پنیر را با بادرنجبویه بخورید!

همه ی ما نام گیاه بادرنجبویه را شنیدیم و ممکن است از کنار آن و خواصش بی تفاوت عبور کرده باشیم. اما شاید بد نباشد بدانید که توصیه شده است که پنیر را با بادرنجبویه بخورید.

شاید تا بحال مصرف پنیر با بادرنجبویه را امتحان نکرده باشید، به همین جهت در این قسمت از الودکتر شما را با خواص بادرنجبویه و اهمیت آن در طب سنتی آشنا میکنیم. بادرنجبویه همانند نعنا است و اگر پنیر را با بادرنجبویه بخورید تاثیری شبیه به پنیر و نعنا دارد.

پنیر را با بادرنجبویه بخورید

یک متخصص طب سنتی نکاتی درباره مصرفپنیر با بادرنجبویه را عنوان کرد و گفت: در طب سنتی آمده است که پنیر همراه با نعناع و ترخون مصرف شود، همچنین بادرنجبویه خشک شده بسیار مقوی قلب است و هضم غذا را بهتر می‌کند.

 مهراد میرکریمی درباره خواص برخی از سبزی‌ها اظهار کرد: در طب سنتی آمده است که پنیر همراه با نعناع و ترخون مصرف شود.
به گفته وی مصرف نعناع با ترخون همراه با پنیر بسیار مناسب است چرا که پنیر هضمش سخت است و همراه با سبزی‌های یاد شده هضمش بهتر صورت می‌پذیرد.

این متخصص طب سنتی افزود: اگر پنیر همراه با گردو مصرف شود, چاق کننده است، همچنین مصرف پنیر همراه با گردو, نعناع و آویشن نیز چاق کننده است؛ ترخون ضرر پنیر بر بدن را از بین می‌برد.

میرکرمی با بیان اینکه درباره بادرنجبویه نیز باید نکاتی را اشاره کرد, افزود: بادرنجبویه خشک شده بسیار مقوی قلب است و هضم غذا را بهتر می‌کند.
وی ادامه داد: در میان گیاهان دارویی بادرنجبویه جزو بهترین آرامبخش‌هاست چرا که قلب را قوی کرده و اظطراب را بر طرف می‌کند.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: بادرنجبویه از نظر شکل ظاهری شبیه نعناع است و بوی شبیه لیمو دارد. دم نوش بادرنجبویه نوشیدنی بسیار عالی و خوش طعم بوده و برای افرادی است که یک روز کاری سخت را گذراندند چرا که هم قلب را تقویت می‌کند و هضم غذا را بهبود می‌بخشد.

میرکریمی در ادامه یادآور شد: هضم سبزی تربچه, پیازچه و شاهی مشکل است ولی برای همه عمومیت ندارد چرا که برخی از معده‌ها قوی بوده و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: زمان‌هایی که گرسنگی طولانی می‌شود بهتر است در وعده‌ای که غذا مصرف می‌کنید از سبزی‌هایی مانند تربچه و پیازچه و شاهی استفاده نکنید چرا که هضم غذا دچار اختلال می‌شود.

این متخصص طب سنتی گفت: در منابع طب سنتی آمده است که مصرف سبزی‌هایی مانند تربچه و پیازچه و شاهی موجب فساد هضم و سوءهاضمه می‌کنند.
میرکریمی خاطرنشان کرد: کوکو سبزی که خوب پخته نشده یا سبزی خوردن که خوب جویده نشود معده نمی‌تواند به خوبی هضم کند چرا که انسان نمی‌تواند ساختار سلولزی گیاه را هضم کند و فقط از مواد درون ساختار استفاده می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ