هویج بخورید زیبا شوید!

با خوردن آب هویج می‌توانید جای لک و خراش پوست خود را از بین ببرید. پوره هویج هم برای این کار مناسب است.

یک فنجان کامل آب هویج حاوی مقادیر زیادی ویتامین A میباشدکه بسیار شگفت انگیز است.یکعدد هویج هرچند مقدار کمتری ویتامین دارد اما باز هم مقدار زیادی ویتامین A را تامین می‌‌کند.بتاکاروتنی که از هویج حاصل می‌‌شودطبیعی است و رسوبات سمی ندارد وتبدیل به ویتامین A می‌‌شود.شیرینی خاص هویج باعث شده است که ازآن در انواع کیک‌ها ودسرها استفاده شود.

یکی از بزرگترین تولید کنندگان هویج در جهان چین می‌‌باشد که در سال ۲۰۱۱، ۴۵درصد نیاز جهان را برآورده کرده بود. چین سرآمد تولید هویج در جهان می‌‌باشد. در حالی که روسیه و آمریکا بترتیب مقام دوم وسوم را دارا هستند. هویج جزو ۱۰محصول اقتصادی در جهان نیز می‌‌باشد.

چنانچه می‌‌خواهید دچار آب مروارید نشده یا وقوع آن را به تاخیر بیندازید از سبزیجات برگدار و میوه‌‌ها بیشتر استفاده نمایید بخصوص افرادی که در شب دچار کم بینی می‌‌شوند.اما در کنار خوردن میوه‌‌ها و سبزیجات باید بدانید یکی از عواملی که برای چشم شما زیان آور است مطالعه با نور کم است.

فواید روغن بذر هویج

رومی‌‌ها و یونانی‌‌ها از روغن بذر هویج و ترکیب ان با روغن لیمو دارویی ساخته بودندکه جهت بهبود بیماریهای پوستی و مشکلات گوارشی استفاده می‌‌کردند. روغن بذر هویج جهت رایحه درمانی تاثیر بسیار قوی دارد که جهت بیماریهای مختلف استفاده می‌‌شود.رایحه درمانی برای آرامش، تجدید قوا مفید می‌‌باشد و جزو درمانهای مکمل می‌‌باشد. هر چنداستفاده از روغن بذر هویج بسیار سودمند است اما مانند بسیاری از روغن‌‌ها برای خانم‌های شیرده و باردار مضر می‌‌باشد.

مصرف هویج و تاثیر آن برپوست بدن

هویج بدلیل داشتن مقدارزیادی ویتامین آ وآنتی اکسیدانت برای پوست بدن و استحکام آن بسیار مفید است.

هویج و پوستی براق

خوردن هویج بعلت محتوای ویتامین C آن برای پوست بسیار مفید است. شما می‌توانید از آن به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. به این صورت که مقداری هویج رنده شده را با عسل مخلوط کرده و بر روی پوست صورت خود گذاشته تا تاثیر آن در شفافیت پوست را تجربه کنید.

درمان لک پوست با هویج

با خوردن آب هویج می‌توانید جای لک وخراش پوست خود را از بین ببرید. پوره هویج هم برای این کار مناسب است (باقیمانده پس از آبگیری هویج)

هویج ضد پیری

بعلت دارا بودن کولاژن باعث سفت شدن پوست شده و از افتادگی آن جلوگیری می‌‌کند.

رفع خشکی پوست

کمبود پتاسیم در بدن موجب خشکی پوست می‌‌شود. از آن جایی که هویج پتاسیم زیادی دارد مانع خشکی پوست خواهد شد.

هویج و بیماریهای پوستی

هویج مانع بروز بیماریهای پوستی نظیر آکنه، حساسیت، کورک می‌شود اما نباید در خوردن آن افراط نمود چون باعث زرد شدن پوست می‌‌شود. جوشانده برگ هویج به صورت شستشو در درمان سرمازدگی و ترک خراش‌های پوست موثر است. لوسیون حاصل از شیره هویج برای تامین طراوت پوست صورت و گردن می‌تواند شبیه اثر خیار و کاهو و توت فرنگی مورد استفاده قرار گرفته که موجب تامین طراوت و سلامت پوست می‌گردد.

ضدآفتابی قوی

نوشیدن آب هویج در تابستان بعلت دارابودن ویتامین A همانند ضدآفتاب عمل کرده و برای پوست مفید است. هویج موثرترین ماده غذایی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی است.اشعه‌‌های ماورای بنفش آسیب زده و گاهی التهاب ایجاد می‌‌کنند. بتاکاروتن موجود در هویج از پوست محافظت کرده و باعث تقویت آن می‌‌شود. در واقع این آنتی اکسیدان از پوست در برابر اشعه‌‌های ماورای بنفش محافظت می‌‌کند.

مصرف آب هویج باعث آماده سازی پوست برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌‌شود. برای اینکه پوستتان را برای قرار گرفتن در معرض آفتاب آماده کنید از چند هفته قبل به طور مرتب آب هویج میل کنید. البته کرم ضدآفتاب تان را هیچ وقت فراموش نکنید چون هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی تواند جای کرم را بگیرد.

اثرات شفابخشی هویج ثابت شده است.شما می‌‌توانید از هویج خام ورنده شده برای ضماد کردن استفاده کنید.مواقع پیچ خوردگی یا بریدگی یا التهاب قابل استفاده است.

ارزش غذایی آب هویج

همانطور که می‌دانید هویج براق و شیرین بسیار خوشمزه می‌باشد چه به صورت پخته و چه به صورت خام، اما اگر هیچکدام از اینگونه هویج‌ها شما را وسوسه خوردن نمی‌کند بهتر است از آب هویج استفاده کنید تا اثرات مفید و تغذیه‌ای آن را دریابید، هر چند که فیبر موجود در هویج توسط ماشین آب میوه‌گیری به داخل آب هویج نمی‌رود اما بهتر است از آن استفاده شود سه فنجان هویج خرد شده معادل یک فنجان آب هویج می‌باشد که از ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی می‌باشد.

آیا خوردن هویج بهتر است یا آب‌هویج؟

جواب به این سوال بستگی به نیاز بدن شما دارد تقریبا ۶ ۵ هویج می‌تواند یک فنجان آب هویج به شما بدهد که البته خاصیت آن تفاوتی با هویج کامل ندارد، اما خالی از فیبر می‌باشد، اما اگر بتوانید ۶ ۵ هویج کامل بخورید می‌توانید، فیبر مورد نیاز را تامین می‌نمائید.کافی است بدانید یک فنجان آب هویج ۹۴ کالری و ۲ گرم پروتئین دارد ولی یک هویج بزرگ ۳۰ کالری و یک گرم پروتئین دارا می‌باشد.

مقدار فیبر موجود در یک فنجان آب هویج معادل است با یک هویج نسبتا بزرگ اما مسئله این است که نیاز روزانه شما به فیبر تا چه اندازه است هر چه فیبر بیشتر باشد شما کمتر به یبوست دچار شده و از دیابت نیز جلوگیری می‌کنید.

کالری

آب هویج یک نوشیدنی بسیار کم کالری است. یک لیوان آب هویج کمتر از ۱۰۰ کالری دارد.لذا برای کسانی که رژیم لاغری دارند، مفید است.آب هویج با دارا بودن کالری کم و مقادیر زیادی ویتامین و املاح ضروری، در مقایسه با یک نوشیدنی مغذی پرکالری، نوشیدنی مطلوبی برای شما خواهد بود.برای ورزشکاران و وزنه برداران، مقدار کالری آب هویج را می‌توان با مخلوط کردن آن با ماست، شیر، بستنی یا پودرهای پروتئینی افزایش داد.

هویج و اثرات شفابخش

اثرات شفابخشی هویج ثابت شده است. شما می‌‌توانید از هویج خام و رنده شده برای ضماد کردن استفاده کنید. مواقع پیچ خوردگی یا بریدگی یا التهاب قابل استفاده است. خاصیت ضد التهابی که در هویج وجود دارد می تواند پوست را به حالت اولیه برگرداند.

اسپری آرام کننده

زمانی که پوست شما در معرض نور آفتاب قرار گیرد احساس نامناسبی دارید در این مواقع بهتراست از اسپری هویج استفاده کنید. عصاره هویج را با دوبرابر آن گلاب مخلوط کنید. مایع بدست آمده را در ظرف مخصوص اسپری در جای خنک نگهداری کنید. شما از این اسپری در مواقع مختلف می‌‌توانید استفاده کنید مثلا هنگام آفتاب سوختگی یا گرما زدگی

تقویت موی سر

خوردن آب هویج یکی از بهترین راههای تقویت موی سر می‌‌باشد زیرا ویتامین و املاح زیادی در آن موجود است که همگی برای تقویت موی سر مفید هستند. ویتامین C و E موجود در آن به بهبود جریان خون در کف سر کمک نموده و مانع ضعیف شدن موها و سفید شدن آنها می‌‌شود.

ماسک مرطوب کننده صورت

  • هویج دوقاشق چایخوری
  • عسل یک قاشق چایخوری
  • خامه یک قاشق چایخوری
  • روغن زیتون چند قطره

هویج رنده شده را آسیاب کنید و بقیه مواد را بتدریج به آن اضافه کنید تا مخلوط نرم و کرم مانندی بدست آید. پوست خود را تمیز نموده و ماسک را روی پوست خود قرار دهید. بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید. بعد از خشک شدن تاثیر متفاوت آن را مشاهده کنید.

پارسینه

 رژیم لاغری هویج!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ