خواص بغل را دست کم نگیرید

از امروز سعی کنید بیشتر یکدیگر را در آغوش بگیرید تا سلامت بدنتان را تامین کنید.

همانطور که بغل کردن دیگران احساس روحی خوبی به شما می دهد به همان اندازه نیز برای سلامتی تان مفید است. زمانی که افراد یکدیگر را در آغوش می گیرند، هورمون اکسیتوسین که همان هورمون شادی است در بدن آزاد می شود. افزایش این هورمون استرس و فشار خون را کاهش می دهد و میزان رضایت شما از زندگی را افزایش می دهد. برای تاثیر بیشتر بهتر است زمان در آغوش گرفتن یکدیگر را افزایش دهید. در ادامه این مطلب شما را بیشتر با فواید بغل کردن آشنا می کنیم.

این کار میزان اکسیژن را در بدن شما افزایش می دهد

هنگامی که شما در آغوش گرفته میشوید ، سطح هموگلوبین خون شما،تحریک می شود ، که به انتقال اکسیژن بیشتر در جریان خون و ارگان های حیاتی بدن شما کمک میکند این کار مانند اکسیر جوانی برای شماست .

باعث کاهش فشار خون بالا می شود

این مزیت نه تنها برای به آغوش کشیدن و بلکه در مورد گرفتن دست کسی که دوستش دارید نیز صدق میکند درهرحال ، این کار ضربان قلب شما را کاهش داده و فشار خون را پایین می آورد، که احساسات شما را آرامش بخشیده و خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش می دهد.

به رشد کودک کمک می کند

هنگامی که یک نوزاد تازه متولد شده را درآغوش میکشید ، مادران، اعضای خانواده، پزشکان و پرستاران نیزبا این کار به بهبود فرآیند رشدکودک ، با افزایش انرژی و ارتقاء سیستم ایمنی بدن نوزاد کمک می کنند همچنین این کار برای نوزادان ، باعث میشود اطرافیان خود را به خاطر بیاورند .

باعث کاهش استرس می شود

هنگامی که پس از یک روز استرس زا به خانه می آیید، هیچ چیزی بهتر از به آغوش کشیدن فرزندان تان، شریک زندگیتان و یا حتی حیوان خانگی خود نیست. این به این دلیل است که تماس مستقیم با کسی که دوست دارید، نگرانی های شما را کاهش می دهد، باعث فراموش کردن مسائل مربوط به کار یا مشکلات مالی میشود و به طور خودکار لبخند را به صورت شما می آورد آغوش می تواند بهتر از یک دوش داغ یا چای گیاهی، به شما کمک کند تا از استرس رهایی بیابید .

سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

یکی دیگر از مزایای این کار؟ این است که درطول زندگی وافزایش سن نیز یک کمک و همراه بحساب می آید، هنگامی که شما به آغوش میگیرد یا گرفته میشوید ، سیستم ایمنی بدن شما تقویت شده و حساسیت شما به بیماری را به خصوص در فصل زمستان کاهش پیدا میکند. فصول سردتر سال ، فصل آغوش برای همه ی مردم است چرا که جالب است بدانید این کار برای جلوگیری از سرماخوردگی و گلودرد نیز مفید است .

بی خوابی را از بین می برد

درآغوش گرفتن یکی از نزدیکان خود ، مانند یک قرص خواب آور قوی است که می تواند به شما در شب هایی که نمیتوانید خواب راحتی داشته باشیید ، یا به پوچی درزندگی خود رسیده اید، کمک بسیاری کند. اگر به خواب رفتن برای شما سخت است و شما درحال بیمارشدن و رنج بردن این مشکل هستید ، بهترین کار ، خوابیدن درکنار کسی است که دوستش دارید.

یک ضد افسردگی طبیعی است

به همان شیوه ای که آغوش به شما کمک می کند خوب بخوابید و استرس را از بین ببرید، همچنین به عنوان یک ضد افسردگی قوی عمل می کند. اگر احساس ناراحتی میکنید، خوشحال نیستید، یا نمیتوانید معنای خود را در زندگی پیدا کنید، فردی را که در زندگیتان به شما نزدیک است را به آغوش بکشید . این تماس فیزیکی شما را به زندگی باز می گرداند و باعث میشود کمتر احساس تنهایی کنید 

هنر در آغوش گرفتن یکدیگر را بیاموزیم!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ