غذاهای تند بخورید!

باور غلطی که در بین اغلب افراد شکل گرفته این است که نباید غذای تند خورد ولی محققین جهان به این نتیجه رسیده اند که خوردن غذای تند خطر مرگ را کاهش می دهد. پس بد نیست که غذاهای تند بخورید!

شاید فکر کنید غذای تند جز ضرر هیچ خاصیتی ندارد ولی اشتباه می کنید. خوردن غذای تند می تواند سلامتی شما را دربرابر سرطان و مرگ تضمین کند. علت اینکه باید غذاهای تند بخورید را در ادامه ی این مقاله می توانید بخوانید. پس اگر سلامتیتان برایتان مهم است و غذاهای تند دوست ندارید تا انتها با ما باشید و غذاهای تند بخورید.

غذاهای تند بخورید!

گروهی از محققان بین المللی به رهبری محققان انجمن علمی پزشکی چین دریافتند خوردن روزانه از غذاهای تند می‌تواند خطر مرگ ناشی از سرطان، بیماری‌های قلبی، ریوی و دیابت را کاهش دهد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه اصفهان به نقل از ساینس دیلی، طی این پژوهش 487 هزار و 375 شخص 30 تا 79 ساله پرسش‌نامه‌هایی را در رابطه با سلامت عمومی، معیارهای سلامتی، مصرف غذاهای تند، گوشت قرمز، سبزی و الکل تکمیل کردند.

محققان عنوان داشته‌اند خوردن غذاهای تند می‌تواند خطر مرگ را در مقایسه با افرادی که غذاهای تند را کمتر از یک بار در هفته می خورند، 14 درصد کاهش دهد و در افرادی که در کنار مصرفغذاهای تند الکل مصرف نمی کردند این درصد بیشتر گزارش شد. علاوه بر این فایده مصرف فلفل در زنان بیشتر نمود پیدا می‌کند تا در مردان.

به گفته محققان، بعضی از عناصر زیستی موجود در فلفل می‌تواند بیانگر این رابطه باشند؛ فلفل تازه سرشار از ویتامین سی، کپسایسین و سایر مواد معدنی است.

کپسایسین اثرات ضد چاقی، ضد التهاب و خواص ضد سرطانی داشته و دارای آنتی اکسیدان های مفید می‌باشد.

این پژوهش در مجله BMJ منتشر شده است.

تاثیر غذاهای تند بر سلامت بدن!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ