جلوگیری از جاری شدن آب دهان در خواب با نبات

faateme1366
مادر بزرگ ها اعتقاد عجیبی به نبات و خواص درمانی آن دارند.

 

آیا واقعا تمام این درمان هایی که به نبات نسبت می دهند صحت دارد؟ در این مطلب می خواهیم خواص جالب نبات را بررسی کنیم و در آخر بدانیم چه کسانی نباید نبات مصرف کنند!

 

حتما شما هم تابحال دل درد گرفته اید و یا مشکلاتی دیگری برایتان بوجود آمده است که احساس ناراحتی کنید و مادربزرگتان بگوید اگر یک لیوان چای و نبات بخوری خوب می‌شوی!

به طوری که شاید نبات را دوای هر دردی بدانند و برای هر مشکلی که برایشان بوجود می‌آید نبات مصرف می‌کنند، که این امر با توجه به مطالبی که قرار است ما به شما ارائه دهیم حقیقت دارد و باید بگوییم که نبات خواص جادویی بیشماری دارد از کاهش درد گرفته تا افزایش انرژی و نشاط و غیره پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

 

 

نبات چیست؟

نبات نوعی قند است که از نیشکر به دست می‌آید.

برای تهیه آن ابتدا شکر را در آب جوش حل می‌کنند تا محلول درست شود، سپس نخی در آب آویزان کرده و اجازه می‌دهند تا خنک شده و بلوری تشکیل شود.

در اصل نبات، نسل قدیم آبنبات‌های امروزی است.

یکی از پرمصرف‌ترین انواع نبات، نبات چوبی و نبات شاخه است.

اغلب از شاخه نبات برای تزیین سفره‌های عقد و هفت سین و از نوع چوب دار برای شیرین کردن چای و نوشیدنی‌های گیاهی استفاده می‌شود.

 

 

طرز تهیه نبات

نبات، از محلول اشباع قند ساکارز یا همان شکر در آب به وجود می‌آید که طی مکانیزمی فیزیکی تابع زمان و دما، متبلور شده و به صورت کریستال‌های زیبا شکل می‌گیرد.

برای تهیه نبات‌ها ابتدا شکر را در آب جوش حل می‌کنند تا محلول سیرشده درست شود.

سپس نخی در آب آویزان کرده و اجازه می دهند  تا خنک شده و بلور تشکیل شود.

 

 

خواص نبات و مزیت‌های دارویی نبات

نبات دارای طبعی گرم است و استفاده از آن در درمان افراد سرد مزاج بسیار مفید است. در مقایسه با انواع آبنبات‌ها نبات خاصیت ضد نفخ و ملین بالایی دارد و به دلیل قابض بودن آن برای درمان و بهبود اسهال بسیار مفید است.

 

کاهش خستگی و خواب آلودگی با نبات

از فواید و خواص نبات می‌توان رفع خواب آلودگی و خستگی را بیان کرد. از بین بردن خواب آلودگی در هنگام رانندگی بسیار مهم است که نبات این کار را انجام می‌دهد به همین دلیل است که به رانندگان به ویژه کسانی که در شب رانندگی می‌کنند یک فنجان چای نبات را توصیه می‌کنند.

 

 

تقویت حافظه

در زمان‌های گذشته به افراد کهن سال که دچار کم حواسی می‌شدند آب جوش نبات یا چای نبات را توصیه می‌کردند؛  نبات به دلیل خواص و فواید خوبی که دارد برای درمان کم حواسی و همچنین تقویت حافظه مفید و موثر است.

 

فواید نبات برای کاهش درد

از دیگر خواص نبات خاصیت کاهش درد بدن است. نبات موجب کاهش و تسکین درد معده و همچنین درد ناشی از انقباض ماهیچه‌ها می‌شود.

 

علاوه بر این‌ها نبات داغ برای کاهش درد کمر، تسکین درد پشت، بهبود پا درد و رفع درد‌های ناحیه شکم بسیار مفید و موثر است و مصرف آن به افرادی که مشکلات فوق را دارند، توصیه می‌شود.

از دیگر خواص نبات این است که از دسترس‌ترین ماده دارویی بدن محسوب می‌شود.

 

 

درمان اسهال

نبات دارای خاصیت ضد نفخ و ملین بالایی دارد و در مقایسه با قند نیز طبع گرم تری دارد.

 

اگر نبات را در ظرفی روی حرارت قرار دهید تبدیل به ماده‌ای قهوه‌ای مایل به مشکی می‌شود که طعم بسیار تلخی دارد و دارویی فوق العاده موثر برای درمان اسهال محسوب می‌شود.

 

 

افزایش انرژی و نشاط با نبات

طبق تحقیقاتی که بر روی نبات صورت گرفته است به این نتیجه رسیده اند که این بلور‌های زیبا و پرخاصیت ضد نفخ، ملین و مدر، نشاط آور و بسیار مقوی است.

 

علاوه بر این از زمان‌های گذشته تا به امروز نبات را برای درمان دل درد مورد استفاده قرار می‌دادند؛ نبات در رفع خستگی‌های مفرط فکری و جسمی ناشی از فعالیت‌های جنسی زیاد بسیار موثر و مفید است.

 

با مصرف نبات با هر ماده‌ دیگری مانند چای، شیر، آب جوش و یا هر نوشیدنی گرم دیگری نشاط و آرامش را برای خود به ارمغان آورید.

 

جلوگیری از جاری شدن آب دهان با نبات

یکی از فایده‌های مهم و خواص نبات جلوگیری از جاری شدن آب دهان است.

 

به ویژه افرادی که هنگام خواب آب دهن آن‌ها جاری می‌شود؛ به این افراد توصیه می‌شود که نبات را در چای یا آب جوش و یا هر نوشیدنی گرم دیگری حل کنند و از مزیت‌های بی شمار آن لذت ببرند.

 

 

سایر خواص درمانی نبات

نبات موجب از بین بردن و رفع سردی، نرمی و سفیدی پوست بدن می‌شود.

 

نبات از دیر هضم شدن مواد غذایی پیشگیری می‌کند.

از دیگر خواص نبات می‌توان خاصیت ضد آروغ زدن و ضد ترش کردن آن را نام برد.

 

نبات به دلیل خاصیت‌های خوبی که دارد خشونت صدا را بر طرف می‌کند و همچنین درد سینه و سرفه را بهبود می‌بخشد.

 

برای درمان تکرر ادرار می‌توانید از نوشیدنی‌های گرم نبات داغ استفاده کنید.

 

مصرف نبات موجب کاهش نشانه های، نقرس، بلغم و فلج شدن قسمتی از بدن می‌شود. از این رو مصرف نبات داغ یا آب جوش نبات و یا نبات داغ برای رفع بلغم توصیه می‌شود.

 

خواص دارویی نبات موجب درمان تنگی نفس، کرم‌های کدو و تپش قلب و یا حتی کرمک در انتهای روده بزرگ نیز می‌شود.

 

مصرف این ماده مغذی را به کارمندان و کارگران به دلیل اینکه دسترسی خوبی به مواد غذایی ندارند و به طور معمول دچار ترش شدن دهان می‌شوند و همچنین رفع بوی بد دهان توصیه می‌شود.

 

هشدار در مورد مصرف بیش از حد نبات

افراد نباید بیش از مقدار معمول از نبات‌ها استفاده کنند، زیرا مصرف بیش از حد هر ماده‌ای برای بدن زیان‌آور است.

 

حتی اگر آن ماده ویتامین باشد.

 

پس مصرف قند و شکر و نبات هم به میزان زیاد مضر است و تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد به خصوص در کسانی که مشکل افزایش قندخون دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ