روزی دو موز بخورید!

atoosamirzavandi
موز از میوه های محبوب است. موز سرشار از ویتامین و فیبر می باشد که می تواند به سلامت پوست و هضم غذا کمک کند از این رو در کاهش وزن می تواند موثر واقع شود.

موز میوه ای سرشاز ار ویتامین، پتاسیم و منیزیم می باشد. و فیبر فراوانی که دارد به رفع مشکلات روده ای و گوارش کمک می کند.روزانه حتما دو موز بخورید علت آن را با دانستن فواید بیشمار موز در این مقاله دریافت خواهید کرد.

خواص موز

موزدلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد.
موز به دلیل مقدار زیاد آهنی که دارد، محرّک تولید هموگلوبین در خون می گردد و در نتیجه، در موارد کم خونی بسیار موثر است
موز حاوی مقدار فراوانی «فروکتوالیگوساکارید» است که این ماده، پروبیوتیک های مفید برای دستگاه گوارش را به تحرک وامی دارد. فروکتوالیگوساکارید همچنین قابلیت جذب کلسیم در بدن را تقویت می کند.
موز دارای اثر آنتی اسید طبیعی در بدن است. بنابراین، خوردن موز باعث آرامش فعالیت معده می گردد
موز رسیده که سرشار از پتاسیم می باشد، دارای قابلیت جویدن و هضم آسانی نیز می باشد. یک موز رسیده نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به پتاسیم را به میزان 11 درصد تأمین می کند
 موز می تواند به کسانی که در تلاش برای ترک سیگارند کمک کند. ویتامین B6 و B12 ، پتاسیم و منیزیم موجود در موز به بدن در رهایی از اثرات کنار گذاشتن نیکوتین کمک می کند.
میوه نارس و گل های پخته موز برای درمان بیماری قند مفید است. شیره گل های موز برای درمان اسهال خونی استفاده می شود و ساقه و ریشه آن برای رفع اختلالات خونی مفید است.
غنی بودنش از پتاسیم در واقع یک شانس بزرگ برای ورزشکاران است. و فیبر فراوانش برای رود? کم کار بسیار مفید و کاراست.
 موز خشک شده مطمئناً سرشار از کربوهیدرات هاست. کربوهیدارت ها در موز خشک شده به دو شکل کربوهیدرات ساده (خصوصاً فروکتُز) و کربوهیدرات پیچیده (آمیدون) موجودند.
موز حاوی مقدار اندک اما مورد نیاز ویتامین «آ» برای بدن است که این میزان برای حفاظت از چشم ها، حفظ بینایی و همینطور بهبود بینایی در شب حیاتی است.
موز خشک شده عصرانه ای بسیار مناسب برای بچه هاست. این ماده غذایی انرژی مورد نیازشان را تأمین می کند نه چربی را، بر خلاف یک نان شکلاتی که سرشار از چربی و فاقد املاح معدنی است.
موز تقویت کننده معده و نیروی جنسی است.
هنگامی که با استرس مواجه می شویم، سوخت و ساز بدنمان افزایش می یابد و در نتیجه، سطح پتاسیم بدنمان کاهش پیدا می کند. موز با مقدار زیاد پتاسیمی که دارد می تواند این تعادل را دوباره برقرار سازد.
موز درمان زخم معده و روده می باشد
جوشانده موز اثر قطع خونریزی دارد
 موز به طور مسلم یک عامل شفابخش نیرومندی وجود دارد که برای بهبود سلول های فرسوده زخم ها و همچنین جلوگیری از التهاب معده بسیار مفید است.
به دلیل کم بودن مقدار سدیم و زیاد بودن مقدار پتاسیم موز، این میوه برای افراد دارای فشار خون بالا بسیار ایده آل است. پتاسیم موز به طرق مختلف به کاهش فشار خون کمک می کند

موز در خدمت سلامت پوست

گاهی سردردهای عروقی ناشی از کمبود پتاسیم است و موز به دلیل دارا بودن این ماده‌ی معدنی می‌تواند درمان موثری برای آن باشد. علاوه بر این پوست این میوه برای تسکین خارش و تورم ناشی از نیش حشرات فوق‌العاده است. باید بدانید که موز برای تسکین کهیر نیز موثر است. موز همچنین یکی از درمان‌های طبیعی برای دل درد نیز محسوب می‌شود.

موز مناسب برای تسکین دندان‌های تازه روییده‌ی کودکان

موز میوه‌ی نرمی است و برای بچه‌هایی که شروع به غذا خوردن کرده‌اند فوق‌العاده است. همچنین برای آن‌هایی که دندان درآورده و دندان‌درد دارند نیز مفید است.
برای تسکین دندان‌های تازه در آمده موز پوست‌کنده و یخ‌زده فوق‌العاده است به خاطر اینکه موز سرد باعث تسکین لثه‌ها می‌شود.
منبع الودکتر

راهکارهای سیاه نشدن موز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ