آیا از عوارض عجیب نوشیدن آب آلوئه ورا باخبرید؟

توصیه می شود در روز بیش از 55 تا 110 گرم آب آلوئه ورا که مقدار مورد نیاز برای حفظ سلامتی شماست، ننوشید.

همانطوریکه خود گیاه آلوئه ورا مفید است پس آب آن نیز می تواند مفید باشد. در این بخش از خاصیت  بسیار  جالب گیاه آلوئه ورا مطالبی را بیان می کنیم که واقعا خاصیت آن اعجاب انگیز است اکنون همه  اطلاعات را درباره آب این گیاه باهم می خوانیم

شَب‌یار، صَبر یا صبر زرد یا آلوئه‌ورا داری برگ‌های نیزه‌ای کلفت و گوشتی با لبه‌های دندانه‌دار است و رنگ آن سبز تا خاکستری می‌باشد و گیاه بومی آفریقای شمالی است. آلوئه ورا از دیرباز در مناطق خشک‌ گرمسیری و نیمه‌گرمسیری جهان، به عنوان گیاه زینتی و هم گیاه درمانی کشت می‌شود. این چگونه از مزایای شگفت انگیز آب آلوئه ورا برای تان گفته است.

1- با توجه به بسیاری از خواص درمانی که گیاه آلوئه ورا دارد، گیاهی شگفت انگیز است. در برگ های این گیاه مایع زرد رنگی پیدا می کنید که می تواند معجزه کند. احتمالا می دانید که ژل آلوئه ورا برای برخی امراض پوست مانند آفتاب سوختگی، گزش حشرات، جوش و تاول، بریدگی ها و بسیار مفید است؛ دلیل آن این است که آلوئه ورا ضد قارچ و باکتری است و همچنین به بازسازی سلول ها کمک می کند. مصرف ژل آلوئه ورا روی پوست می تواند تا حد زیادی به نفع بیماری های شایع پوست و کمک به فرایند درمان آن ها باشد.

2- اما شاید از خواص اشکال دیگر آلوئه ورا و مجموعه منافع آن ها اطلاع نداشته باشید. بیایید نگاهی به آب آلوئه ورا بیندازیم. در اینجا لیست کوتاهی از آنچه که این آب می تواند برای شما انجام دهد وجود دارد:

  • کمک به از بین بردن یبوست.
  • مفید برای هضم غذا و کمک به دل درد و سوزش سر دل.
  • کمک به تنظیم قند خون.
  • سم زدایی بدن و روده بزرگ.
  • با افزایش متابولیسم بدن برای سوزاندن کالری بیشتر به کاهش وزن کمک می کند.
  • بهبود گردش خون.
  • کمک به ترمیم آسیب به بافت های داخلی.
  • فشارخون را تنظیم می کند.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن.
  • کند کردن رشد تومورهای سرطانی.
  • کمک به کاهش التهاب.

3- عوارض جانبی نوشیدن آب آلوئه ورا

توصیه می شود در روز بیش از 55 تا 110 گرم آب آلوئه ورا که مقدار مورد نیاز برای حفظ سلامتی شماست، ننوشید. نوشیدن بیش از این مقدار می تواند اثرات جانبی مانند اختلال کبدی، تهوع و واکنش های آلرژیک را در پی داشته باشد. اگر به میزان توصیه شده در روز پایبند بمانید می توانید از مزایای فوق العاده این گیاه شگفت انگیز بهره مند شوید.

4- مکمل های آلوئه ورا به شکل قرص و کپسول نیز موجود است. فقط باید مطمئن شوید که هیچ پرکننده ناسالمی در ترکیبات این مکمل ها موجود نباشد. استفاده از مکمل های سالم راهی سریع و آسان برای به دست آوردن اثرات مفید آلوئه وراست. اگر شیوه زندگی پرمشغله ای دارید و به آب آلوئه ورا هم دسترسی ندارید استفاده از قرص یا کپسول آلوئه ورا به میزان مجاز آن می تواند برای شما مفید باشد.

5- فواید آلوئه ورا بسیار زیاد است و تنها محدود به استفاده خارجی آن روی پوست نمی شود بلکه در داخل بدن هم اثرات شگفت انگیزی دارد. می توانید همیشه مقداری ژل آلوئه ورا برای مشکلات پوستی در خانه نگه دارید، مخصوصا اگر بچه دارید. و استفاده از آب آلوئه ورا و یا مکمل های آن می تواند راهی عالی برای کمک به داخل بدن شما باشد.

دکتر سلام

نوشیدنی فوق العاده خوشمزه برای رشد سریع مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ