بهترین زمان مصرف چای زعفران

مصرف چای بیش از حد برای بدن خطرناک است. اگر به دنبال راهی هستید که جایگزین مناسبی برای چای سیاه پیدا کنید ما چای زعفران را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در این مقاله می خواهیم به شما یاد دهیم که چگونه چای زعفران درست کنید و هم‌چنین چای زعفران را در کنار کدام مواد غذایی استفاده کنید تا مشکلی برای مزاج تان رخ ندهد.

طرز تهیه چای زعفران

درست کردن چای زعفران در خانه بسیار آسان است و زعفران با کیفیت و اصل، تضمین کننده‌ی خوش عطر و طعم بودن چای زعفران شما خواهد بود.

دستور العمل ها متفاوت است اما معمول ترین راه این است که:

ابتدا آب را بجوشانید و حدود ۳ یا ۴ رشته از زعفران را داخل فنجان بریزد.

سپس آب جوش را داخل فنجان بریزد و بگذارید ۳ ۴ دقیقه در این حالت بماند.

در صورت تمایل یک قاشق چای‌خوری عسل نیز به آن اضافه کنید و از چای زعفران خود لذت ببرید.

طبع چای زعفران چیست؟

چای سیاه طبیعتی سرد دارد، اما زعفران گرم و خشک است. افرادی که دارای طبع سرد هستند، اگر چای را به صورت چای زعفران میل نمایند می توانند جلوی عوارض سردی در بدن خود بکاهند. همچنین مصرف برخی گرمی‌جات مثل دارچین و نظیر آن می‌تواند برای افرادی که طبعی سرد دارند مفید باشد.

در مصرف چای زعفران چه نکاتی را رعایت کنیم؟

همانطور که خوردن برخی غذاها، نمی تواند مفید باشد، مصرف چای زعفران همان قدر که خوش عطر و طعم و مفید است اگر کنار برخی ادویه های گرم مصرف شود می تواند به ضرر بدن مخصوصا کبد تمام شود. ابتدا باید بدانید که طبع شما چگونه است.

اگر طبع گرمی داشته باشید به ازای مصرف چیزهای گرم مثل دارچین و زعفران و غیره باید نوشیدنی ها و خوراکی های سرد را در برنامه خود داشته باشید.

با توجه به آن چه گفته شد، سعی داشته باشید که ترکیبات زعفران و چای را با دیگر ادویه‌جات گرم مخلوط نکنید.

درباره چای سبز نیز دقت داشته باشید که چای سبز بر خلاف چای سیاه طبیعتی گرم دارد که در صورتی که آن را به صورت چای سبز زعفران بنوشید باید مکمل های سردی که میل می‌کنید بیشتر و بیشتر باشد.

بهتر است که با عطاری ها مشورت کنید و از سرد و گرم بودن ادویه ها مطلع شوید و سعی کنید که به نوعی آن ها را ترکیب کنید که طبیعتی ملایم و متعادل پیدا کنند. در چنین صورتی می توانید از نوشیدنی هایتان سودی عاید خود کنید و بدن تان را با آن ها تقویت کرده و بیماری های تان را رفع کنید.

سخن آخر

زعفران طبیعتی گرم دارد اما مصرف چای سیاه با زعفران، می تواند متعادل باشد چرا که چای سیاه طبیعت سرد داشته و طبیعت زعفران نیز گرم است. اما مصرف چای سبز با زعفران ترکیب دو ماه گرم طبع است و این می تواند روی بدن تاثیر منفی بگذارد ( البته در مصرف زیاد )

بنابراین به این موضوع دقت داشته باشید تا نوشیدنی های ملایمی تهیه کنید و از عوارض آن‌ها جلوگیری کنید. برای اینکه بیشتر در مورد دمنوش ها بدانید می توانید روی اینجا کلیک کنید و از اطلاعات آن بهره مند شوید.

نقش زعفران در کنترل سرطان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ