همسرتان را اینگونه صدا بزنید!

شاید در طول روز بارها و بارها همسرتان را صدا بزنید، ولی ندانید که نحوه صدا کردن همسر می‎تواند وسیله‎ای برای ابراز عشق و محبت باشد.

هر کلمه، یک بار روانی و عاطفی دارد که در روح و فکر شنونده تاثیر میگذارد و این تاثیر به مرور زمان پایدار و ثابت میشود. شاید در طول روز بارها و بارها همسرتان را صدا بزنید، ولی ندانید کهنحوه صدا کردن همسر میتواند وسیلهای برای ابراز عشق و محبت باشد.

در واقع، اگر انتظار دارید همسرتان به شما احترام بگذارد، شما هم باید با او محترمانه برخورد کنید تا او نیز با شما همان طور برخورد کند. از طرفی دیگر، اگر همسرتان را محترمانه صدا کنید، به او احساس اعتماد به نفس میبخشید و این یکی از پایههای زندگی زناشویی است.

تمرین نحوه نامیدن او، از دوران عقد شروع میشود. شاید برای اولین بار گفتن کلماتی مثل “عزیز دلم، جانم، جوون دلم، عشقم، نفسم، عمرم، عزیزکم و” برای شما سخت باشد، ولی مطمئن باشید بعد از چند بار گفتن هر کدام، برایتان عادی میشود و هر دو از گفتن و شنیدن این کلمات لذت میبرید.

لحن شما موقع صدا کردن همسرتان به او میفهماند که یک گفتگوی عاشقانه منتظرش است یا یک دعوا ! پس سعی کنید بر روی آرامش لحنتان و نحوه گفتن کلمات بیشتر تمرکز کنید زیرا همسرتان یک شی نیست !پس وقتی در مورد او صحبت میکنید از اسامی اشاره مثل “این” یا “اون” به کار نبرید ! و موقع صحبت با او نیز از کلمه های “ببین” و “آهای” استفاده نکنید.

وقتی همسرتان شما را صدا میزند با علاقه به او جواب بدهید ! مثلا به جای گفتن : “هااان !؟” یا گفتن یک “بله” خالی به او بگویید : “بله عزیزم”، “جان دلم” یا “جانم”. مطمئن باشید در ازای احترام گذاشتن، خودتان هم احترام می بینید.

بخاطر داشته باشید با محترمانه رفتار کردن و صدا زدن همسرتان، در واقع بذر احترام گذاشتن متقابل در روابط زناشویی را کاشتهاید و تا انتهای عمر میتوانید از آن بهره ببرید. عاشقانه و محترمانه صدازدن همسرتان فضای خانه را نیز سرشار از محبت میکند و بیش از پیش دلهایتان را به هم نزدیک میکند.

دکتر فرحناز کیان ارثی؛ روانشناس و مشاور خانواده

چطور همسرمان را به خود علاقمند کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ