. افرادی که از حمله قلبی جان سالم به در برده اند، نیاز به دریافت دوز روزانه آسپرین دارند تا خطر ابتلا به حمله بعدی را کاهش دهند. درمان روزانه با آسپرین خطر ابتلا به حمله قلبی بعدی را ۲۰ درصد کاهش می دهد.

گریپ فروت

یکی از بهترین میوه ها برای افزایش متابولیسم و کاهش وزن است اما منبع غنی از اسید سالیسیلیک نیز محسوب می شود که ماده فعال در قرص آسپرین است.

اسفناج

 منبع غذایی سرشار از فیبر و مواد مغذی است. این سبزی همچنین خاصیت ضد عفونی کننده دارد و می تواند اثرات منفی ناشی از رادیکال های آزاد را خنثی کند. فیبر موجود در اسفناج منجر به کاهش کلسترول بد می شود. اسفناج نیز غنی از اسید سالیسیلیک است و می تواند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند.

ادویه ها

 ادویه جاتی مانند پاپریکا، پونه کوهی، آویشن و زردچوبه. اینها نه تنها عطر و طعم بی نظیری به غذا می دهند، بلکه غنی از اسید سالیسیلیک هستند و مصرف آنها به افراد در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی پیشنهاد می شود.

آناناس

 یکی از میوه های گرمسیری غنی از فیبر و مواد شیمیایی گیاهی است. آناناس نیز به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند و ثابت شده منجر به جلوگیری از لخته شدن خون می شود و آنهم به لطف وجود اسید سالیسیلیک.

منبع: آوای سلامت

چه کسانی باید آسپرین مصرف کنند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ