درمان معجزه آسای سفیدی مو با هلیله سیاه و 3معجون دیگر

faateme1366
هیچ کس از سفید شدن موهایش خوشحال نمی شود و همه به دنبال راهی برای درمان این اتفاق هستند.

 

سفیدی مو بر اثر از بین رفتن رنگدانه های مو به وجود می آید که این اتفاق دلایل متعددی دارد. در این مطلب برای شما 4 راهکار شگفت انگیز برای درمان سفیدی موها قرار داده ایم.

 

 

علل اصلی سفید شدن مو

سفید شدن موها بعلت ازبین رفتن دانه های رنگی مو میباشند که قسمت میانی مو را پر کرده است وبصورت معمول سفیدی موها تظاهری از افزایش سن است وامری طبیعی ودر اثر فرسودگی سلولهای رنگی ایجاد میگردد .

 

سن سفید شدن موها در درجه اول به زمینه ژنتیک افراد بستگی داردولی علل اکتسابی نیز دراین بسیار موثراند.

بطور متوسط موها از سن ۳۵ سالگی شروع به سفید شدن میکندو موهای ریش وسیل زودتر از موی سر سفید

میشوندومعمولا از ناحیه شقیقه شروع شده به سمت فرق سر پیشرفت میکندوراهی برلی پیشگیری از سفید شدن در میانسالان وجود ندارد.

کندن موهای سفید ویا رنگ کردن انها ویا چیدن مو بر خلاف عقیده عوام باعث زیاد شدن موی سفید نمیگردد.

برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موها باید از مواد غذایی استفاده کرد که حاوی املاح روی،اهن ،پتاس ومنگنز باشد

وموهای سفید شده از موهای رنگی شکننده تراند ولی ریشه انها سست نیست وبنابراین سفید شدن موها نشانه ریزشمو نمی باشد.

 

سیاه کردن موی سفید با انگور فرنگی

انگور فرنگی هندی یا Amla، از مفیدترین ترکیبات غذایی طبیعی است که می توان از آن استفاده کرد. شما می توانید پودر خشک این میوه را با کمی عسل مخلوط کرده و روزی 2 مرتبه از آن استفاده کنید. همچنین می توانید از آبنبات های شیرین شده آن مصرف کنید.

یکی دیگر از استفاده های این میوه، استفاده مستقیم آن روی موهاست. بد نیست موهای خود را با پودر خشک Amlaبشویید و سپس با روغن غنی شده آن که به عنوان محافظ سیاهی مو شناخته می شود، موهای خود را چرب کنید. اگر می خواهید از شر شوره موی سر خلاص شوید، از مخلوط پودر این میوه و آب لیمو استفاده کنید. این مخلوط را به مدت 2 ساعت قبل از شامپوزدن به سر خود بمالید.

 

سیاه کردن موی سفید با یک معجون خارق العاده

سه قاشق مرباخوری آب لیمو را با پنج قاشق غذاخوری روغن نارگیل در یک ظرف به خوبی با هم مخلوط کنید تا مایعی یک دست درست شود. سپس مایع را روی موهای خود بمالید و با نرمی موها و پوست سرتان را ماساژ دهید. بعد از ماساژ دادن، پوست و موی سر را به مدت یک ساعت به حال خود بگذارید.

بعد از گذشت یک ساعت، موهای خود را با شامپوی خود بشویید. هفته ای یک بار این کار را انجام دهید و نتیجه اعجاب آور آن را ببنید.

 

سیاه کردن موهای سفید با ماسک سیب زمینی

برای این کار کافی است سیب زمینی را پوست بکنید و پوست آنها را در 2 لیوان آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و زیر گاز را خاموش کنید و به مدت 5 دقیقه آن را کنار بگذارید تا خنک شود.  آن را در کاسه ای بریزید و برای خوشبو کردن آن چند قطره روغن یا اسانس رزماری یا اسطوخودوس در آن بریزید. سپس مانند همیشه موهایتان را شستوشو دهید و آن ترکیب را بر سرتان بریزید و سر و موهایتان را با آن ماساژ دهید؛ خواهید دید که موهای سفیدتان ناپدید میشود.

 

هلیله سیاه برای رویش موی سیاه

یکی از گیاهان دارویی مفید هلیله سیاه نام دارد. طبع این گیاه سرد خشک بوده برخی خواص دارویی آن عبارتند از:

 

*از تقویت کننده‌های معده به حساب می‌آید و سیستم گوارشی را برای هضم غذا تحریک می‌کند. همچنین از دیگر خواص آن برای دستگاه گوارش، درمان سوزش سردل، درمان اسهال و رفع یبوست بوده، مصرف آن پس از غذا، اسیدیته معده را خنثی می‌کند.

 

*جویدن هر شب هلیله سیاه به طور متناوب، بیماری آسم را به حداقل کاهش می‌دهد.

 

*استفاده از گیاه هلیله، باعث تقویت بینایی و افزایش نور چشم میشود، همچنین برای درمان ناراحتی‌های چشمی، چشم را با دم کرده آن شست و شو دهید، علاو بر این برای برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر است.

 

*جویدن روزانه مقداری از گیاه هلیله، به صورت ناشتا، بیماری‌های متعدد از جمله بواسیر، قولنج و یبوست و آسم را درمان می‌کند.

 

*مصرف پودر شده آن، خون را تصفیه می‌کند.

 

*این گیاه تقویت کننده حافظه بوده، برای افزایش قوای فکر مفید است.

*یکی از مهمترین خواص هلیله درمان سفید مو است.

منبع: برنا

جلوگیری از ریزش مو با قهوه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ