آیا می خواهید همیشه سالم باشید

طب سنتی نه تنها برای درمان بیماری‌ها کاربرد دارد بلکه به طور گسترده در پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت و حفظ تندرستی نقش دارد

محمود خدادوست، معاون طب ایرانی و اسلامی وزارت بهداشت به تشریح طب سنتی در گذشته، ‌حال و آینده پرداخت و افزود: پیام اصلی طب سنتی حفظ تندرستی است، اگر۱۰ شعار اصلی خوردن با اشتهای واقعی، دست کشیدن از غذا قبل از سیر شدن، خوب جویدن، مصرف یک نوع غذا، اول شب خوابیدن، سحر‌خیزی، ورزش مناسب، سلامت معنوی، کاهش استرس و مصرف نان سبوس‌دار در سبک زندگی افراد در نظر گرفته شود سلامت افراد در طول عمرشان تضمین می‌شود.

طب سنتی در حال حاضر رویکرد جهانی دارد

به گفته وی، طب سنتی در حال حاضر رویکرد جهانی دارد و از حدود ۳۰ سال قبل سازمان جهانی بهداشت طب سنتی و مکمل را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین ریشه دار بودن در فرهنگ مردم، ‌کل نگری و سهولت دسترسی و ارزان بودن خدمات طب سنتی نیز از دلایل عمده توجه سازمان جهانی بهداشت به این مقوله بوده است.

طب سنتی راهی برای مقابله با بیماری‌های غیرواگیر مزمن است

معاون طب ایرانی و اسلامی وزارت بهداشت با اشاره به تبدیل شدن بیماری‌های غیر واگیر مزمن به یک چالش جدی پزشکی جوامع بشری افزود: طب سنتی به عنوان راهی برای مقابله با افزایش بی امان این بیماری‌ها است.

خدادوست اضافه کرد: طب سنتی نه تنها برای درمان بیماری‌ها کاربرد دارد بلکه به طور گسترده در پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت و حفظ تندرستی نقش داشته و برای برخی از دولت‌ها مقرون به صرفه است. وی گفت: طب سنتی به روح انسان و ارتباط سلامت روح با سلامت جسم توجه ویژه‌ای دارد.

مرتضی هاشم زاده، ‌سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر لزوم توجه بیشتر پژوهشگران و اساتید دانشگاهی به مفاهیم قرآن کریم جهت پرداختن به مباحث علمی و پژوهشی تاکید کرد و گفت: قرآن سرشار از مفاهیم آموزنده و ارزشمندی است که انسان را در جهت رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی هدایت می‌کند. وی افزود: این کتاب کلیه جوانب زندگی بشر را در بر گرفته است و منبع غنی برای پژوهش و پاسخگویی به نیازهای بشری است.

حجت الاسلام امیر قلی‌جعفری افزود: دین اسلام کامل ترین دین است که به چهار رابطه مهم و اساسی جهان خلقت یعنی رابطه آدمی با خالق، رابطه انسان با دیگران‌، رابطه انسان با طبیعت و رابطه انسان با خودش به طور جامع پرداخته است. وی گفت: انسان مجموعه‌ای از جسم و روح است و دین کامل نحوه بهره‌مندی از جسم و راه‌های پرورش روح را نشان می‌دهد.  دین اسلام آخرین و کامل ترین دینی است که برای هدایت بشر تئوری کامل اداره فرد و اجتماع را از گهواره تا گور ارائه می‌کند. جعفری ادامه داد: قرآن نیز کتاب هدایت‌گر و دستورات آن نسخه شفا بخش بشر است لذا توجه، ‌تدبر و تامل در قرآن بر همه افراد به ویژه جوامع دانشگاهی لازم و ضروری است.

 منبع: ایکنا

اگر قلب سالم می خواهید بخوانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ