این خوراکی ها چندین سال جوانتان می کند

faateme1366
جوانی پوست و چهره آرزوی هر فردی است که در این مطلب به سادگی به این آرزو دست پیدا می کنید.

شاید لازم نباشد از این داروخانه به آن مرکز زیبایی بروید و به دنبال راهی برای جوان شدن بگردید. در آشپزخانه و با موادی که در خانه دارید می توانید بهترین جوان کننده ها را بسازید.

بیشتر افراد برای جوان‌سازی پوست خود گاهی به عمل‌های جراحی بسیار گران و داروهای عجیب و غریب متوسل می‌شوند که علاوه بر تاثیری کوتاه مدت، اثرات جانبی خاص خود را دارند. از طرف دیگر، داشتن پوستی بسیار خشک و چرب، منافذ و ترک‌های پوستی، آکنه، جوش‌های سر سیاه و کدر بودن پوست اثرهای منفی بر زیبایی و اعتماد به نفس دارد و باید هرچه سریع‌تر درمانی برای آن یافت.

متداول‌ترین و موثرترین راه بازسازی و پاک‌سازی پوست و مقابله با پیری پوست پیروی از برنامه غذایی مناسب، ورزش‌های منظم، دوری از فشار روحی و استرس، درمان اختلالات هورمونی، رعایت بهداشت، عدم استفاده از مواد شوینده شیمایی بر روی پوست و زدودن گرد و غبار از پوست است.

بازسازی پوست در خانه به ساده ترین روش

علاوه بر این، می‌توان با کمک مواد طبیعی همه انواع پوست‌ها اعم از خشک، چرب، حساس و معمولی را تقویت کرد. برای این کار کافی است نصف قاشق روغن نارگیل، یک سوم فنجان صابون کاستیا، دو سوم فنجان آب مقطر و 10 تا 15 قطره روغن اسطوخودوس را تهیه کنید و با هم ترکیب کنید به طوری که کاملا یک دست شود و روزی دو مرتبه آن را بر روی پوست خود قرار دهید. قبل و بعد از استفاده صورتتان را با آب بشویید و خشک کنید. در مدت زمانی کوتاه و حدود 10 روز اثرات شگفت‌آور آن را بر روی پوست خود تجربه خواهید کرد.

در این قسمت شما را با میوه هایی که پوست را روشن می کنند آشنا می کنیم

سیب

سیب یکی از غنی ترین منابع اسید مالیک و از میوه هایی که پوست را روشن می کنند است. این اسید بهترین نوع اسید های مورد نیاز بدن می باشد که به نام اسید آلفا شناخته شده است. اسید مالیک سبب می شود پوست محکم تر، جوان تر و سالم تر باشد. اسید مالیک سلولهای پوست را باز سازی کرده و سبب جوان ماندن پوست می شود. اگر این موضوع شما را قانع نمی کند پس بدانید که میزان بالای فیبر سیب به سلامت روده ها بسیار کمک می کند. حرکات روده ای منظم باعث داشتن یک پوست صاف و بدون جوش می شود.

آووکادو

آووکادو یک مرطوب کننده کاملا طبیعی و از میوه هایی که پوست را روشن می کنند به شمار می رود. این میوه مقوی حاوی بیوتین است همچنین ویتامین B7 که بسیار مفید هستند. این خواص سبب رشد سریع مو و ناخن می شود. همچنین ویتامین E موجود در آوکادو باعث مراقبت های ویژه ای از پوست انجام می دهد. چربی این میوه کاملا بی  ضرر و اندازه است و باعث درخشندگی و لطافت پوست می شود. این میوه جهت افرادی که پوستهای خشک دارند بسیار توصیه می شود.

موز

موز دارای سطح بالایی پتاسیم است که در آبرسانی  و حفظ رطوبت پوست بسیار مهم است. با مصرف موز قابلیت ارتجاعی پوست به خوبی حفظ خواهد شد. مواد مغذی و ویتامین های چون A, B, Eاز پیری زود رس جلوگیری کرده و لکه ها را محو می کند. هیچ میوه ای به اندازه کیوی ویتامین C ندارد. هر ۱۰۰ گرم کیوی شامل ۹۸ میلی گرم ویتامین C می باشد. این در حالی است که پرتقال در همین میزان ۵۴ میلی گرم ویتامین C دارد. این موضوع سبب می شود علاوه بر محافظت در برابر سر ماخوردگی و بیماریها پوست جوان بماند.

لیمو

به طور کلی تمامی خانواده مرکبات به خصوص لیمو به عنوان یک رژیم زیبایی به کار می روند. لیمو یک سفید  کننده فوق العاده موثر است. یک لیوان آب گرم و عسل و کمی آبلیمو در صبح با معده خالی لکه ها و آکنه را از بین می برد.

انار

این میوه منبع بزرگ آنتی اکسیدان و از میوه هایی که پوست را روشن می کنند به شمار می رود. آنتی اکسیدان موجود در انار سبب انعطاف پذیری و جوان سازی پوست می گردد. پوست این میوه را خشک کنید و به صورت یک پودر شوینده جهت لایه برداری استفاده کنید.

آناناس

تا به حال از خواص بروملین شنیده اید ؟ خواص ضد التهابی بروملین در آناناس به وفور یافت می شود. آناناس با میزان بالایی از بروملین یک لایه بردار قوی و از میوه هایی که پوست را روشن می کنند می باشد و پوست را نرم و درخشان می سازد. با مصرف آناناس پوس به میزان بالایی نرم و روشن خواهد شد.

توت فرنگی

این میوه یک داروی طبیعی و فوق العاده برای پوست می باشد. توت فرنگی حاوی اسید هیدروکسیل آلفا است که با نام تجاری اسید سالیسیلیک معروف است. این اسید همان اسید موجود در داروهای درمانی آکنه می باشد. این خاصیت سبب درمان جوشهای سر سیاه و شفافیت پوست می شود. با توت فرنگی می توانید یک لایه محافظت کننده در برابر اشعه ماورا بنفش نیز بر روی پوست خود ایجاد کنید.

میوه هایی که پوست را روشن می کنند را در رژیم  روزانه خود بگنجانید تا به جای استفاده از داروه و کرمهای شیمیایی با مواد طبیعی پوستی درخشان و سالم داشته باشد.

منبع: آخرین خبر- الف

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ