فلج این عضو از بدن زیبایتان می کند

faateme1366
چال گونه جزو طبیعی ترین زیبایی های صورت است که هر کسی از این موهبت برخوردار نیست.

 

راه های جالبی برای ایجاد چال گونه این زیبایی صورت که بر اثر معلولیت یک عضله در گونه به وجود می آید وجود دارد و اگر بخواهید آن را ایجاد کنید هم می توانید با فلج این عضله به اتفاق مورد نظر خود دست پیدا کنید.

 

چال گونه یا چال خنده چیست؟

به فرورفتگی کوچکی که هنگام خندیدن روی گونه‌ها تشکیل می‌شود، چال گونه یا چال خنده گفته می‌شود که به عنوان یکی از خصوصیات زیبایی در صورت شخص شمرده می‌شود. حتی دختران یا پسران جوانی که ظاهری معمولی دارند، با داشتن چال گونه، از نظر دیگران بسیار زیبا و جذاب به نظر خواهند آمد.

 

از نظر پزشکی دلیل تشکیل چال گونه یا چال خنده، نوعی بدفرمی عضلانی است که باعث می‌شود پوست صورت هنگام خندیدن کشیده شود و به راحتی حرکت نکند و در نتیجه یک فرورفتگی در مرکز پوست گونه ایجاد می‌شود که به آن چال گونه یا چال خنده گفته می‌شود.

 

داشتن چال گونه، هم در مردان و هم زنان، یکی از نشانه‌های دوست داشتنیِ زیبایی است. چال گونه معمولا زمانی که شخص صحبت می‌کند یا می‌خندد روی صورت او نقش می‌بندد و باعث می‌شود زیباتر به نظر بیاید. چال گونه یکی از مشخصه‌های زیبایی صورت است. در برخی افراد چال گونه در هر دو طرف صورت تشکیل می‌شود و در برخی دیگر تنها در یک طرف، اما در هر صورت دوست داشتی است.

 

داشتن چال گونه یک خصوصیت ارثی است

چال گونه، خصوصیتی است که در واقع از اجداد شخص به او به ارث می‌رسد و همه چیز به خصوصیات ژنتیکی که از پدر و مادر شخص به او به ارث رسیده است، بستگی دارد. تمامی افراد از بدو تولد دارای چال گونه نیستند. حتی در بین تمامی افراد مشهور و سرشناس دنیا، تعداد بسیار کمی هستند که روی گونه‌های خود چال خنده دارند، چیزی که باعث می‌شود چهره‌ی آن‌ها خاص باشد و در تمام عمر، ظاهری زیبا و دوست داشتنی داشته باشند.

 

بااین‌حال اگر شما از بدو تولد روی صورت خود چال گونه نداشته‌اید اما آرزوی داشتن آن را دارید، جایی برای نگرانی نیست. امروز ما اینجا هستیم تا روش جدیدی را به شما معرفی کنیم که کمک می‌کند شما هم بتوانید ظرف مدت زمان کوتاهی این چال گونه‌های زیبا و دوست داشتنی را روی صورت خود داشته باشید.

 

 

ورزش کردن برای ایجاد چال خنده به صورت طبیعی

لب‌های خود را غنچه کنید تا به طور طبیعی روی گونه شما چال خنده بیافتد

 

لب‌های خود را غنچه کنید و سعی کنید گونه‌های خود را به طرف داخل بکشید. برای شروع تمرین دادن به عضلات گونه‌ی خود، صورت خود را به حالتی در بیاورید که انگار همین الان لیموی ترش یا یک چیز بسیار تلخ خورده‌اید. لب‌های شما باید به حالت جمع و چروکیده باشد و گونه‌هایتان کاملا به طرف داخل دهان مکیده شده باشد. دندان‌هایتان را کاملا روی هم نگذارید چرا که باید گونه‌های شما کاملا به طرف داخل دهان کشیده شده باشند. لازم نیست لب‌های شما حتما بسته باشند.

 

توجه: این تکنیک یکی از روش‌های توصیه شده‌ی عمومی است و هیچ تحقیقات رسمی روی آن انجام نشده و به طور علمی ثابت نشده. بلکه روشی است که به طور مبهم و به صورت نقلی و غیر رسمی توصیه شده و به همین خاطر نتیجه بخش بودن این روش تضمینی نیست.

 

گونه‌های شما باید مرتبا و تا جای ممکن به سمت داخل کشیده شود، در حالی که دندان‌های بالایی و عقبی شما آزاد هستند و قسمت بیشتر حجم گونه در میانه و وسط دهان است و روبه‌روی لب‌ها قرار دارد. تصور کنید که دارید یک نوشیدنی با طعم بسیار تند و تیز می‌خورید که به شدت شما را آزار داده، واکنش شما به یک طعم تند و تیز چیزی است که در این حرکت تمرینی باید انجام دهید.

 

روی گونه‌ی خود فشار دهید و نگه دارید

روی گونه‌ی خود با انگشت فشار بیاورید و انگشت خود را نگه دارید. انگشت خود را در جایی قرار دهید که بیشترین فضا در زیر آن قرار دارد و انگشت شما تا عمق بیشتری فرو می‌رود. با دو انگشت اشاره‌ی خود به این دو نقطه فشار آورید و در هنگامی که می‌خواهید دهان خود را حرکت دهید، همچنان انگشتان خود را فشار دهید تا پوست گونه زیر انگشتان شما حرکت نکند. درصورتی‌که بخواهید می‌توانید شصت دست یا با انتهای یک مداد نیز این کار را انجام دهید.

 

لبخند بزنید و جای انگشت خود را تغییر دهید

درحالی‌که انگشت شما روی گونه‌هایتان قرار دارد، لبخند بزنید و جای انگشتان خود را روی گونه تغییر دهید. سعی کنید یک لبخند بزرگ بزنید و در عین حال انگشتان خود را روی گونه خود نگه دارید. لبخند شما باید تا جای ممکن عریض باشد و درست مانند حالتی باشد که درحالت طبیعی، ناگهان لبخند می‌زنید. انگشتان شما باید نزدیک به دو طرف لب‌های شما باشد، جایی که اگر به طور طبیعی، چال خنده داشتید، چال خنده شما آنجا می‌افتاد.

 

در حالی که این کار را انجام می‌دهید به خودتان در آینه نگاه کنید، اگر انگشتان شما از جایی که دارید روی آن فشار می‌آورید سر می‌خورند، بدون آن که انگشتتان را بردارید، به آرامی‌آن را روی گونه خود حرکت دهید و به جای اولش برگردانید. جایی که می‌خواهید چال گونه تشکیل شود با سر انگشتان یا با انتهای یک مداد فشار دهید و انگشت خود یا مداد را تکان ندهید. می‌توانید برای دیدن جای چاله‌ی تشکیل شده روی گونه خود، سریعا انگشت خود را بردارید و در صورتی که جای چال گونه تشکیل شده است، از خودتان عکس بگیرید. در صورتی که دهان خود را از آن حالت خارج کنید، این جای چال خنده نیز محو می‌شود.

 

به فشار دادن گونه خود ادامه دهید

به فشار دادن انگشت خود روی گونه تا 30 دقیقه ادامه دهید. اگر دوست دارید جای چال گونه تشکیل شده کم کم شکل بگیرد و محو نشود، لازم است برای مدت طولانی این کار را ادامه دهید و این زمان نباید کمتر از 30 دقیقه باشد. هر چه قدر بیشتر به فشار دادن انگشت روی گونه‌ی خود ادامه دهید، جای چال گونه بیشتر شکل می‌گیرد و شما شانس بیشتری دارید که جای چال گونه‌ی با دوام‌تری داشته باشید.

 

در گذشته دستگاه‌های مکانیکی وجود داشتند که با وارد کردن فشار قابل تنظیم به این نقاط در صورت سعی در ایجاد چال گونه داشتند. البته هیچ وقت این موضوع به اثبات نرسید که این دستگاه‌ها واقعا نتیجه‌بخش هستند، اما برخی از افراد نسب به موثر بودن این دستگاه‌ها اطمینان زیادی داشتند. حرکتی که در این جا توضیح داده شد، در واقع کار مشابه همان دستگاه را انجام می‌دهد.

 

این کار را هر روز انجام دهید

برای چند هفته این کار را ادامه دهید و هر روز تمرین ایجاد چال خنده را برای 30 دقیقه انجام دهید. در صورتی که بعد از گذشت یک ماه همچنان تغییری در گونه شما ایجاد نشد، بهتر است ادامه کار را رها کنید. از آن جایی که این روش به صورت تحقیقاتی تایید شده نیست و فقط به صورت نقل قولی بیان شده، تضمین شده نیست و ممکن است برای شما نتیجه بخش نباشد.

 

ایجا

د چال گونه با جراحی

بعضی‌ها این شانس را دارند که به طور طبیعی روی گونه‌های خود چال خنده دارند، اما اگر شما این شانس را نداشته‌اید، جایی برای نگرانی نیست، چون شما هم می‌توانید این شانس را به دست آورید و این کار با انجام جراحی ایجاد چال خنده میسر می‌شود.

 

به تازگی، روش جراحی گونه برای ایجاد چال خنده در دل بسیاری از افرادی که آرزوی داشتن چال خنده را دارند، جا کرده است. شما می‌توانید با انجام این جراحی روی گونه ی خود چال خنده ایجاد کنید.

 

افراد بسیار زیادی، خصوصا در بین زنان، تا کنون این جراحی را انجام داده‌اند تا روی گونه‌ی خود چال خنده ایجاد کنند. این جراحی را می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داد. این جراحی چند سالی است که انجام می‌شود و افراد بسیار زیادی در این مدت این جراحی را انجام داده‌اند و به نتایج موفقیت‌آمیز رسیده‌اند.

 

بنابراین داشتن چال گونه دیگر یک آرزو نیست و این طور نیست که همیشه چال گونه به خودی خود در صورت شخص باشد. در موارد بسیاری، افراد با پزشک خود مشورت می‌کنند و می‌گویند که از چال خنده‌ای که روی صورت شخصیت مورد علاقه‌شان دیده‌اند خوششان آمده و و از پزشک خود می‌خواهند که جراحی ایجاد چال گونه را برایشان انجام دهد. این جراحی، یک عمل زیبایی ساده است که در حدود 30 دقیقه طول می‌کشد و مدت زمان ریکاوری بعد از آن نیز بسیار کوتاه است.

 

در این جراحی، در درون بافت عضلانی گونه یک بخیه کوچک زده می‌شود تا به کمک آن بتوان فرورفتگی چال گونه را ایجاد کرد. این روش، ساده‌ترین و موثر‌ترین روش برای ایجاد چال خنده روی گونه‌ها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ