آیا واقعا مردان کچل باهوش ترند؟

حتما شما هم شنیده این که کچل ها پولدارترند اما آیا این واقعیت دارد؟ آیا افراد کچل بهره هوشی بیشتری نسبت به دیگران دارند؟

حتما شما م شنیده اید که مردان کم مو و کچل، موفق‌تر، پولدارتر و خوش‌برخوردتر از دیگر مردها هستند. آیا این موضوع واقعیت دارد یا تنها یک شایعه و تصور قدیمی است؟  آیا افراد باهوش، دانشمندان و پولدارها در قرون مختلف تاریخی مردانی طاس بوده‌اند؟ دانشمندان و متخصصان علوم انسان شناسی به تازگی به این نتیجه رسیده اند که که افرادی که کم مو هستند به نسبت افراد پر مو باهوش تر هستند. در ادامه این مطلب بیشتر در این باره می خوانید.

کچل ها باهوش تر هستند

به نقل از خبرگزاری بی بی سی؛ دانشمندان اعتقاد دارند اجداد انسان‌ها میلیون‌ها سال پیش برای مقابله با عواملی چون گرمی یا سردی هوا، محافظت در برابر اشعه خورشید و گزش حشرات دارای موهای نسبتا پرپشتی نسبت به انسان های امروزی بوده اند و این موها نقش مراقبتی از بدن آنها داشته اما به تدریج و طی قرن ها و همزمان با تکامل انسان ها این موها نازک و حجم آنها کمتر شده است.

هر چه انسان‌ها به سوی تکامل و هوشمند شدن پیش رفته اند دارای موهای کمتری شده اند زیرا اجداد آنها توانسته اند تعریق داشته باشند و سموم را از بدن خود دفع کنند.

براساس تحقیقات کارشناسان بر روی فولیکول های موی بدن و سر میلیون ها ژنوم وجود دارد که از اجداد اولیه انسان ها به ارث رسیده و با تغییراتی از نسلی به نسل بعدی انتقال یافته است.

همچنین انسان های اولیه با از دست دادن موهای خود قابلیت بیشتری برای شنا کردن و دویدن پیدا کرده اند که این باعث شده تا روند تکامل آنها و کشف عناصر جدید در دنیا هموارتر شود.

تحقیق بر روی رابطه کم مویی با شاخص هوش افراد توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده است و نشان می دهد موی کمتر نشان دهنده هوش و ذکاوت است.

کارشناسان اعتقاد دارند مردهایی که دارای موهای بیشتری بر روی بدن خود هستند و ابروهای ضخیم یا دستهایی پرمو دارند بهره هوشی کمتر نسبت به سایر مردان دارند.

براین اساس کارشناسان به افراد بویژه به آقایانی که با افزایش سن دچار ریزش موی سر شده اند نوید می دهند آنها افرادی باهوش بوده اند و ریزش مو یا کم حجمی مو با وجود اثرات منفی بر اعتماد به نفس می تواند نشان دهنده هوش آنها باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

4 دلیل رایج کچلی مردان!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ