شیرکاکائو نخورید!

شیر کاکائو شیری است که به آن شکلات یا کاکائو و شیرین کننده اضافه شده است. کاکائو محصولی است که از 600 سال قبل از میلاد مسیح مصرف می شده و امروزه به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی مورد توجه قرار گرفته است.

شیر به علت داشتن کلسیم و املاح، به عنوان یک غذای ضروری برای همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود.

فوق تخصص کبد و گوارش کودکان گفت: از دو سالگی تا کهنسالی به افراد توصیه می‌شود که در برنامه غذای روزانه‌شان، شیر را قرار دهند تا هم رشد استخوانی‌شان بهتر شود و هم از پوکی استخوان و شکستگی‌ها در آینده کاسته شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: هر انسان بالغ به روزانه یک گرم کلسیم نیاز دارد که هر یک لیوان شیر معادل 300 میلی‌گرم کلسیم است پس باید افراد روزانه ۳ لیوان شیر مصرف کنند.

خداداد، با بیان این مطلب که بعضی افراد قادر به هضم ۳ لیوان شیر نیستند و دچار اسهال می‌شوند، گفت: بهتر است این دسته از افراد برای تأمین کلسیم بدن خود از فرآورده‌های دیگر شیر استفاده کنند که ماست و کشک، گزینه های مناسبی هستند.

شیرکاکائو نخورید!

استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران تصریح کرد: استفاده از شیرکاکائو مناسب نیست چرا که کاکائو به میزان 15 درصد از جذب کلسیم شیر می‌کاهد.

 شیرکاکائوهای بازار هرچند که به دلیل وجود شیر منبع خوبی از کلسیم به نظر می رسند اما برخلاف آن ممکن است سلامتی فرد را تهدید کنند.

شیرکاکائوها مقدار بسیار زیادی شکر دارند که باعث چاق شدن مصرف کننده ( در هرسنی) می شوند.

میزان بالای شکر عملا، خاصیت خوب شیر را از بین می برد، بخاطر قابلیت اتصال کاکائو به کلسیم،  بدن با دفع یا عدم جذب آن رو به رو می شود، لذا اگر افراد تصمیم به مصرف شیر برای حفظ سلامتی خود دارند باید از نوع ساده و سفید آن استفاده کنند.

شیرکاکائو نخورید!

ترکیب شکر و کاکائو اضافه شده به شیر در ضمن خوش فرم و خوش طعم تر شدن، گزینه خوبی برای تامین کلسیم به حساب  نمی آید.

مصرف شیرکاکائو به صورت گهگاه مشکلی را ایجاد نمی کند اما اگر قرار باشد به جای شیر ساده، روزانه مصرف شود، انتخاب درست و مناسبی نیست.

هرگز بعد از ورزش این خوراکی ها را نخورید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ