این روزها نوشیدن آب باران را از دست ندهید!

در فصلی قرار داریم که باران بسیار می بارد و همه ی ما از باران بهره مند هستیم. اما در روایات و کتب دعا از نوشیدن آب باران بسیار گفته شده است. پس بهتر است شما هم این روزها نوشیدن آب باران را از دست ندهید!

شاید فکر کنید نوشیدن آب باران درست نیست و میکروب دارد و باعث بیماری می شود ولی جالب است بدانید نوشیدن آب باران فواید بسیاری دارد. در روزهایی هستیم که در هر شهری شاهد بارش باران هستیم. در این مقاله فواید نوشیدن آب باران را از نظر امامان برایتان نوشته ایم. بعد از خواندن این مطلب این روزها نوشیدن آب باران را از دست ندهید!

این روزها نوشیدن آب باران را از دست ندهید!

مفاتیح‌الحیات کتابی حدیثی رفتاری، اثر آیت‌الله عبدالله جوادی آملی که به جلد دوم و مکمل مفاتیح‌الجنان شهره شده‌ و تأکید آن بیشتر بر روایاتی است که به رفتارهای فرهنگی ـ اجتماعی و حوزه اخلاق و حقوق اجتماعی مربوط می‌شود. در بخشی از این کتاب راجع به «فواید باران» آمده است:

رسول خدا (ص) فرمود: جبرئیل(س) دارویی به من آموخت که با آن به دارویی دیگر نیاز نیست. پرسیدند: آن چیست؟ پاسخ دادند: آب باران پیش از رسیدن به زمین گرفته و در ظرف پاکیزه ای قرار داده شودو یک از سوره های حمد، توحید، فلق و ناس هفتاد مرتبه بر آن خوانده شود؛ آن گاه یک لیوان صبح و یک لیوان شب از آن نوشیده شود.

امیرالمومنان(ع) فرمود:نوشیدن آب باران بسیار عالی است؛ چرا که مایه پاکیزگی بدن است و از بیماری ها جلوگیری می کند و خدا فرمود: از آسمان بر شما آبی فرو می فرستد تا با آن شما را پاکیزه و پلیدی شیطان را از شما دور کند.

حضرت امام صادق(ع) گفتند: حیات موجودات زنده دریا به باران وابسته است که اگر بند آید، فساد دریا و صحرا را فراگیرد.

چرا آب باران شور نیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ