مبارزه با خشکی پوست در پاییز با روغن گیاهی بنفشه

برای برطرف کردن خشکی پوست در پاییز یکی از بهترین گزینه ها استفاده از روغن بنفشه است که در این مطلب بیشتر درمورد خواص آن می خوانیم.

گیاه بنفشه همواره در طب سنتی ایران به عنوان یکی از بهترین گیاهاین دارویی شناخته می شود. روغن این گیاه نیز یکی از بهترین و محبوب ترین روغن های گیاهی در طب سنتی است. از روغن گل بنفشه برای موارد زیادی از جمله رفع مشکلات پوستی مانند خشکی پوست، رفع خارش پوست و … استفاده می کنند. خواص روغن بنفشه برای بدن بسیار زیاد است اما در این مطلب ما به بیان خواص روغن بنفشه برای پوست می پردازیم.

نرم کننده پوست

یکی از خاصیت های روغن بنفشه افزایش نرمی و لطافت پوست است. استفاده ازروغن گیاهی گل بنفشه خشکی پوست را برطرف نموده، به ویژه برای پوست های خشک بسیار مفید است.

درمان آفتاب سوختگی

 اگر دچار آفتاب سوختگی شدید، ابتدا تا چند روز از پیاده‌روی مقابل تابش مستقیم نور آفتاب روی پوست بپرهیزید و سپس در زمان استراحت، پوست را با روغن بنفشه چرب و استراحت کنید.

رفع خارش

 مصرف روغن گل بنفشه برای رفع خارش پوست موثر است. در حقیقت این روغن دارای خاصیت ضد التهاب بوده و از این رو در درمان خارش بسیار موثر است. برای تاثیر این روغن بایستی ابتدا محل دچار خارش را خوب بشویید و روغن بمالید. سپس از گذشت چند ساعت، آن را با آب ولرم بشویید.

رفع چین و چروک پوست

استفاده از روغن بنفشه به رفع و پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست کمک کرده و باعث جوان ماندن پوست صورت میگردد. به این منظور ابتدا پوست را با آب گرم و شوینده ملایم بشویید و سپس مقداری از این روغن را بر روی پوست ماساژ دهید.

جوش صورت

 روغن بنفشه دارای خواص ضد عفونی کننده قوی می باشد و می تواند باعث رفع التهاب پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت و حتی جای جوش کمک کند. 2 قطره روغن بنفشه را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید.

درمان بی‌خوابی با روغن بنفشه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ