نابودی سرطان در کمتر از 48 ساعت

دمنوش تهیه شده از گیاه قاصدک خواصی شگفت انگیز دارد که حتی مرگبار ترین بیماری جهان را به زانو در می آورد.

گل قاصدک، خبررسانک یا خبرچین که در طب سنتی به نام “طرخشقون” معروف است گیاهی است علفی و دایمی که ساقه آن به ارتفاع ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد. این گیاه دارای ریشه‌ای است به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد که پر از شیرابه سفید رنگی می‌باشد. برگ‌های قاصدک مثلثی شکل بوده و میوه آن شبیه به فندق است.

از ریشه  برگ و گل گیاه قاصدک در تهیه داروهای گیاهی استفاده می‌شود. همچنین از برگ‌های جوان و حتی ریشه این گیاه دمنوش یا چای قاصدک تهیه می‌شود که این چای ریشه در طب گیاهی چینی دارد. به طور کلی قاصدک دارای مزایای بسیاری برای سلامتی است.

کارشناسان به تازگی دریافتند که مصرف چای قاصدک می تواند حتی قوی تر از داروهای شیمی درمانی سرطان را مهار کند.

چای قاصدک می تواند در عرض کمتر از 48 ساعت سلول های سرطانی را نابود کند و در عین حال به محافظت از سلول های سالم بدن بپردازد.

طرز تهیه چای قاصدک

برای تهیه چای قاصدک یا دمنوش برگ قاصدک، ۴-۱۰ گرم از برگ‌های خشک قاصدک را به صورت خرد کرده و یا پودر درآورده و همرا با یک لیوان آب جوش در قوری بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس آن را صاف کرده و میل کنید  در صورت نیاز تا سه نوبت در روز تکرار کنید.

برای تهیه چای یا دمنوش ریشه قاصدک، ۵۰ گرم از ریشه قاصدک را همراه دو لیوان آب بجوشانید. سپس حرارت را کم کنید تا مدت زمان ۷ دقیقه به آرامی بجوشد. قبل از مصرف، چای قاصدک را صاف نمایید.

  

در نتایج تحقیق دانشمندان دانشگاه ویندزور کشور کانادا بر روی بیماران مبتلا به انواع سرطان و مشاهده رابطه مستقیم مصرف چای گل قاصدک با نابودی تومورهای سرطانی در آنها در عرض کمتر از چند روز بوده است.

بر این اساس محققان نوشیدن چای گل قاصدک که از ریشه، گل و ساقه  آن بدست آمده باشد خواص دیگری نیز دارد از جمله بهبودسیستم گوارش، افزایش میزان باکتری های مفید در معده و روده ، بهبود عملکرد کبد و کلیه ها ، رفع عفونت های میکروبی بدن، مقابله با بیماری آلزایمر،  جلوگیری از آسیب به شبکیه چشم در اثر افزایش سن، بهبود سیستم ایمنی بدن و مقابله با پیری زودرس سلول های بدن، تنظیم قند خون و در نهایت جلوگیری از بروز آکنه های پوستی موثر است.

البته برای نوشیدن این چای فرد باید با پزشک متخصص مشاوره انجام دهد تا با داروهای شیمیایی تداخل ایجاد نکند.

عوارض دمنوش قاصدک

زیاده روی در مصرف چای قاصدک برای خانم های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

کسانی که دچار مشکلات کبدی، انسداد یا سنگ مجاری صفرا، انسداد روده، نارسایی کلیه و قلب و افرادی که آلرژی نسبت به گیاهان بابونه و گل مینای چمنی دارند، باید از مصرف گیاه قاصدک خودداری کنند.

ریشه‌ قاصدک بر توانایی کبد برای جذب بعضی داروها اثر می‌گذارد و اگر تحت درمان دارویی خاصی هستید بهتر است پیش از مصرف این گیاه با پزشک مشورت کنید.

۶ گیاه تصفیه کننده خون را بشناسید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ