بهترین درمان فوری دندان درد با مسکن طبیعی

اگر برای آرام کردن دندان درد علاقه به خوردن مسکن های شیمیایی ندارید، در این مطلب بهترین مسکن های طبیعی برای دندان درد را به شما معرفی می کنیم.

دندان درد از کلافه کننده ترین دردها است که تمام عصب های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر دندان درد گاهی به سراغتان می آید و اثری از خرابی یا پوسیدگی در دندان ها نمی بینید بهترین کار قبل از مراجعه به پزشک، استفاده از مسکن های طبیعی برای آرام کردن درد دندان است. در ادامه 4 مسکن قوی برای دندان درد را معرفی می کنیم.

گل میخک

اوژنول، ترکیب اصلی روغن گرفته شده از گل میخک، ماده ای رایج در تولید محصولات دندانی است که می تواند در درمان دندان درد، حرفی برای زدن نداشته باشد. گل میخک له شده علاوه بر اینکه از درد دندان می کاهد، به دلیل خواص ضدباکتریایی اش، محیط دهان را از باکتری ها پاک می سازد. گل میخک ویژگی های کرخ و بی حس کننده ای دارد.

زنجبیل

استفاده از ریشه زنجبیل یکی از رایج ترین درمان های گیاهی برای دندان درد است که از دیرباز از آنها استفاده می شود. ابتدا پوست آن را جدا کنید سپس روی دندان دردناک قرار داده و آن را به آرامی گاز بگیرید. به تدریجی از درد دندان کاسته می شود.

سیر

یکی از رایج ترین چاشنی های موجود در آشپزخانه سیر است. سیر علاوه بر اینکه غذا را خوش طعم می کند، گیاهی موثر در تسکین درد دندان است. درواقع سیر یکی از بهترین آنتی بیوتیک های دنیا است. وقتی آن کاملا له و کوبیده شود، تولید دو ماده شیمیایی می کند که درد را از بین می برند. در واقع یکی از این ماده های شیمیایی، آلیسین است که به این گیاه خاصیت آنتی بیوتیکی می دهد. اما برخی از محققان بر این باورند که سیر ممکن است موجب تحریک لثه ها شود. بنابراین سیر له شده را باید فقط روی دندانی که درد می کند قرار داد.

پیاز

با قرار دادن یک تکه پیاز خام روی دندانی که درد می کند، می توانید از درد آن تا حدی بکاهید. پیاز ویژگی ضدمیکروبی دارد که می تواند در کنترل دندان در موثر باشد. برخی از مردم معتقدند پیاز حتی از مسکن های قوی هم موثرتر است. پیاز آبسه دندان را نیز درمان می کند. آن را روی دندان دردناک گذاشته و با ملایمت گاز بگیرید تا آبش خارج شود.

هنگام دندان درد ناگهانی چه کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ