ذرت کبابی یا آب پز؟ کدام سالم تر است؟

ذرت یکی از منابع غذایی غنی و مفید برای رشد کودکان است به شرطی که به صورت صحیحی طبخ شود.

بلال کبابی یکی از محبوب ترین تنقلات ما ایرانی ها محسوب می شود. ذرت یکی از غلات مفید و سرشار از نشاسته است و به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه C، B، A و املاح معدنی کلسیم، پتاسیم، فسفر و آهن، بسیار برای سلامت بدن مفید است. اما شیوه ی صحیح مصرف آن بسیار اهمیت دارد. ما ایرانی ها علاقه شدیدی به خوردن ذرت کبابی یا همان بلال داریم، اما آیا این بهترین شیوه پخت ذرت است؟ بلال کبابی بهتر است یا آب پز؟

بلال کبابی بهتر است یا آب پز؟

هر آن چیزی که روی آتش تهیه و بسوزد، به دلیل کربن ایجاد شده در قسمت‌های سوخته، میزان ابتلا به سرطان افزایش پیدا می‌کند. خوردن دانه‌های سوخته بلال (که معمولا هم تعدادشان در بلال‌ها کم نیست) باعث ورود کربن به بدن و در نهایت با مصرف زیاد آن، فرد را مستعد ابتلا به سرطان‌های کبد و معده می‌کند.

بنابراین مصرف بلال به صورت آب پز یا بخار پز شده، به مراتب بهتر از شکل کبابی آن است، چرا که همچنین باعث می‌شود دیگر از یک منبع اضافی نمک هم استفاده نشود (با توجه به خواباندن بلال بعد از کبابی شدن روی آتش).

همچنین شکل کبابی ذرت به دلیل خواباندن آن در آب نمک توصیه نمی‌شود. ایرانیان نمک خور هستند و مصرف سرانه ایرانیان بیش از دوبرابر مصرف توصیه‌ای سازمان بهداشت جهانی است، توصیه می‌کنیم در آب نمک خوابانده نشود تا دیگر از یک منبع اضافی نمک استفاده نشود.

هشدار! خوردن ذرت مکزیکی خطرناک است!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ