تخت خوابتان را مرتب نکنید

atoosamirzavandi
تخت خوابتان را صبحا بلافاصله بعد از بیدار شدن مرتب نکنید تا قدری هوا بخورد و تبدیل به مکان مناسبی برای رشد میکروب ها نگردد.

مرتب کردن سریع تخت خواب بلافاصله بعد از بیدار شدن عادت عده ای است. اما این عادت اگرچه نشان دهنده ی نظم می باشد اما همیشه هم منظم بودن مفید نیست. تخت خوابتان را مرتب نکنید و علت این کار را در این مقاله بخوانید.

جز آن دسته از افرادی هستید که به محض برخاستن از خواب اول رخت‌خوابشان را جمع می‌کنند یا جز آن دسته که تختشان تا نیمه‌های روز آشفته است؟ جز آن دسته از افرادی هستید که به محض برخاستن از خواب اول رخت‌خوابشان را جمع می‌کنند یا جز آن دسته که تختشان تا نیمه‌های روز آشفته است؟ شاید دسته اول مرتب‌‌‌تر و منظم‌‌‌تر باشند اما محققان می‌گویند کار دسته دوم درست‌‌‌تر است زیرا جمع کردن سریع رخت خواب زمینه را برای رشد و تکثیر کنه‌ها مساعد می‌کند.
به گفته دکتر استفان از دانشگاه معماری کینگستون زمانی که افراد تخت خود را بلافاصله پس از بیدار شدن مرتب می‌کنند، باعث می‌شوند تا گرمای بدن و سلولهای مرده آن بر روی تمام تخت باقی بماند لذا توصیه می‌شود که تخت خود را نامرتب گذاشته و اجازه دهید که در معرض نور و هوای تازه قرار بگیرد تا به این طریق ذرات و کنه ها به طور کامل از بین بروند.
گفتنی است، زمانی که افراد در خواب هستند بدن آنها مقدار زیادی عرق را تولید می‌کند که به طور میانگین در هر شب به میزان یک لیتر می‌رسد که این بستر مناسبی برای رشد و نمو ذرات و موجودات ریز می‌باشد.
دانشمندان تخمین زده‌اند که بیش از ۱.۵ میلیون غبار و کرم ریز در ملحفه افراد زندگی می‌کند که به طور متوسط از سلولهای مرده پوست تغذیه می‌کنند باید گفت که وجود این ذرات مشکلات زیادی را برای سلامتی بدن افراد به وجود می‌آورد، چرا که فضولات آنها می‌تواند آلرژی را تحریک کرده و استنشاق آنها باعث زبانه کشیدن آسم می‌شود.
بر همین اساس توصیه می‌شود که تخت خود را پس از خوردن صبحانه و در لحظه خروج از منزل مرتب کنید.همچنین لازم است ملحفه و روکش بالش خود را یک تا ۲ بار در هفته شست و شو دهید.
منبع الودکتر

هیولاها در رختخواب شما

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ