دمنوش پوست پرتقال، معجزه ای در پاییز

یکی از بهترین دمنوش های توصیه شده برای فصل پاییز، دمنوش پوست پرتقال است.

پوست پرتقال در طب سنتی خواص فراوانی دارد. پوست پرتقال تقویت کننده سیستم ایمنی، درمان کننده سرفه و سرماخوردگی و دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد باکتری و نیز ضد التهابی است. در ادامه این مطلب شما را با تمام خواص دمنوش پوست پرتقال و طرز تهیه آن آشنا می کنیم.

خواص دمنوش پوست پرتقال

پوست پرتقال دارای ویتامین‌های C و B1 و فولیک اسید، فلاوونوئید، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است. دمـنـوش پوسـت پرتـقال دارای خواص ضد مـیکـروبـی، ضد ویروسـی، ضد بـاکـتری و نـیز ضد الـتهابی است، پوست پرتقال دارای بافـتی چرمی شـکل بوده و حاوی غدد روغنی فـراوانی است و قرن‌های بسیاری است که از پوست این میوه و دیگـر مرکبات استفاده می‌شود.

پرتقال و دمنوش پوست پرتقال از بروز انواع سرطان و تومور پیشگیری و نیز با آن مقابله می‌کند. سرفه، آسم، سرماخوردگی و هر نوع بیماری تنفسی که بر اثر وجود خلط در سینه ممکن است به وجود آید را مورد درمان قرار می‌دهد. محققان می‌گـویند پوست پرتقال مرکز تجـمع بسیاری از خواص از جـمله خواص آنتی اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد.

مواد اولیه:

پوست پرتقال ۱ ق غ

  • آب جوش به مقدار لازم
  • عسل (به دلخواه) به مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال

شما می‌توانید پوست پرتقال را خشک کرده و یا از تازه‌ی آن استفاده نمایید و به صورت خرد شده حدود یک قاشق غذاخوری را درون آب جوش بریزید و پس از ۱۵ دقیقه دمنوش پرتقال اماده است. در صورت تمایل به شیرین بودن، می‌توانید مقداری عسل به آن بیفزایید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ