چرا باید قبل از غذا نمک بخوریم؟!

عادتی که عده ای از افراد دارند و از امامان نیز روایات بسیاری راجع به این مساله وجود دارد این است که قبل از غذا نمک بخوریم. دلیل این تاکید توسط افراد مختلف را می توانید در اینجا بخوانید.

در گذشته های دور امامان و درسال های اخیر متخصصین تاکید دارند که قبل از غذا نمک بخوریم. بعضی از افراد علت این تاکید را می دانند و این کار را انجام می دهند ولی عده ای دیگر نه. به همین دلیل ما در این مقاله به شما می گوییم که چرا باید قبل از غذا نمک بخوریم؟! شاید اگر پاسخ این سوال و اهمیت آن را بدانید شما نیز هرگز این عادت پسندیده را ترک نکنید. پس با ما باشید.

چرا باید قبل از غذا نمک بخوریم؟!

متخصصان تغذیه در مورد فواید خوردن نمک قبل از غذا چنین گفته اند:

· دهان محل جمع شدن انواع و اقسام میکروب هاست، در اثر استعمال نمک پیش از غذا، این میکروب ها برطرف می شوند.

· به دنبال وارد شدن نمک در دهان، غدد اطراف دهان تحریک شده و ترشح آنها زیادتر می گردد؛ به همین دلیل غذا زودتر هضم و برای بلع و هضم نهایی آماده می شود.

· وقتی نمک وارد معده خالی از غذا می شود، غده های معده را تحریک کرده و ترشحات زیادی را به وجود می آورد، دراین صورت بلعیدن نمک موجب زود هضم شدن غذا می شود.

· اگر نمک غذای مصرفی کم باشد یا در معده ترشح مواد نمکی اندک باشد، باعث دیر هضم شدن غذا یعنی سوء هضم می شود بنابراین مصرف نمک باعث جلوگیری از این مشکل می گردد.

· اگر در ترشحات معده مواد شیمیایی دیگری زیادتر از مقدار معمول تولید شود که این خود باعث آسیب و بیماری می شود، خوردن نمک قبل از غذا باعث خنثی شدن اثر سوء این مواد می شود.

· مصرف به اندازه نمک، در حل و هضم کردن مواد غذایی که در معده هضم نشده ، موثر است. زیرا نمک مسهل بی آزاری است که مقدار متوسط آن باعث تحریک کردن قلب می شود. در طب، آب های معدنی که مواد نمکی دارند ، برای برطرف نمودن سوء هاضمه تجویز می شوند.

· روشن است که در ساختمان بدن و خون، مقدار معینی نمک وجود دارد که کمبود آن موجب بروز امراض مختلفی در بدن خواهد شد؛ دراین صورتخوردن نمک قبل از غذا، مقداری از آن را که بدن لازم دارد برای جبران کسری جذب می نماید.

· بدن انسان برای برطرف کردن نمک احتیاج به آب دارد و استفاده از نمک پیش از غذا ،انسان را مجبور به نوشیدن آب می نماید. این خود سبب ازدیاد ادرار شده و بدین صورت کلیه و مثانه شستشو داده می شود.

· در اثر خوردن نمک ، مقداری آب از منافذ پوست بیرون آمده ، و در نتیجه سوراخ های تنفس جلدی پاک و پاکیزه می شوند.

· دراثر خوردن نمک بعد از غذا ، غدد بزاقی تحریک شده و موجب تولید آب دهان می شود که نهایتا انسان آب دهان را با فرو می برد یا بیرون می ریزد،در این صورت چربی و یا گوشت که در میان دندان ها باقی مانده به همراه آب دهان برطرف می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ