تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

faateme1366
روش های زیادی برای زیباسازی ابرو وجود دارد که در این مطلب به بررسی آنها می پردازیم.

برخی از افراد هم به جای تقویت ابرو به روش سنتی، ترجیح می دهند که برای پر پشت بودن ابرو روش های دیگری را انتخاب کنند که در این مطلب به بررسی این روش ها و تفاوت هایشان با هم می پردازیم.

میکروبلیدینگ ابرو اصطلاحی است که این روزها زیاد به‌گوش می‌رسد. تعداد خانم‌هایی که به‌خاطر ابروهای کم‌پشتِ نازک مدام مجبورند از مداد ابرو، ژل یا سایه برای پر کردن ابروهایشان استفاده کنند کم نیست. عده‌ای هم در سال‌های گذشته از روش‌های دائمی پر کردن و طراحی ابرو مثل تتو استفاده کرده‌اند و از نتیجه، چندان دلِ خوشی ندارند. با این‌همه اگر شما هم از آن‌دسته خانم‌هایی هستید که با مشکل ابروهای کم‌پشت و نازک دست‌به‌گریبان هستید، به‌نظر می‌رسد دیگر وقت آن رسیده که با امتحان یکی از روش‌های جدید پر کردن ابرو چهره‌ی جدیدی را تجربه کنید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا با جدیدترین روش‌های طراحی دائمی ابرو ازجمله میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن، میکروشیدینگ و میکروفیزرینگ آشنا شوید.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ ابرو یا هاشور سه‌بعدی و مویی ابرو روش مدرن طراحی و پر کردن نیمه‌دائمی ابروست که درحقیقت جدیدترین نسل تتوی ابرو محسوب و با یک قلم حرفه‌ای به‌نام «بلید» متشکل از ۱۲ تا پانزده سوزن انجام می‌شود. در این روش، ابتدا با حدوحدود و مدل انتخابی فرد با مداد روی ابرو به‌دقت طراحی می‌شود و سپس رنگ مخصوص ابرو که خمیری، ژله‌ای، جامد یا انواع دیگر است، به‌وسیله این قلم به غشای میانی پوست نفوذ می‌کند و به‌این‌ترتیب رنگ‌دانه‌ها در پوست ته‌نشین شده و پوست رنگ می‌گیرد.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

میکروبلیدینگ ابرو برخلاف میکروپیگمنتیشن ابرو که با قلم و دستگاه دیجیتال انجام می‌شود و ماده‌ی رنگی به لایه‌ی عمیق‌تری از پوست تزریق می‌شوند و به‌همین‌دلیل طرح ابرو دائمی‌تر است، روشی نیمه‌دائمی تلقی می‌شود. میکروبلیدینگ ابرو به‌دلیلِ ظاهر طبیعی‌ای که به ابرو می‌بخشد و حالت خط‌های مایلی که شبیه موهای ابرو در جاهای خالی ابرو طراحی و کشیده می‌شوند، حالتی طبیعی به ابرو می‌بخشد؛ به‌همین‌دلیل با استقبال فراوان خانم‌های خواهان ابروهای خوش‌حالت در سرتاسر جهان مواجه شده است.

روش میکروبلیدینگ برای طراحی ابرو نسبت‌به میکروپیگمنتیشن دوره بهبودی کوتاه‌تر، هزینه و ماندگاری کمتری دارد و برای کسانی که به‌دنبال طراحی طبیعی برای ابروها هستند، روش ترمیم ایده‌آلی است. دو روش میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ برخلاف روش‌های سنتی تتو ابرو نیمه‌دائمی هستند و بعد از مدتی حدود دو تا ۵ سال (در میکروبیلدینگ حتی کمتر از این مدت یک تا سه سال) کم‌رنگ و بی‌رنگ می‌شوند، به‌همین‌دلیل هر چند وقت یک‌بار نیاز به ترمیم دارند.

بد نیست درمورد روش میکروپیگمنتیشن بدانید که علاوه‌بر ترمیم ابرو و کاربردهای دیگر این روش در امور زیبایی، در امور درمان هم می‌توان از میکروپیگمنتیشن برای مداوای مشکلاتی مانند ویتیلیگو (بیماری برص یا پیسی) یا اصلاح جای زخم یا کلوئید کمک گرفت. یکی از محبوب‌ترین کاربردهای میکروپیگمنتیشن هم اصلاح زخم‌های جراحی پلاستیک یا بازسازی هاله‌ی پستان در موارد ماستکتومی (عمل جراحی برداشتن پستان در سرطان‌ها و…)، هماهنگ کردن اندازه‌ی هاله و شدت رنگ هاله با سینه است.

مدت زمان انجام و هزینه میکروبلیدینگ ابرو

با توجه به محل و تجربه‌ی فردی که میکروبلیدینگ ابرو را برای شما انجام می‌دهد، هزینه‌ها از محلی به محل دیگر متفاوت است. طراحی ابرو با میکروبلیدینگ معمولا ۲ ساعت طول می‌کشد.

اقدامات قبل و بعد از میکروبلیدینگ ابرو

اگر آسپرین و رتینول مصرف می‌کنید، برای مدت یک هفته قبل از انجام میکروبلیدینگ، مصرف آنها را قطع کنید. رتینول باعث می‌شود پوست نازک شود و درنتیجه، خون‌ریزی حین انجام میکروبلیدینگ بیشتر شود. آسپیرین هم خون را رقیق می‌کند و بهتر است مصرف آن یک هفته پیش از میکروبلیدینگ قطع شود. روز بعد از طراحی میکروبلیدینگ ابرو بهتر است اطراف ابرو را با سرم نمکی و پنبه به‌آرامی تمیز کنید و هر چهار ساعت یک‌بار از کرم مراقبتی و التیام‌بخش که برای شما تجویز شده استفاده کنید. بهتر است به‌مدت یک هفته از شستن، خیس کردن و ورزش که منجر به عرق کردن ابروها می‌شود، اجتناب کنید.

میکروفیزرینگ ابرو چیست؟

روش مدرن دیگری برای طراحی ابرو که درنهایت ابروهایی با هاشور بسیار طبیعی به شما می‌دهد، روش «میکروفیزرینگ» است. میکروفیزرینگ ازجمله روش‌های زیرمجموعه‌ی تکنیک میکروبلیدینگ است که توسط قلم «بلید» انجام می‌شود. در این روش، ماده‌ی رنگی ازطریق شکاف‌های بسیار ریزی که با سوزن‌های این قلم روی پوست ابرو ایجاد می‌شود، به لایه‌ی زیرین پوست و بافت ابتدایی پوست تزریق می‌شود که درنهایت ظاهری بسیار طبیعی به ابرو می‌بخشد.

روش میکروفیزرینگ معمولا دو جلسه طول می‌کشد. در طول جلسه اول حرکت‌های قلم بلید برای انجام میکروفیزرینگ محدوده وسیع‌تری از ابرو را پوشش می‌دهد. شش یا هشت هفته بعد، بسته‌به نوع پوست و واکنش‌ها و التیام پوست که از فردی به فرد دیگر متفاوت است، جلسه دوم میکروفیزرینگ انجام می‌شود و جاهایی از پوست که در جلسه اول رنگ نگرفته ترمیم و دوباره با سوزن‌های قلم «بلید» به زیر پوست رنگ تزریق می‌شود. به‌عبارت دیگر جلسه‌ی دوم حکم جلسه ترمیمی را دارد. مراقبت‌های قبل و بعد از ترمیم ابروی میکروفیزرینگ مثل میکروبلیدینگ است. ازجمله مزایای هاشور ابرو به روش میکروفیزرینگ عبارت است از:

امکان قرینه‌سازی ابروها (بدون تزریق جوهر در سراسر قاب ابرو)؛

امکان پرپشت کردن ابرو و ایجاد تارهای موی ظریف لا‌به‌لای ابروی واقعی؛

پاک شدن راحت و بسیار آسان آن و امکان تغییر مدل ابرو و هاشور ابرو (پهن و نازک کردن ابرو و بلند و کوتاه کردن آن)؛

درد و التهاب کمتر به‌دلیل تزریق جوهر در بافت ابتدایی پوست؛

دقت بیشتر به‌دلیل دستی بودن انجام این روش؛

داشتن حالتی بسیار طبیعی و ظریف.

میکروفیزرینگ ابرو چقدر دوام دارد؟

ازآنجایی‌که روش میکروفیزرینگ ابرو نسبت‌به میکروبلیدینگ ابرو به‌صورت سطحی‌تر انجام می‌شود، نسبت‌به میکروبلیدینگ دوام کمتری دارد. بسته‌به عوامل مشخصی مثل نوع پوست (برای مثال پوست چرب به‌خوبی رنگ نمی‌گیرد)، سن و مراقبت‌های پوست، میکروفیزرینگ ابرو حداکثر یک سال دوام دارد و پس از آن مجددا باید ترمیم شود.

میکروشیدینگ ابرو چیست؟

اگر میکروبلیدینگ ابرو را به نقاشی و میکروفیزرینگ ابرو به طراحی تشبیه کنیم، درحقیقت میکروشیدینگ ابرو یک اثر نقاشی امپرسیونیست با قلم «بلید» روی ابرو است. در این روش، طراحی و پر کردن ابرو با ابزار الکتریکی دستی انجام می‌شود و به «سایه‌ی پودری» مشهور است. روش میکروشیدینگ که بیشتر به‌منظور پر کردن ابروها انجام می‌شود، نوعی هاشور تلفیقی برای ابروها است.

میکروشیدینگ هیچ‌گونه حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کند و افرادی با پوست حساس بهتر است به‌جای روش‌هایی مثل میکروپیگمنتیشن، میکروشیدینگ ابرو را امتحان کنند. از سوی دیگر برای طراحی سایه‌ی چشم، استفاده از روش میکروشیدینگ سبب زیبایی چندین برابر آن شده و کاملا سایه‌ای طبیعی روی پلک‌تان ایجاد می‌کند.

تفاوت عمده‌ی میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن در میزان ماندگاری این دو روش است. با این‌همه میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ درنهایت ظاهری طبیعی‌تر از میکروپیگمنتیشن دارند و جلوه‌ای شکیل‌تر و زیباتر به چهره می‌بخشند. با وجود شباهت دو روش میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ ابرو، اما میکروشیدینگ روشی بسیار ظریف‌تر از میکروبلیدینگ است که برای طراحی خط چشم هم انجام می‌شود.

در مجموع افراد برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر می‌توانند از هر دو روش میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ ابرو به‌صورت تلفیقی و هم‌زمان استفاده کنند. اگر از آن‌ دسته افرادی هستید که پوست خشک و ابروهای تو‌خالی، باریک و نازک دارید بهتر است از هر ترکیب میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ استفاده کنید. اگر هم دل‌تان می‌خواهد فقط یک روش را امتحان کنید و سر دوراهی مانده‌اید، با تماشای نمونه‌کارهای این دو روش به‌راحتی می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان تصمیم‌ بگیرید و یکی را انتخاب کنید.

معمولا چه روش ترکیبی و چه یکی از روش‌های طراحی ابرو را انتخاب کنید، هزینه‌ی یکسانی پرداخت می‌کنید. خبر خوب این است که علی‌رغم طبیعی‌تر بودن روش میکروشیدینگ نسبت‌به میکروبلیدینگ، دوام هر دو روش یکسان است و هاشورها حداکثر یک سال روی ابروی شما ماندگارند.

عوارض میکروبلیدینگ ابرو

هاشور و طراحی ابرو به‌روش میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن و سایر روش‌ها اگر در مکان‌های سالم و بهداشتی و مطمئن انجام شوند عارضه‌ی خاصی ایجاد نمی‌کنند. در تمام روش‌های طراحی و هاشور ابرو در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی خطر بروز عفونت و بیماری‌های خطرناکی مثل ایدز و انواع هپاتیت ازطریق سوزن و نیز رنگ، درصورت استفاده‌ی چند‌باره برای مشتری‌های مختلف، امری حتمی است. به‌همین‌خاطر توصیه پزشکان این است که درصورت تمایل به انجام مواردی مثل میکروبلیدینگ حتما سوزن شخصی تهیه کنید، چراکه احتمال انتقال بیماری‌های واگیردار در استفاده از سوزن‌های غیربهداشتی و چندبار مصرف بالا است.

منبع: چطور

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ