در خانه حتما گل عنکبوتی نگه دارید

اگر علاقه به نگهداری گل و گیاه در منزل دارید، گل عنکبوتی یکی از بهترین گیاهان خانگی برای نگهداری است زیرا فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

نگهداری گل و گیاهان خانگی در منزل علاوه بر تاثیری که بر زیبایی منزل و افزایش روح زندگی در خانه دارد، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سلامت بدن نیز داشته باشد. یکی از فاکتورهای مهمی که  بایدهنگام انتخاب گیاه خانگی مورد نظر قرار بگیرد، مزایای گیاه برای سلامتی است. همواره فاکتور سلامتی را در کنار زیبایی و شرایط نگهداری گل برای خرید گیاهان خانگی مدنظر داشته باشید. برخی گیاهان به پاکسازی محیط کمک فراوانی می کنند که این موضوع بر سلامت بدن، تغییر خلق و خو، سطح استرس، کیفیت خواب و حتی نفس کشیدن شما ایجاد می کنند. یکی از بهترین گیاهان خانگی از نظر فاکتور سلامتی، گیاه عنکبوتی است که در این مطلب بیشتر در این باره می خوانیم.

فواید نگهداری گل عنکبوتی در خانه

گل عنکبوتی یکی از محبوب‌ترین گیاهان خانگی و یکی از بهترین تصفیه‌کننده‌های هوا نیز به‌شمار می‌رود. گل عنکبوتی مدام با آلودگی‌های موجود در هوا نظیر بنزن، مونوکسید کربن، زایلین (که در چرم، مواد لاستیکی و چاپی وجود دارد) و فرمالدهید مبارزه می‌کند. فرمالدهید ماده‌ای است که معمولا از هر چیزی که در منزل دارید همچون کیسه‌های کاغذی، کیسه‌های مومی، دستمال کاغذی، حوله، سفره، قاب تخته سه لا و پارچه‌های مصنوعی وارد هوا می‌شود. 

اگر هوای داخل منزلتان خوب نیست و گیاهی نیز در منزل ندارید، گیاه عنکبوتی می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که نیاز دارید. نگهداری از این گیاه بسیار اسان است. شما می‌توانید آن را در یک مکان با نور کم نیز نگه دارید زیرا دوست ندارد به صورت مستقیم زیر نور آفتاب باشد. 

گیاه عنکبوتی در داخل هر نوع خاکی رشد می‌کند و باید به صورت مرتب آب دهی شود. اگر بتوانید خاک آن را به طور مرتب مرطوب نگه دارید، این گیاه برای مدت طولانی در منزلتان دوام خواهد اورد.

شرایط نگهداری گل عنکبوتی

شرایط محیطی مورد نیاز برای گل عنکبوتی در آپارتمان به شرح زیر است:

  • خاک: گل عنکبوتی به نوع خاک چندان حساس نیست، با این وجود بهترین خاک برای کاشت این گیاه خاک لومی مخلوط با شن و دارای زهکشی بالا است.
  • آبیاری: نیاز آبی گیاه متوسط است. در فصول گرم سال نیاز به آبیاری بیشتر و در زمستان هفته‌ای یکبار آبیاری کافی است. همچنین توصیه می‌شود در تابستان، روزانه بر روی برگها مه‌پاشی انجام شود تا رطوبت مورد نیاز برگ‌های گیاه تامین شود. لازم است در فاصله بین دو آبیاری سطح خاک گلدان خشک شود.
  • دما: مناسب‌ترین دما برای نگهداری گل عنکبوتی دمای بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد است. گیاه در دمای کمتر از 7 درجه سانتی گراد از بین می‌رود.
  • نور: گل عنکبوتی نیاز به نور کم تا متوسط و غیر مستقیم خورشید دارد. بهترین مکان براینگهداری گل عنکبوتی در آپارتمان نزدیک پنجره‌های جنوبی ساختمان است.
  • کوددهی: استفاده از کود مایع رقیق شده به رشد و تغذیه گیاه کمک می‌کند. بهترین زمان برای کوددهی گیاه بهار و تابستان است که رشد گیاه بیشتر می‌شود. میزان کود مورد نیاز ۲ گرم در لیتر ، هفته‌ای یکبار از فروردین تا مهر است.
  • تعویض گلدان: گل عنکبوتی رشد سریعی دارد و نیاز است سالی یکبار گلدان تعویض شود. در موقع جابه جایی مراقب باشید به ریشه‌های گیاه آسیب نرسد. بهترین زمان برای تعویض گلدان فصل بهار است که می‌توانید همزمان تکثیر گیاه را نیز انجام دهید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ