آیا چین و چروک صورت نشانه پوکی استخوان است؟

atoosamirzavandi
چین و چروک صورت همیشه ناشی از افزایش سن نیست وگاهی زنگ خطری برای پی بردن به بیماری هاست. پوکی استخوان خود را با چروک پوست نشان می دهد.

پوست صورت رابطه نزدیکی با سلامتی بدن دارد. هر اتفاق ناخوشندی که درون بدن رخ بدهد از راه پوست خود را نشان می دهد. چین و چروکصورت نیز می تواند نشان از بیماری های مختلف از جملهپوکی استخوان باشد. در این مقاله بیشتر درمورد چین و چروک صورت و رابطه آن با بیماری ها مطالعه کنید.

احتمالا استخوان ضعیف تری دارید

چین و چروک های صورت تان می توانند از خطر ابتلا به پوکی استخوان در شما خبر دهند. دانشمندان امریکایی با تحقیق روی چین و چروک های صورت و گردن و تراکم استخوانی ۱۱۴ زن در دهه ی چهل و پنجاه زندگی شان پی بردند بین عمق و وخامت چین و چروک های پوست و کمتر بودن تراکم استخوانی آن ها ارتباط وجود داشت. این دانشمندان گمان می کننند علت این مسأله آن است که هم پوست و هم استخوان ها از ماده ی کلاژن ساخته می شوند. با بالا رفتن سن از میزان تولید این ماده در بدن کم می شود. کاهش سطح کلاژن می تواند بر اثر ژنتیک یا در نتیجه ی سبک زندگی باشد.

احتمالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی در شما بالاست

چین و چروک های عمیق پیشانی ممکن است از نشانه های اولیه ی تصلب شرایین (سفت شدن عروق خونی) باشد که می تواند منجر به بیماری قلبی شود. پژوهشگران با تحقیق بر روی ۳ هزار فرد ۳۲ تا ۶۲ ساله طی دوره ای ۲۰ ساله پی بردند کسانی که چین و چروک های پیشانی شان عمیق تر بود، احتمال مرگ بر اثر بیماری قلبی در آن ها ۱۰ برابر بیشتر از کسانی بود که چین و چروک نداشتند. اما چه ارتباطی بین این چین و چروک ها و بیماری قلبی وجود دارد؟ هم چین و چروک های پیشانی و هم تصلب شرایین دراثر اضطراب به وجود می آیند. دانشمندان همچنین می گویند عروق خونی پیشانی نازک تر از عروق بخش های دیگر بدن هستند، بنابراین احتمالا انباشت پلاک های خونی که باعث تصلب شرایین می شود را واضح تر نشان می دهند.

حتمالا فشار خون بالایی دارید

تحقیقات نشان می دهد زنانی که از سن واقعی شان جوان تر به نظر می رسند، پوست سفت تر و فشار خون کمتری دارند. چنین زنانی سیستم عروقی سالم تری دارند و از پوست خود محافظت می کنند. کسانی که عادت به محافظت از پوست خود دارند احتمالا از بدن خود هم مراقبت می کنند.

احتمالا سبک زندگی ناسالمی دارید

خطوط صورت تان ممکن است نشان دهنده ی سالم نبودن سبک زندگی تان باشند. طبق تحقیقات، کسانی که دچار آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید هستند و صورت شان چین و چروک دارد، احتمال اینکه عادت های پرخطری مثل تغذیه ی بد، ورزش نکردن و مراقبت نکردن از خود در برابر آفتاب داشته باشند، در آن ها بیشتر است. این تنها یک نشانه است که در مجموع سبک زندگی سالمی ندارید.

قابل توجه بانوان؛ چین و چروک صورت اصلی‌ترین نشانه ابتلا به پوکی استخوان

این ویتامین در دو نوع مختلف وجود دارد، ویتامین K۱ که به طور عمده در سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج، کلم و کلم بروکلی وجود دارد و ویتامین K۲ که در گوشت، تخم مرغ، لبنیات، مواد غذایی تخمیر شده، کلم بروکلی و برخی از پنیر‌های تخمیر شده و ماست وجود دارد. ویتامین K۲ پروتئین‌هایی را در بدن فعال می‌کند که سبب ورود کلسیم به استخوان‌ها می‌شوند و درنهایت برای سلامت استخوان‌ها، چگالی حجم آن‌ها و سلامت گردش خون مفید است، این ویتامین سبب جذب کلسیم در استخوان‌ها برای تقویت آنها می‌شود و مانع از جذب کلسیم در رگ‌های خونی و بروز گرفتگی عروق می‌شود.
منبع الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ