اگر می خواهید آرام شوید صورتی بپوشید!

رنگ صورتی یکی از آراش بخش ترین رنگ ها در علم رنگ شناسی است.

در علم روانشناسی، روانشناسی رنگ ها به بررسی تاثیر رنگ های مختلف بر مغز و روحیه انسان می پردازد. برخی رنگ ها سبب افزایش هورمون شادی در مغز شده، برخی دیگر سبب افزایش هورمون های خشم و برخی سبب آرامش فرد می شوند. رنگ صورتی از دسته رنگ هایی است که سبب آرامش انسان می شود و استرس، خشم و عصبانیت را از انسان دور می کند. در ادامه این مطلب به بررسی تاثیر رنگ صورتی بر آرامش افراد می پردازیم.

رنگ صورتی منبع آرامش 

رنگ صورتی از اصلی ترین رنگ هایی است که منبع آرامش محسوب می شود. 

گفتنی است رنگ صورتی تمام نفرت ها و کینه ها را از انسان دور می کند و سمبل شادی و آرامش را به انسان هدیه می دهد. قلب انسان از دیرباز با رنگ صورتی و یا قرمز به تصویر کشیده می شده است و این رنگ نشانگر دوستی است و حس شادی و نشاط را برای انسان ها به وجود می آورد. 

بررسی ها نشان می دهند تمام افراد هر چند وقت یکبار باید لباسی به رنگ صورتی بپوشند تا احساس شادی و نشاط کنند. این باور نادرست که رنگ صورتی ویژه زنان است تنها باعث دور کردن مردان از رنگ های شاد و آرامش بخش می شود. 

نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند رنگ صورتی از جمله رنگ هایی است که انسان ها با آن به راحتی انس می گیرند و می تواند تمام امواج و فرکانس های منفی و مضر را از انسان ها دور کند. 

بررسی تاثیر رنگ صورتی بر رفتار زندانیان

رنگ صورتی رنگ بسیار جالبی است. این رنگ بر رفتار افراد تأثیر مستقیم دارد. محققان هم به‌خوبی از تأثیر آن آگاه هستند و روان شناسان هم با شنیدن رنگ صورتی عبارتزندان صورتی را تکرار می‌کنند. و منظورشان دقیقاً همین است.

در سال ۱۹۷۹ در یک تحقیق زندانیان را در یک زندان صورتی قرار دادند. این افراد به‌سرعت آرام شده و حتی عضلاتشان هم ریلکس شد. احساس بی‌قراری و ناامیدی آن‌ها هم به‌سرعت فروکش کرد. امروزه ۲۰% زندان‌های سوئیس حداقل یک سلول صورتی دارند که برای زندانیان بدرفتار استفاده می‌شود.

بررسی تاثیر رنگ صورتی بر رفتار کودکان

محققان درباره تأثیر رنگ صورتی بر رفتار کودکان نیز تحقیق کرده‌اند. یک سازمان در کالیفرنیا تصمیم گرفت که ایده زندان صورتی را برای کودکان نیز استفاده کند. این تحقیق نشان داد که یک کودک تنها با ده دقیقه قرار گرفتن در یک سلول صورتی داد و فریادهایش را متوقف می‌کند. آن‌ها همچنین متوجه شدند که حتی بیشتر کودکان در این شرایط به خواب می‌روند.

بنابراین دفعه بعد که کودکتان شروع به داد و فریاد کرد، به‌جای اینکه با خریدن یک وسیله او را سرگرم کنید و یا مجبورش کنید بخوابد، به این فکر کنید که رنگ صورتی چگونه می‌تواند او را آرام کند.

رنگ ها چگونه می توانند بیانگر جنبه های شخصیتی ما باشند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ