پوست این میوه ها را حتما بخورید

atoosamirzavandi
پوست میوه ها را نباید دور ریخت گاهی حتی پوست میوه ها بیشتر خودشان مفید است. پوست پرتقال دو برابر پرتقال حاوی ویتامین سی می باشد.

پوست میوه ها گاهی حتی بیشتر از خود میوه ها خاصیت دارند.  پوست میوه هایی مثل خیار، پرتقال را می توان حتی در نوشیدنی ها استفاده کرد و از پوست موز جوشانده تهیه کرد. میوه هایی که باید حتما پوستشان را بخورید در این مقاله بشناسید.

فواید شگفت انگیز خوردن پوست سیب:

پوست سیب حاوی حدود نیمی از محتوای کلی فیبر غذایی سیب است. یک سیب متوسط حاوی 9 میلی گرم ویتامین C و 100 واحد ویتامین A و 200 گرم پتاسیم است.با کندن پوست، حدود یک سوم از این مواد مغذی را از دست می دهید. پوست نیز دارای چهار برابر ویتامین K نسبت به گوشت آن است، و حدود 5 درصد از ارزش روزانه شما را فراهم می کند.ویتامین K که همچنین در گوشت و در اسفناج و دیگر سبزیجات وجود دارد – به شما کمک می کند تا لخته خون ایجاد کنید و پروتئین هایی که برای رشد سلول و حفظ سلامتی استخوان مهم هستند را فعال می کند.
پوست سیب دارای مزایای بالقوه و فراتر از محتوای ویتامین آن است. یک آنتی اکسیدان به نام کورستین که بیشتر در پوست سیب یافت می شود، می تواند به عملکرد ریه کمک کند، مشکلات تنفسی را کاهش می دهد و ریه های شما را از تحریک شدن محافظت می کند. کورستین همچنین با آسیب بافت مغز مبارزه می کند و از حافظه شما محافظت می کند

پوست پرتقال

پوست پرتقال حاوی دو برابر ویتامین C نسبت به داخلش است و همچنین حاوی غلظت بالایی از ریبوفلاوین، ویتامین B6، کلسیم، منیزیم و پتاسیم می باشد. فلاونوئیدهای پوستش دارای خواص ضد سرطان و ضد التهابی هستند. (مرکبات همچنین جذب آهن را افزایش می دهد.)
ماده مغذی به عنوان پوست مرکبات، بعید است که بتوان پوست پرتقال را خورد ؛ کل پوستش برای هضم، تلخ و سفت است در عوض، پوست را با استفاده از یک پوست گیر یا ابزار دیگری رنده کنید و آن را روی سالاد و یا غذاها بریزید. پوست مرکبات همچنین با بستنی و شکلات هم خوب می شود.

فواید خوردن خیار با پوست

پوست سبز تیره خیار حاوی آنتی اکسیدان های خیار، فیبر نامحلول و پتاسیم است ؛ پوست خیار همچنین بیشتر ویتامین K را در خودش حفظ می کند. دفعه بعد که شما سالاد درست می کنید، پوستش را نکنید.

فواید خوردن انبه با پوست

محققان دریافتند که پوست انبه دارای خواصی مشابه رزوراترول است که به سوختن چربی کمک می کند و تولید سلول های چربی بالغ را مهار می کند. عصاره های گوشتی انبه نیز مورد آزمایش قرار گرفتند، اما نتایج مشابهی نداشتند، که نشان می دهد برای داشتن این خواص مفید، باید پوست انبه را بخورید. پوست انبه همچنین حاوی مقادیر بیشتری از کاروتنوئید، پلی فنول، امگا 3، امگا 6 و اسیدهای چرب اشباع نشده نسبت به گوشت آن است. مطالعات دیگری نشان داد ترکیبات بیشتر در پوست مانگو متمرکز می شوند که از سرطان، دیابت و بیماری های قلبی جلوگیری می کنند.
پوست انبه می تواند خام یا پخته همراه با گوشتش خورده شود ، راه دیگر برای خوردن گوشت و پوست این میوه این است که کل انبه را ترشی کنید.

موز

پوست موز اگرچه طعم تلخ و بافت زمختی دارد، اما دارای مقادیر زیادی پتاسیم، لوتئین (آنتی اکسیدانی قوی برای چشم) و تریپتوفان (که موجب افزایش تولید سروتونین –هورمون شادی در بدن می شود) است. استفاده از پوست این میوه در نوشیدنی ها یا جوشانیدن و پختن آن، به مصرف آسان تر این ماده کمک می کند.
منبع الودکتر

پوست میوه و سبزی جات را می توان استفاده کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ