هشدار! پفک موجب ناباروری در کودکان می شود!

sahar.d
پفک یکی از مضرترین تنقلات برای کودکان است و طبق تحقیقات انجام شده در انگلستان مصرف زیاد آن موجب ناباروری و عقیم شدن کودکان می شود.

مصرف تنقلاتی مانند پفک و چیپس برای کودکان و بخصوص کودکان زیر دو سال ممنوع است. مصرف زیاد این تنقلات بزرگسالان با عوارضی مانند ناباروری، اختلالات رفتاری، اضطراب و پرخاشگری به خصوص در کودکان همراه است. در ادامه این مطلب به بررسی تاثیر منفی پفک بر ناباروری و تغییرات رفتاری و گوارشی در کودکان و حتی بزرگسالان می پردازیم.

ناباروری در کودکان با مصرف پفک

کم خونی،‌ کوتاهی قد، پوکی استخوان و ریزش مو در انتظار کودکانی است که به طور مداوم این دو فرآورده را مصرف می کنند. 

یکی از علت های اختلالات رفتاری، اضطراب، تند خویی و حساسیت در کودکان، رنگ نارنجی پفک است. 

مصرف چیپس و پفک باعث تغییر در رفتارهای جنسی، افزایش بیماری های عفونی، سرطان، ناباروری، ‌سقط جنین، ‌تحریک و قرمزی پوست و چشم ها می شود. 

وقتی در تهیه چیس و پفک روغن با درصد بالای چربی استفاده می شود افزایش وزن، چربی خون و بیماری های قلبی و عروقی در انتظار مصرف کننده است. 

نمک فراوان موجود پفک و چیپس به کلیه ها آسیب می رساند، ذایقه افراد به خوردن مواد شور تغییر می کند،‌ به دلیل جمع شدن آب در بدن، بافت ها متورم می شود و فشارخون و سکته های قلبی و مغزی افزایش می یابد.

یکی از علت های بروز سرطان، مصرف روغن هایی است که برای چندین بار سرخ می شوند که ای معضل در چیپس شدت بیشتری دارد.  

 پفک عامل چسبندگی روده و ایجاد مشکل در عمل دفع

چسبندگی روده و مشکل شدن عمل دفع، یکی دیگر از عوارض مصرف چیپیس و پفک است. 

وقتی که چیپس و پفک با درجه بسیار بالا حرارت داده می شود یک نوع مواد شمیایی تولید می شود که زیان آن شبیه زیان مواد شمیایی موجود در دود سیگار است که موجب سرطان ریه‌، سینه و مثانه می شود. 

مصرف بیش از اندازه این دو دسته از تنقلات ضریب سرطان روده را در مصرف کننده بالا می برد. 

یک نوع ماده سمی از لکه های سبز موجود در چیپس تولید می شود که با مصرف آن بیماری های گوارشی و عصبی به وجود می آید؛ نام این ماده «آکریلامید» و یک نوع ماده سرطان زاست که در اثر حرارت های بالا در زمان طولانی مدت در غذاهای کربوهیدرات دار و کم پروتئین تولید می شود. 

احتمال بروز دو برابری سرطان رحم و تخمدان در زنانی که بیش از 40 میکروگرم از این ماده سرطان زا در روز مصرف می کنند، وجود دارد.

به جای چیپس و پفک این خوارکی های مقوی را بخورید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ