گوشت گاو مرض است

رسول خدا (ص) فرموده است که شیر گاو شفاء، روغن گاو دوا و گوشت آن مرض است.

یک محقق طب اسلامی گفت: مصرف گوشت گاو باعث غلظت خون و امراض واریس، تیرگی پوست، افسردگی و وسواس می‌شود.

غلامرضا کردافشاری اظهار داشت: استفاده از گوشت در حد متعارف مشکلی برای انسان ایجاد نمی‌کند (هفته‌ای یک بار) ولی استفاده مکرر آن موجب افزایش کلسترول، بالا رفتن اسید‌اوریک، بیماری نقرس و سایر بیماری‌های مفصلی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسول خدا (ص) فرموده است که شیر گاو شفاء، روغن گاو دوا و گوشت آن مرض است، افزود: گوشت گاو به شدت سودا زا بوده و خون را غلیظ می ‌کند و برای کبد مضر است و استفاده از آن سبب تیرگی پوست صورت، افسردگی، وسواس، جذام، واریس، بزرگ شدن طحال و ورود زرد آب به روده و بیماری‌های سوداوی می‌شود.

کردافشاری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد به جای گوشت گاو از گوشت گوساله یک ساله، گوشت شتر جوان، گوسفند نر جوان، بره یک ساله، بزغاله، بوقلمون و مرغ و خروس محلی استفاده شود.

مصرف گوشت گاو و گوساله عامل مرگ‌های ناگهانی به سبب انسداد و صعود بخار غلیظ به سوی قلب و مغز است. همچنین مصرف این گوشت باعث بواسیر و واریس می‌شود.

ابوعلی‌سینا 16 بیماری مهلک را به مصرف “گوشت گاو و گوساله” مرتبط می‌داند که نخستین آن، سرطان و دوم مالیخولیا (معادل اسکیزوفرنی امروز) و سوم بواسیر (هموروئید) است، گوشت گاو به‌شدت سوداز است و موجب افزایش غلظت خون شده و برای کبد بار سنگین دارد.

از بین گوشت‌ها، بهترین گوشت برای مصرف، گوشت گوسفند است که طبع آن گرم و تر و معتدل است؛ بهترین شیوه مصرف گوشت نیز آبگوشت است.

هرآنچه که درباره گوشت قرمز باید بدانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ