در این ساعت ها بخوابید تا پوستی شفاف داشته باشید

atoosamirzavandi
خواب کافی و راحت بهترین داروی پوست است. با خواب کافی، تغذیه مناسب و مراقبت از پوست می توان از پیری زودرس آن جلوگیری کرد.

خواب یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها بر رویپوست است. در صورتی که به پوست خود زیاد برسید اماخواب کافی نداشته باشید نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت در این مقاله به ساعت های مناسبی که باید بخوابید تا از پوستی شفاف برخوردار شوید اشاره شده است.

بهترین ساعت خواب

شاید ساعت هایی که شما در خواب هستید بهترین زمان برای کمک بهزیبایی پوست شما باشد زیرا هنگامی که می خوابید، متابولیسم یا سوخت وساز بدن پایین می آید، در نتیجه ایجاد رادیکال های آزاد زیانبار پوستی کاهش می یابد به علاوه، شما در معرض آلودگی های محیطی یا تابش اشعه ماورای بنفش که به پوست آسیب می رساند نیز قرار ندارید و اینکه در هنگام شب بدن ما مجبور به حفاظت از پوست نیست و به جای آن می تواند بر روی بازسازی آسیب های روی پوست تمرکز کند.
برای داشتن پوستی زیبا و شفاف صرفا وفاداری به یک برنامه زمانی مشخص برای خواب در طول هفته کافی نیست وباید خواب شبانه مان در ساعت خاصی باشد . بهترین ساعت خواب برای حفظ شادابی پوست خوابیدن در ساعت 11شب تا 7 صبح است و کسانی که شب ها دیرتر یا زودتر از 11 شب خوابیده و صبح ها نیز ساعت 7 صبح بیدار نمی شوند، دچار افتادگی و پیری زودرس پوست می شوند.
اگر زمان شروع خواب شبانه 2 یا 3 ساعت تغییر کند حتی اگر مدت زمان خواب کافی باشد سلامت پوست تضمین نمی شود.

برای داشتن پوست شاداب قبل از خواب این نکات را رعایت کنید

1. یکی دیگر از مواردی که بر پوست صورت تاثیر می گذارد حالت خوابیدن است . از بدترین حالات خوابیدن شبانه که موجب تسریع پیری پوست می شود، خوابیدن روی صورت است که در این حالت پوست فشرده شده و گردش خون آن به اندازه کافی صورت نمی گیرد. بنابراین پوست صورت آسیب می بیند و چین می خورد و چین و چروک ها ایجاد می شود. از بهترین حالت های خواب که موجب حفظ طراوت پوست می شود ، به پشت خوابیدن است ، هنگام خواب 2 بالش زیر سر خود بگذارید تا خون در جریان باشد.
. صورتتان را قبل از خواب بشویید و لوازم آرایش را از روی آن پاک کنید و سعی کنید هر شب به مدت چند دقیقه به کمک انگشتان تان، مواد تمیزکننده مخصوص صورت را با حرکات دورانی به آن بمالید وسپس به خوبی آن را بشویید . این کار تاثیر زیادی در شفافیت پوست صورتتان دارد.

اشتباه بزرگ

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات اکثر افراد در مورد خواب، این است که فکر می‌کنند باید حتما شبها زود به تخت خواب بروند و با وجود عدم خستگی به زور برای خوابیدن تلاش کنند. یادتان باشد این حالت بیشتر شبیه شنا کردن در خلاف جهت آب است و نه تنها به سلامتی شما کمک نمی‌کند بلکه این فشار به بدن به ضرر شما هم هست.
هورمونی در بدن هست که باعث خواب آلودگی می‌شود، این هورمون ملاتونین است که در مقابل روشنایی سرکوب می‌شود و در تاریکی ترشح آن زیاد‌تر است. اینکه ما تصور کنیم با تاریکی هوا باید بخوابیم و با طلوع خورشید بیدار شویم باور غلطی است. بدن انسان باید به خواب نیاز داشته باشد و کاملا احساس خستگی داشته باشید در غیر این صورت این خواب هیچ تاثیری نخواهد داشت.
برای حل این مشکل بهترین کار این است که شبها هر وقت خسته شدید بخوابید ولی صبحها سر ساعت مشخصی بیدار شوید. این پروسه مدتی زمان می‌برد اما کم کم بدن شما به ساعت خواب مشخصی عادت می‌کند. با این روش می‌توانید ساعت بیولوژیکی بدنتان را برای خواب مناسب تنظیم کنید. (ساعت بیولوژیکی بدن ناحیه‌ای کوچک در هیپوتالاموس مغز است که کنترل خواب و بیداری بدن را بر عهده دارد)
منبع الودکتر

خواب کافی بر کیفییت زندگی اجتماعی شما موثر است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ