درمان سریع افسردگی با ترکیب شیره انگور و زعفران

atoosamirzavandi
افسردگی را می توان با شیره انگور و پودر زعفران که دو ماده انرژی بخش هستند درمان کرد.

افسردگی بیماری زجر آوری است که نه تنها فرد بلکه بر اطرافیان اثر می گذارد. عده ای بر این عقیده هستند که بیماری روحی بدتر از بیماری جسمی است. در تحقیقات نشان داده شده است که می توان افسردگی را باترکیب شیره انگور و زعفران درمان کرد. چگونگی درمان سریع افسردگی با ترکیب شیره انگور و زعفران را در این مقاله خواهید آموخت.

شیره انگور و پودر زعفران داروی افسردگی است

از آن جا که پودر زعفران به شما کمک می کند تا بتوانید روحیه ای شاد و با نشاط تر داشته باشید، می توان آن را برای کسانی که مشکل اعصاب دارند تجویز کرد. از ترکیب پودر زعفران و شیره انگور برای رفع عصبانیت و خشونت و البته کم حس و حالی و بی رمقی نیز استفاده کرد. متخصصان معتقدند که باید این روند مصرفی ادامه پیدا کند تا جایی که افسردگی به طور کامل رفع شود اما نباید فراموش کرد که مصرف بالای ۵ گرم زعفران در یک وعده می تواند موجب مرگ فرد شود. اگر افراد گرم مزاج برای رفع افسردگی از این ترکیب استفاده می کنند بهتر است که از ماست، کاسنی و پونه و موارد اینچنینی در کنار معجون خود استفاده کنند تا دچار مشکل ناشی از گرم بودن این ترکیب نشوند.

شیره انگور، رژیمی نیست

شیره انگور از نظر میزان مواد مغذی تا حدودی با انگور تازه برابری می کند. البته در زمان تغلیظ مقداری از ویتامین های حساس به حرارت شیره تخریب می شود. این شهد لذیذ حاوی ویتامین های A،B،C و املاحی چون آهن، منیزیم، فسفر و مقداری کلسیم است.
در مقایسه با انگور کالری فوق العاده بالایی دارد و مصرف مقدار اندک آن انرژی از دست رفته را جبران می کند. این شیره برخلاف گفته برخی تولیدکنندگان، رژیمی نیست و برای افراد چاق و دیابتی منع مصرف دارد.
کودکان و نوجوانان در حال رشد، افرادی که در اثر بیماری طولانی یا عمل جراحی ضعیف شده اند یا کسانی که بسیار لاغرند و ضعف عمومی دارند می توانند از این شهد استفاده کنند.

خواص شیره انگور

. شیره انگور، ضعف عمومی بدن و ضعف احشاء را معالجه و بدن را تقویت می کند.
برای این منظور شیره انگور را با شیر گاو و کمی پودر بادام مخلوط نموده و روزانه 2 تا 3 لیوان به بیمار بدهید تا قوای بدنش را سریع تر به دست آورد.
2. شیره انگور درست مانند خود انگور مقدار قابل توجهی ویتامین «آ»، «ب» و «ث» دارد و در ضمن ضد نفخ هم هست.
3. برای درمان یرقان (زردی) شیره انگور را با کمی سرکه مخلوط می کنند و به بیمار می دهند.
4. خوردن شیره انگور مخلوط شده با کمی پودر زعفران، برای رفع هم و غم، غضب شدید و ضعف اعصاب بسیار مفید است و معالجه تا بهبودی باید ادامه داده شود.
5. برای درمان کک مک، شیره انگور را به تنهایی یا مخلوط با نمک روی لکه ها می مالند.
6. شیره انگور مخلوط شده با کمی گل ختمی پخته را به صورت مرهم روی آبسه (دمل) قرار دهید تا دمل باز شود. علاوه بر آن برای از بین بردن ورم هایی که بر اثر ضربه ایجاد شده اند، مفید است.
7. همچنین شیره انگور در بدن باعث دفع اوره و مقداری از اسیدهای غیر مفید بدن می شود و کارشناسان تغذیه آن را پاک کننده بقایای غذاها در روده و معده می دانند.
8. شیره انگور محرک اعمال کبدی می باشد و به خون سازی کمک می کند.
9. شیره انگور و خرما، هر دو تسکین دهنده دردهای رماتیسم و امراض شریانی و وریدی هستند.
منبع الودکتر

راه های قطعی برای درمان افسردگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ