درمان خانگی سه سوته معده درد

faateme1366
بهتر است معده درد را شوخی نگیرید و به پزشک مراجعه کنید. با این حال درمان های خانگی آن را نیز فرا بگیرید.

به نظر شما هم معده درد یکی از بدترین دردهای روی زمین است؟ پس با ما همراه شوید تا درمان های خانگی این درد را به شما آموزش دهیم و با خوراکی های داخل منزل درد خود را درمان کنید.

درد معده یکی از مزمن ترین دردهای دستگاه گوارش است. به طوری که بعد از سردرد، معده درد یکی از بدترین دردها گزارش می شود. کمتر کسی را می توان سراغ داشت که با این درد آشنا نباشد. در بسیاری از موارد علت معده درد مشخص نیست. اما طیف وسیعی از دلایل می تواند موجب درد در ناحیه شکم و بیشتر به سمت معده باشد. از جمله این علت ها می توان به سوء هاضمه، بد هضم شدن غذا، سندرم روده تحریک پذیر، رفلاکس معده ،زخم معده و … اشاره نمود.

“درمان درد معده” به روش های خانگی می تواند در مرحله اولیه شروع درد مفید باشد. اما اگر اکثر مواقع گزارش درد دارید بهتر است برای درمان اساسی درد معده به پزشک معتمد خود مراجعه نمایید. درمان های خانگی برای تسکین و درمان درد معده می تواند تا حدودی شما را آرام کند. با ما همراه باشید تا شما را با سنت دیرینه طب خانگی درمان درد معده آشنا کنیم.

علت و علائم درد معده   شامل چه مواردی می شود؟

درمان درد معده یکی از مهمترین دردهایی است که هر فردی در زندگی پر استرس امروزی می تواند تجربه کند. دلیل درد معده می تواند اضطراب، استرس، اعدم مصرف غذا در زمان گرسنگی و طولانی بودن زمان گرسنگی باشد.

علت های دیگری نیز برای درد معده در فهرست زیر آمده است:

افزایش اسیدیته معده، سوء هاضمه، مسمویت غذایی، حساسیت غذایی، زخم معده، دردهای عصبی ناشی از استرس، عفونت معده، رفلاکس معده به مری

معده درد اغلب با علائم زیر می تواند همراه باشد: تب، استفراغ، کاهش اشتها، ناتوانی در خوردن غذا، دل پیچه و

اگر برای درمان درد معده تمایلی به درمان های پزشکی ندارید بهتر است سری به آشپزخانه خود بزنید تا معده خود را آرام کنید.

 انواع دمنوش های خانگی

دمنوش لیمو: یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بفشارید. بهتر است کمی عسل نیز به آن اضافه کنید تا تاثیر آن بیشتر باشد.

دمنوش زنجبیل: برای درمان درد معده ناشی از سوء هاضمه بهترین گزینه است. زنجبیل را می توان به صورت مربای آن، یا میوه خشک نیز مصرف کرد. اگر از زخم معده رنج می برید بهتر است یک رژیم حاوی زنجبیل در شکل دمنوش یا مربا داشته باشید.

دمنوش بابونه: بابونه ضد اسپاسم و ضد التهاب است. دمنوش بابونه به آرام شدن دردهای عصبی معده و سوزش سر دل و کاهش تهوع کمک زیادی می کند.

دمنوش نعنا: منتول موجود در نعنا و برگ های آن یک مسکن طبیعی درد است.

نکته!

نعنا به صورت قرص های جویدنی نیز در داروخانه ها موجود می باشد. اگر میل چندانی به نوشیدن دمنوش ندارید قرص نعنا به عنوان آرام بخش برای شما توصیه می شود.

مخلوط آب نعنا و آب زنجبیل، چای دارچین

نکته!

از خوردن چای پرهیز کنید! اگر از ورم معده شکایت دارید وعده های چای خود را به حداقل برسانید.

 خوردن انواع میوه

موز: یکی از میوه هایی که می تواند تسکین دهنده درد معده باشد موز است. بر طبق تحقیقات طب سنتی در مجله لانست، موز می تواند در رژیم غذایی افرادی که مبتلا به مشکلات معده هستند گنجانده شود.

انار: یک درمان خانگی این است که مقداری فلفل و نمک را به دانه های انار بپاشید و بخورید. انار به کاهش درد معده کمک فراوانی می کند.

پاپایا: میوه پاپایا میوه ای است که حاوی آنزیم پاپایین است. این آنزیم به هضم غذا کمک کند. اگر خوردن این گیاه برای شما خوشایند نیست بهتر است قرص آن را از داروخانه خریداری کنید و به صورت روزانه مصرف کنید.

خوردن دانه های گیاهی

از قدیم ترین درمان هایی که برای درمان درد معده استفاده می شود دانه های رازیانه و زیره است.

دانه رازیانه: دانه های رازیانه را به مدت یک شب در آب خیس کنید سپس روزانه به جای نوشیدنی از آب آن استفاده کنید.

دانه زیره : برای این منظور ابتدا مقداری دانه زیره را در ماهی تابه سرخ کنید و با کمی نمک مزه دار کنید و میل نمایید.

 خوردن ماست و آنقوزه

اگر دچار سوء هاضمه هستید و از دل درد خسته شده اید حتما ماست را امتحان کنید. باکتری موجود در ترکیب ماست می تواند بهترین درمان برای معالجه اسهال و درد معده شما باشد.

اگر به آنغوزه دسترسی دارید مقداری از آن را با کمی شیر گرم کنید. این معجون سریع ترین راه درمان درد معده است.

 جوش شیرین و نوشیدنی های بدون گاز

دردهای شدید معده می تواند با خوردن جوش شیرین در مقداری آب گرم تسکین یابند.

افزایش گاز معده را با خوردن نوشیدنی های بدون گاز کنترل کرد و از پیشرفت درد معده جلوگیری نمود.

 سبزیجات در رژیم غذایی

برگهای جعفری را در مقداری آب بخیسانید. نوشیدن آب جعفری و خوردن برگ های آن به حفظ سلامتی معده کمک شایانی می کند.

دانه های شنبلیله و برگ کرفس را خرد کنید و روزانه در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

سرکه سیب و گلاب

گلاب: برای رهایی از حالت تهوع گلاب بنوشید

سرکه سیب: یک لیوان آب با چند قاشق سرکه سیب، یک درمان خانگی فوق العاده برای درمان درد معده است. سرکه از طریق بهبود هضم به تسکین درد کمک می کند.

علاوه بر درمان هایی که ذکر شد بهتر است یک سری خوراکی ها را نیز از رژیم غذایی خود حذف کنید. سرخ کردنی ها، غذاهای چرب مانند ته دیگ، گوشت قرمز، شیرینی های خامه ای، نوشابه گازدار، نسکافه از جمله مواردی است که باید رعایت کنید.

 درمان های خانگی برای کاهش درد معده شاید در نوع خود بهترین باشند. اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر مدت طولانی از درد معده و ناحیه شکم خود رنج می برید با یک پزشک متخصص دستگاه گوارش مشورت کنید. تغییر الگوی زندگی دور از استرس های کاذب نیز می تواند به کاهش دردهای عصبی معده نیز کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

درمان بی نظیرزخم معده با یک نوشیدنی باستانی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ