بعد از خیانت همسرم چگونه برخورد کنم؟

atoosamirzavandi
خیانت به همسر آنقدر شوکه کننده است که کنترل امور را از فرد می رباید پس بهتر است ابتدا قدری به خودتان زمان بدهید تا بهترین برخورد را داشته باشید.

خیانت همسر عذاب آور ترین شکنجه است. اما گاهی به دلیل علاقه ای که هنوز طرفین نسبت به هم دارند تمایل به جدایی ندارند و فقط نیاز به زمان برای از بین بردن عصانیت دارند. این که بعد از اطلاع از خیانت همسر چگونه برخورد کنیم را در این مقاله مطالعه کنید. 

بعد از خیانت همسرم چگونه رفتار کنم

هنگامی که متوجه روابط پنهان همسر خود می شوید، علاوه بر مشکلات روحی دچار مشکلات جسمی مانند :1 حالت تهوع و استفراغ، 1 اسهال، مشکلات مربوط به خواب (1 بی خوابی و یا پر خوابی)، لرزش، اختلال حواس، کم غذایی و کم اشتهایی نیز می گردید که باید در این شرایط از خود بیشتر مواظبت کنید.
نباید به سرعت واکنش نشان دهید و از همسرتان جدا شوید ابتدا باید درباره این موضوع کمی فکر کنید و زمان کافی برای فکر کردن و تصمیم گیری را به خود بدهید و همه فکر خود را به خیانت همسر معطوف نکنید بلکه مسایل دیگر را نیز بسنجید.
مقداری از اوقات خود را صرف دیدن فیلم های خنده دار تلویزیونی کنید و با افرادی بگذرانید که خنده بر لب شما می آورند زیرا زندگی هنوز ادامه دارد و خندیدن طبیعی و نشانه سلامتی فرد است.

هنگامی که با خیانت همسرتان روبرو شدید دنبال مقصر نگردید ، این کار سبب می شود فقط وقت خود را تلف کنید و در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی کند.
اگر احساساتی مانند ، عصبانیت شدید ، عکس العمل های فیزیکی ، داد و فریاد بر سر مسائل کوچک را از خود بروز می دهید باید بدانید وضعیت روحی شما آشفته است و باید به پزشک مراجعه کنید.
ضربه روحی وارد شده به خود را از فرزندانتان مخفی نکنید اما برای آن ها جزئیات خیانت همسرتان را شرح ندهید و به آن ها بگویید حالتان به مرور زمان خوب خواهد شد.
درست بیاندیشید و واقع بین باشید . اگر جدایی تصمیم آخرتان است باید درآمد ، سرمایه اولیه برای رفع نیازهای مالی و وضعیت مسکنی که می خواهید به آن جا بروید را در نظر بگیرید و سپس به جدایی اقدام کنید.

در مورد این مساله با همسرتان صحبت کنید و تمام سوالاتی که دارید از او بپرسید تا بفهمید در لحظه ای که به شما خیانت می کرده چه فکری در رابطه با شما داشته و آیا هنگام ارتکاب این کار، اصلا فکر می کرده که به شما خیانت می کند؟
به تنهایی مشکل خود را حل نکنید و برای مشورت حتما پیش یک مشاور خوب بروید و با کمک او برای زندگی تان تصمیم بگیرید.
اگر همسرتان را بخشیدید و و خواستید مجددا با او رابطه جنسی برقرار کنید بهتر است ابتدا آزمایش HIV ایدز و تست سایر بیماری های آمیزشی را بدهید و تا دریافت نتیجه آزمایش رابطه جنسی محافظت شده داشته باشید.
بعد از اینکه متوجه خیانت همسرتان شدید عجولانه تصمیم نگیرید و حداقل یک روز به خود زمان بدهید.
حتی بعد از بخشش خیانت همسر حس آشفتگی، بی اعتمادی و عصبانیت شما از بین نمی رود و رهایی از این احساسات منفی نیازمند زمان است.

چگونه دوباره به همسر خیانتکار اعتماد کنیم؟

هر چند تعهدی شکسته شده اما اعتماد مجدد زمانی دوباره حاصل می شود که شما باز هم نسبت به یکدیگر متعهد شوید و از آن مراقبت کنید. متعهد شوید که صادق و بی ریا باشید و بیشتر با هم تعامل برقرار کنید. وقتی تعهد پایه ریزی می شود تنها راه ایجاد مجدد اعتماد حذف کردن اشتباه گذشته است. ممکن است در یک لحظه آن مشکل قدیمی فراموش شود اما تنها یک ارتباط جدید که بر اساس اعتماد پی ریزی شده است می تواند خود را حفظ کند.
منبع الو دکتر

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ