زن ها از این کار متنفرند!

اگر میخواهید رابطه ای سالم و به دور از دلخوری و حاشیه داشته باشید بهتر است خواسته های یکدیگر را بهتر بشناسید.

برای داشتن یک رابطه موفق باید هر دو طرف رابطه یعنی زن و مرد به یک اندازه تلاش کنند و وقت و انرژی بگذارند. انتظارات یک طرفه، زیادی در لاک خود فرو رفتن و عدم توجه به علایق و نیازهای یکدیگر سبب سردی و ایجاد مشکل در رابطه می شود. زن و مرد در رابطه انتظاراتی از یکدیگر دارند که باید آن ها را با یکدیگر درمیان بگذارند و در مقابل به نیازهای و خاسته های یکدیگر اهمیت بدهند. برخی رفتارها در یک رابطه می تواند سبب سردی و ناراحتی طرف مقابل شود و به همین دلیل لازم است که زن و مرد بیشتر در رابطه برای درک خواسته های یکدیگر تلاش کنند. از همین رو در این مطلب قصد داریم مهمترین رفتارهایی که در رابطه زنان را آزار می دهد را بیان کنیم تا با شناخت این مسایل کمکی به بهبود هرچه بیشتر روابط کرده باشیم.

مقایسه کردن همسر با این دو نفر: مادر و عشق گذشته

مردی که همسر خود را با مادرش یا با عشق گذشته‌اش مقایسه می‌کند باعث می‌شود همسرش احساس بی‌ارزش بودن بکند. مقایسه کردن، احساس حقارت به زن می‌دهد و فکر می‌کند مهمترین زن در زندگی همسرش نیست. این اتفاق در بیشتر موارد زمانی روی می‌دهد که مرد دست پخت همسرش را با دست پخت مادرش و یا عادت یا رفتاری از همسرش را با ویژگی‌های عشق گذشته‌اش مقایسه می‌کند. بیشتر این مقایسه‌ها ممکن است بدون منظور باشند یا به علت عصبانیت گفته شوند اما در هر صورت آسیبی که به زن وارد می‌کنند جدی است.

حین صحبت خانم، گوشی تان را چک می کنید

او با شما حرف می‌زند و فکر می‌کند او حواس شما کاملا با اوست، اما گرما گرم گفتگوی‌تان، به گوشی‌ تام نگاه می‌کنید و با این کارعملا اعلام می‌کنید که اهمیتی به حرف‌های او و حضورش نمی‌دهید.

در نظر نگرفتن شرایط و احساسات زن در روابط جنسی

اگر مرد بعد از یک روز سخت و پُر تنشی که زن پشت سر گذاشته از او توقع برقرار کردن رابطه‌ی جنسی داشته باشد یا انتظار داشته باشد با وجود بگومگوهای مکرر و فرسوده کننده‌ای که با هم دارند، زن به رابطه‌ی جنسی تمایل نشان بدهد، فکر و وجود او را پُر از نفرت و بیزاری خواهد کرد. 
زنها، زندگی جنسی‌شان را با زندگی روزمره‌ی خود ارتباط می‌دهند. تمایل جنسی زن مستقیما تحت تاثیر اتفاقاتی است که در خانه و محل کارش روی می‌دهد و برای همین انتظار دارد همسرش برای برانگیخته کردن او تلاش کند، نه اینکه بدون در نظر گرفتن شرایط و پیشنوازی، فقط نیاز خودش را در نظر بگیرد.

کاملا غیر رمانتیک بودن و ابراز نکردن احساسات

یکی از بزرگ‌ترین چیزهایی که زن را ناراحت می‌کند، یکی از بی‌خطرترین و حساس‌ترین جنبه‌های یک رابطه‌ است. وقتی مرد، رمانتیک بودن را کاملا فراموش می‌کند و اهمیتی برایش قائل نیست، همسرش را به شدت آرزده می‌کند. زنها توقع ندارند همسرشان مانند نوجوان‌های عاشق رفتار کند اما ابراز مکرر عشق و احساسات به صورت بوسه، یک آغوش ناگهانی و گرم، دادن یک شاخه گل بدون هیچ مناسبتی و یا تحسین زیبایی و ظاهر او، خواسته‌های بجای یک زن هستند.

بی توجهی  

دغدغه خیلی از خانم ها این است همسرشان به آنها بی توجه هست. این زنان ابتدا باید توجه را تعریف کنند. چه کارهایی همسرشان انجام بدهند یعنی توجه گرفته اند؟ زنانی که از همسرشان توجه نمی بینند بسیار آزرده خاطر می‌شوند . اگر می‌خواهید زندگی متاهلی شما به مشکل نخورد، یک راهکار آن این است که از همسرتان بپرسید که دوست دارد در چه زمان هایی از شما توجه ببیند. برای مثال برخی از زنان دوست دارند در میهمانی ها، بر سر سفره غذا، در سفر، در کنار خانواده خودشان و یا همسرشان و … ، توجه ویژه ای از همسرشان دریافت کنند. اگر شما به عنوان یک مرد بدانید که همسرتان چه نوع توجه و محبتی را تمایل دارد بگیرد، باز یک قدم به خوش بختی نزدیک تر می‌شوند.

تداوم ارتباط با عشق گذشته

مردی که همچنان با عشق سابق خود در ارتباط است همسرش را از خودش بیزار می‌کند. یک زن هر چقدر هم که اعتماد بنفس داشته باشد و در رابطه‌ی خود و همسرش احساس امنیت و اطمینان کند، باز هم نسبت به عشق گذشته‌ی شوهرش یا همسر سابق او حس حسادت دارد. آیا دلش برای عشق سابقش تنگ شده؟ آیا ممکن است هنوز هم احساسی به او داشته باشد؟ آیا خاطراتی با او دارد که بهتر از رابطه‌ی کنونی ماست؟ این سوال‌ها مشغله‌های آزاردهنده‌ای هستند که اگر مرد به ارتباط با همسر سابقش ادامه بدهد، ذهن زن را تسخیر خواهند کرد و باعث رنجش و فرسودگی او خواهند شد.

کسل بودن!

یک مرد باید در زندگی اش احساس شوق و اشتیاق داشته باشد (در کنار همسری که دوستش دارد) وگرنه روز به روز کسل تر می شود. این مورد می تواند کار یا فعالیت فرهنگی یا… باشد. وقتی شما به نیازهای خودتان توجه کافی داشته باشید و سعی کنید استعداد های بالقوه خودتان را شکوفا کنید و با انجام دادن کاری که دوست دارید شاداب باشید، مسلما در کنار همسرتان نیز زندگی بهتری خواهید داشت و بهتر می توانید او را خوشحال کنید.

چشم چرانی کردن

وقتی مرد به زنان دیگر خیره می‌شود، زن واقعا دل آزرده می‌شود، چون در هر حالتی که باشد، یک توهین مستقیم به زن است. مردها معمولا این ویژگی‌شان را تقصیر ژنتیک‌ و ذات‌شان می‌اندازند و این نگاه کردن‌ها را بی‌منظور و عادی جلوه می‌دهند، اما زنان هم دلیل پشت این رفتار را به خوبی می‌دانند. یک زن برای مردی که در روبرویی با یک زن یا دختر جذاب، چشم‌هایش را به او نمی‌دوزد، احترام و ارزش بسیار زیادی قائل است.

شلختگی و بهم ریختن خانه

یکی از علت‌های شایع جر و بحث‌ها بین زوج‌ها، شلختگی مرد در خانه است. بی‌نظم و شلخته بودن مرد، توهین مستقیم به زن است زیرا تلاش‌های او در حفظ تمیزی و نظم خانه نادیده گرفته می‌شود. مردی که همچنان با عشق سابق خود در ارتباط است همسرش را از خودش بیزار می‌کند‎.

بی‌علاقگی نسبت به کارها و علاقه مندی‌های زن

وقتی یک خانم از همسرش می‌خواهد برای خریدن کفش با او همراهی کند و مرد با بی‌حوصلگی و بی‌علاقگی رو برمی‌گرداند، باعث دلگیری و رنجش زن می‌شود. یک زن دوست دارد درست همانطور که خودش نسبت به علاقه مندی‌های همسرش اهمیت می‌دهد، او نیز به فعالیت‌های مورد علاقه‌ی زن، اهمیت بدهد. نادیده گرفتن کارهای مورد علاقه‌ی زن باعث می‌شود او احساس کند مورد بی‌عدالتی قرار گرفته.

غرور بیش از حد در رابطه

زنان دوست دارند وقتی با همسرشان هستند او غرورش را کنار بگذارد زیرا فضای شخصی زن، جایی برای غرور بیجای همسرش ندارد. گاهی مردها نمی‌توانند این را درک کنند که نیازی نیست در رفتارشان با زنان، مثل زمانی که با همکاران و دوستان‌شان هستند، آنقدر مردانه و غرورآمیز باشند. 
یک خانم واقعا دوست دارد غرور متعادل و جذاب همسرش را ببیند اما اصلا انتظار ندارد او در رابطه‌شان همان اندازه مغرور باشد که در مقابل دیگران است.

از کجا بفهمیم دختری دوستمان دارد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ