مردان این گیاه را نخورند

atoosamirzavandi
گیاه نعناع به دلیل کاهش هورمون های جنسی برای آقایان مناسب نیست. اما مصرف آن برای بیماری های گوارشی معجزه می کند.

گیاه نعناع گیاهی بسیار محبوب و پرطرفدار است. خواص فوق العاده نعناع در درمان بیماری های گوارشی امری ثابت شده است. مصرف نعناع  باعث کاهش هورمون می گردد که برای خانم ها مناسب است زیرا موهای زائد را از بین می برد اما برای مردان نه زیرا میل جنسی آنان را کاهش می دهد. در این مقاله به بررسی خواص نعناع و موارد منع مصرف نعناع پرداخته شده است.

خواص نعناع در درمان روماتیسم

افرادی که رماتیسم دارند از دم کرده نعناع استفاده کنند.اگر از بیماری روماتیسم و آرتروز رنج می برید، از روغن نعناع استفاده کنید، به این صورت که ۲ قطره روغن نعناع را با یک قاشق سوپخوری روغن بادام مخلوط کرده و محل های دردناک را با آن ماساژ دهید.برای درمان درد سیاتیک از دم کرده استفاده نموده و نعناع تازه را به صورت ضماد در محل درد بگذارید.

نعناع برای درمان سرماخوردگی

بوی نعناع می تواند گرفتگی بینی ، گلو و ریه ها را از بین برده و موجب تسکین اختلالات تنفسی ناشی از آسم و یا سرما خوردگی گردد. مصرف مداوم نعناع برای افراد مبتلا به آسم بسیار مفید است.نعناع و عامل فعال اصلی آن به نام منتول در زمره احتقان زادهای موثر تلقی می شوند. از آنجا که منتول سبب شل شدن خلط می گردد، این ماده داروی خلط آور نیز هست. این ماده در تسکین و آرام شدن انواع گلودرد و سرفه خشک موثر است.برای ضد عفونی کردن بینی، با مخلوط کردن ۱ گرم اسانس نعناع و ۴۰ گرم روغن بادام شیرین، محلولی تهیه کنید و پنج قطره در هر سوراخ بینی بچکانید.کسانی که دچار سرماخوردگی شده‎اند و برونشیت مزمن دارند ۱۰ گرم نعناع در ۵۰۰ سی‎سی آب بجوشانند و صبح ناشتا ۲ استکان میل کنند.برای از بین بردن گلودرد، دم کرده نعناع غرغره کنید.

خواص نعناع در تسکین دردهای قاعدگی

نعناع مسکن،‌ آرام بخش و قاعده آور است.چون نعناع در آزاد و آرام کردن عضلات خیلی مؤثر است. لذا در درمان گرفتگیها نیز کارساز است.برای درمان قاعدگی دردناک از چای نعناع استفاده کنید.

موارد منع مصرف نعناع

افرادی که به خود گیاه نعنا حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند،  هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه نعنا تولید شده است، نباید مصرف کنند.
•    اسانس نعنا را نباید به مقدار زیاد به کودکان و نوزادان خوراند، زیرا روی حرکات تنفسی و قلب اثر می گذارد و ممکن است خطرناک باشد.
•    چای نعنا معمولا بی خطر است اما مادران باردار و شیرده باید چای نعنا کم بخورند.
•    افرادی که دارای سابقه سقط جنین هستند در دوران بارداری از مصرف نعنا باید اجتناب کنند.
•    معدود عوارض منفی ناشی از کپسولهای پوشش دار روده ای روغن نعناع عبارت است از : جوشهای  پوست، سوزش، سردرد، ضربان پایین قلب و لرزش عضله.
•    منتول یا روغن نعنا که روی پوست مالیده شده باشد می تواند سبب بروز التهاب یا جوشهای پوستی گردد. روغن نعناع باید رقیق شود و میزان مصرف آن باید کم باشد چون میزان مصرفی بالا سبب   آسیب دیدگی کلیه می شود.
•    منتول خالص سمی است و نباید مصرف داخلی شود.
•    روغن نعنا و منتول را نباید به صورت نوزادان و کودکان مالید.
•    دقت کنید که روغن و تنتور تهیه شده از نعناع را اشتباه نگیرید.
•    اگر اسانس نعنا به مقدار زیاد مصرف شود، فشار خون را بالا برده و موجب حالت تهوع، استفراغ و درد معده می شود و حرکات دودی معده را از بین می برد.
•    نعناع با تمام فوایدی که دارد، اگر زیاد مصرف شود سیستم گوارشی را تحریک می کند. لذا اگر شما روزی دو تا سه فنجان دم کرده نعنا می نوشید، بهتر است بعد از دو هفته نوشیدن، چند روزی مصرف آن را قطع کرده و دوباره شروع کنید.
منبع الو دکتر

خاصیت نعناع برای درمان ناراحتی های گوارشی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ