خلاص شدن از سرفه با جوشانده عناب

اگر سرفه های خشک امان شما را بریده است حتما جوشانده عناب را امتحان کنید.

شروع فصل سرما، سرماخوردگی ها و سرفه های آزاردهنده به دنبال آن. با رسیدن پاییز و سرما و باران های ناگهانی، بسیاری از افراد دچار سرماخوردگی های شدید می شوند که در پی آن دچار سرفه های خشک و گاهی شدید می شوند. یکی از بهترین راه ها برای خلاص شدن از سرفه های پاییزی جوشانده عناب است.

جوشانده عناب بهترین درمان سرفه

حیدر عظمایی‌ محقق و پژوهشگر طب  سنتی‌: عناب‌ طبع‌ معتدل‌ و مرطوب‌ دارد، همچنین‌ حاوی سدیم‌، پتاسیم‌، کربوهیدرات‌، پروتئین، کلسیم‌، منیزیم‌، آهن‌، ویتامین‌ A، C ، B6، B12 و املاح‌ است‌.

وی بیان کرد: عناب‌ به علت‌ داشتن لعاب‌ زیاد سینه‌ را نرم‌ می‌کند‌، اگر عناب‌ را‌ با آب‌ یا شیر‌ بجوشانند‌ و سپس‌ آن را میل‌ کنند‌ این محلول‌ خاصیت‌ ملینی‌ پیدا می‌کند‌. عناب‌ همچنین‌ مدر‌ است‌ و خون را پاکسازی‌ و تصفیه‌ می‌کند‌.

عناب ضد سرفه  است‌ و درد‌ سینه را برطرف‌ می‌کند. افراد‌ برای رفع‌ سرفه‌، سرما‌خوردگی‌، خلط‌ و تسکین‌ علائم‌ آسم‌ باید‌ به مقدار‌ مساوی‌ از گیاهانی مانند آویشن‌ شیرازی، پونه کوهی، گل پنیرک، گل ختمی، قدومه‌ شیرازی‌، بارهنگ‌ و هفت عدد عناب‌ را با هم ترکیب‌ کنند و در طول روز‌ این معجون را‌ میل‌ کنند‌، اشخاص‌ باید‌ استفاده از این ترکیب‌ را به مدت سه تا هفت روز‌ ادامه بدهند‌ این معجون مانند یک‌ آنتی‌بیوتیک‌ گیاهی‌ عمل‌ می‌کند‌.

عناب آرامبخش‌ و خواب‌آور است، جوشانده پوست درخت‌ عناب‌ سبب‌ درمان‌ اسهال‌ می‌شود‌، برای معالجه و التیام‌ زخم‌ها افراد باید‌ پودر ریشه‌ خشک شده عناب را بر روی‌ محل مورد نظر‌ بپاشند‌، عناب همچنین‌ تأثیر‌ بسزایی‌ در رفع خستگی‌ دارد‌.

همچنین جوشانده عناب‌ گرفتگی صدا را برطرف‌ می‌کند‌، برای این منظور‌ افراد باید 50 تا 100 گرم عناب را در یک لیتر‌ آب حرارت ملایم‌ بجوشانند‌ تا حجم آب دو  سوم‌ شود، سپس این جوشانده را روزانه سه تا چهار استکان میل کنند عناب دستگاه هاضمه و حافظه را تقویت‌ و کم اشتهایی‌ را برطرف‌ می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

3 راه رفع سرفه‌ با طب سنتی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ