خاکشیر دانه ای که هم درمان اسهال است و هم درمان یبوست!

atoosamirzavandi
خاکشیر به عنوان روان کننده روده می تواند یبوست را از بین ببرد. خاکشیر فواید دیگری در از بین بردن عطش، جوش صورت، لک پوست و... دارد.

خاکشیر با آن دانه های طلایی فواید بسیار شگفت انگیزی دارد اما جالب تر از همه این است که خاکشیر هم درمان اسهال است و هم درمان یبوست. در این مقاله با خواص خاکشیر بیشتر آشنا خواهید شد.

درمان یبوست سوداوى یا عصبى روده‏ با خاکشیر

نشانه آن کشیدگى شکم و انقباض روده است. به هنگام تخلیه بخشى از روده حلقه‏وار جمع شده، مدفوع دو تکه گردیده و راه روده چند دقیقه بسته مى‏شود. در این حال تکه‏اى از مدفوع خارج شده و تکه دیگر در جاى خود باقى مى‏ماند. حتى با فشار نیز روده کاملا باز و تخلیه نمى‏شود. مقدارى از مدفوع در روده بجاى مانده و در نتیجه سموم و عوارض مختلفى را موجب مى‏گردد. باید یادآور شوم که اغلب مردم کم‏وبیش بدین مرض دچار هستند.

درمان یبوست کودکان با خاکشیر‏

در کودکانى که مبتلاء به یبوست و دل‏درد شده و جوشهائى در بدنشان پیدا مى‏شود اگر روزى یک قاشق چایخورى خاکشیر را بکوبند و در قندداغ ریخته و به آنان بنوشانند رفته‏رفته لینتى در مزاجشان پیدا شده و رفع دل‏درد و برطرف شدن بثورات آنها خواهد گردید. مادران گرامى مى‏توانند بدون هیچ‏گونه واهمه‏اى خاکشیر را مدتى به کودک بدهند و نتیجه آن را ببینند. حتى به نوزادان نیز مى‏توانند خاکشیر کوبیده و قندداغ را به میزان نصف قاشق چایخورى داد و نتیجه گرفت.

درمان اسهال خاکشیر

از خواص خاکشیر تنظیم دستگاه گوارشی بوده و ابتلاء معده را به بیماری‌های مختلف از جمله اسهال مرتفع می‌سازد. به این منظور خوردن خاکشیر یخمال توصیه میشود.

کمک به بهبود جوش صورت با خاکشیر

مخلوط 2 قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه تره و عرق کاسنی ترکیب خوبی برای درمان جوش های صورت است. برای استفاده از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق های گیاهی شاه تره و کاسنی را با هم مخلوط کرده و آن را با 2 قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید.

نوشیدن این ترکیب علاوه بر آن که جوش های صورت را درمان می کند برای افرادی که دچار گرفتگی صدا هستند نیز موثر است. مدت درمان با این نسخه دست کم 3 هفته است و پس از این مدت نتایج بهبود به مرور در چهره بیمار نمایان می شود.

کمک به کنترل فشار خون با خاکشیر

یکی دیگر از خواص معجزه آسای دانه های خاکشیر، کمک به کنترل و تسکین فشارخون است. اگر به فشارخون مبتلا هستید و در حال حاضر داروهای کنترل کننده فشارخون مصرف می کنید، می توانید از این شیوه برای اثربخشی بیشتر استفاده کنید. برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشیر را به خوبی بکوبید و آن را به صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید. می توانید در هفته یک تا دوبار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید. بهتر است نوبت اول استفاده از خمیر در طول روز باشد.

دفع سنگ کلیه با خاکشیر

درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشیر و ترنجبین برای درمان سنگ کلیه در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یا کلیه آن ها استعداد سنگ سازی را دارد، توصیه می کنند. برای تهیه این نسخه خانگی کافی است 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب به مدت 5 ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف کنید. سپس ترنجبین صاف کرده را با 2 قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می کند.

اگر دوست دارید وزن اضافه کنید خاکشیر بخورید

افراد لاغر و کسانی که تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، می توانند از این نسخه استفاده کنند. این گروه اگر خاکشیر را با شیر میل کنند می توانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود کمک کنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تأثیرگذاری این نسخه بیشتر می شود.

شربت خاکشیر ضد بدبویی دهان

اگر شما هم در گروه افرادی هستید که به دلیل افزایش اخلاط فاسد در بدن به بدبویی دهان مبتلا شده اید می توانید از شربت ترنجبین و خاکشیر برای برطرف کردن بدبویی دهانتان استفاده کنید. تنها کافی است هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید. ترنجبین را به مدت 5 تا 6 ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا 2 قاشق خاکشیر مخلوط کنید. نوشیدن این شربت به شما کمک می کند تا با دفع اخلاط و مواد ناسالم و فاسد به مرور احساس بهتری پیدا کنید.
منبع الودکتر

رمز لاغری سریع با خاکشیر، تخم شربتی و سرکه سیب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سعید شایسته دل

سعید شایسته دل

1398-10-03 - 19:19 پاسخ

بنده حدود ۱۰ تن خاکشیر دارم کسی عمده خواست در خدمتم