کاهش وزن چشم گیر با این کلم

atoosamirzavandi
گل کلم با خاصیت پرکنندگی معده از اشتها می کاهد و سبب کاهش میل به خوردن و در نتیجه کاهش وزن می گردد.

گل کلم سرشار از ویتامین های B,C و K می باشد و به علت فیبر بالایی که دارد می تواند به مشکلات گوارشی کمک کند و این فیبر بالا هضم غذا را راحتتر می کند. افرادی که قصد لاغر شدن دارند،کاهش وزن چشم گیر را با این کلم تجربه کنند. در این مقاله بیشتر با خواص گل کلم آشنا خواهید شد.

به کاهش وزن کمک می‌کند

هر فنجان گل کلم فقط ۲۹ کالری، چربی صفر، کربوهیدرات و قند بسیار پایینی دارد اما میزان فیبر آن بسیار بالاست.
این ویژگی، گل کلم را برای افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند به انتخابی عالی تبدیل می‌کند زیرا خوردن گل کلم بدون مصرف کالری، قند، چربی یا کربوهیدرات زیاد، شما را سیر می‌کند.
گل کلم، حرکات روده را نیز تحریک کرده و یبوست را کاهش می‌دهد و باعث دفع مواد و آب اضافی از بدن می‌شود.
گل کلم، دارای ترکیباتی مانند ایندول است که خواص ضد چاقی دارد.
مجله بیوشیمی تغذیه، در ۲۰۱۲ مطالعه‌ای را چاپ کرد که نشان می‌دهد مصرف گل کلم برای جلوگیری از اختلالات متعدد متابولیک و التهابی در بدن مفید است و به تحریک گرمازایی سوزاندن چربی و جلوگیری از چاقی کمک می‌کند.

گل کلم جذب آهن را افزایش می‌دهد

گل کلم راه خوبی برای افزایش جذب آهن در بدن نیز هست زیرا ویتامین C بالایی دارد.
ویتامین C برای مهار اثرات فیتونوترینت‌هایی که از جذب آهن جلوگیری می‌کنند و همچنین برای آزاد کردن آهن از منابع غیر خون‌رنگزا مانند میوه‌ها، سبزیجات و مغزها ضروری است.
این خوراکی‌ها نسبت به خوراکی‌هایی مانند گوشت که خون‌رنگزا است، جذب آهن کمتری دارد.
با استناد به مجله بین‌المللی برای تحقیق ویتامین و تغذیه، اسید اسکوربیک ک به ویتامین C نیز معروف است، جذب آهن را افزایش می‌دهد زیرا از تشکیل ترکیبات آهن حل شدنی و حل نشدنی جلوگیری کرده و آهن فریک یا فروس را کاهش می‌دهد.

سرشار از ویتامین C است

بدن شما برای حفظ بافت‌ها به ویتامین C نیازدارد.
اگر کمبود ویتامین C داشته باشید، بدن شما قادر به تولید پروتئین ساختاری کلاژن نخواهد بود و همین مسئله باعث شکستن سلول‌های خونی، دندان‌ها، استخوان و بافت پوست می‌شود.
بر اساس مجله اروپایی پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی، رژیم‌های غذایی سرشار از ویتامین C به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کنند.
بر اساس گزارش‌ها، سبزیجات کروسیفر مانند گل کلم، منبع مهمی از ویتامین C رژیمی هستند.
مردان و زنان بزرگسال، به ترتیب به ۹۰ و ۷۵ میلی‌گرم ویتامین C نیاز دارند.
یک فنجان گل کلم خرد شده ۵۱.۶ میلی‌گرم ویتامین C دارد.

بارداری

گل کلم دارای مقادیر فراوانی فولات (B9)، یک ویتامین B که برای یک بارداری سالم توصیه می‌شود ، است. کمبود فولات در زنان باردار می‌تواند منجر به بروز برخی بیماری‌ها از جمله ایجاد برخی نقائص هنگام تولد و نیز کم وزنی نوزاد شود.

گل کلم برای بهبود سیستم گوارش بدن:

گل کلم فیبر بالایی دارد و همین امر باعث می‌شود از بروز یبوست جلوگیری شود. به همین خاطر سیستم گوارش بدن کار خود را بهتر انجام می‌دهد. مصرف منظم فیبر برای دفع سموم بسیار مفید است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف فیبر در رژیم غذایی می‌تواند نقش مهمی در تنظیم سیستم ایمنی بدن داشته باشد. در نتیجه از ایجاد بیماری‌هایی همچون بیماری قلبی – عروقی، سرطان و چاقی جلوگیری می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف فیبر می‌تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته، پرفشاری خون، دیابت، چاقی و سایر موارد را کاهش دهد.

بهبود حافظه با مصرف گل کلم:

کولین جزئی از ویتامین‌های گروه B می‌باشد که در گل کلم یافت می‌شود. این ترکیب به بهبود خواب، حافظه، حرکات ماهیچه‌ها و یادگیری کمک می‌کند. کولین همچنین به حفظ و نگهداری ساختار غشاهای سلولی کمک می‌کند، انتقال پالس‌های عصبی را بهبود می‌بخشد و از بروز التهاب مزمن جلوگیری می‌کند.
منبع الو دکتر

گل کلم و خواص شگفت انگیز آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ