به سادگی اسپری فر کننده مو خانگی بسازید!

faateme1366
اگر علاقه مند به ساختن لوازم آرایشی در خانه هستید این مطلب را دنبال کنید.

اسپری فر کننده مو یا همان موس یکی از پر فروش های لوازم آرایشی مو است. در این مطلب برای شما از روش ساخت خانگی این اسپری صحبت کردیم. با ما همراه باشید.

 

ساخت محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی پوست و مو در منزل نه تنها جذاب است بلکه انسان را از ارگانیک بودن محصولی که برای پوست و موهایش استفاده می کند، خاطر جمع خواهد کرد. اسپری فر کننده موی خانگی نیز کاملاً طبیعی، ارگانیک و بی ضرر بوده و بدون هیچ گونه خطر و عوارض جانبی می توان از خواص و مزیت های آن استفاده کرد. به همین دلیل بر آن شدیم تا با ترکیب مواد طبیعی اسپری فرکننده ای تهیه کنیم که شاید کمی برایتان عجیب باشد، اما در نهایت نتیجه ی قابل توجهی را حاصل می کند. با ما همراه باشید.

 

ساخت اسپری فر کننده مو

اسپری فر کننده ی مو یا به قول معروف موس مو، موها را فر کرده و حالتی زیبا به آن می بخشد. همچنین آن ها را از شلختگی در می آورد. به خصوص برای افرادی که موهایشان به طور طبیعی مانند موی بچه ها وزوزی بوده و هیچ گاه حالتی صاف و زیبا به خود نمی گیرد. از مهمترین مزیت های این اسپری دست ساز این است که با اضافه کردن اسانس های روغنی، علاوه بر این که می توان بوی خوشی به آن بخشید، می توان سلامت، تقویت و رشد مو را تضمین کرد. به علاوه این که این اسپری فوق العاده ارزان بوده و به راحتی ساخته می شود و تاثیر و عملکرد آن روی موها بسیار بیشتر از محصولات مشابه است.

 

حتی اگر تمامی مواد لازم برای ساخت این اسپری را خریداری کنید باز هم قیمت آن کمتر از اسپری های موجود در بازار و موس های مو می شود!

 

اما اگر صرف هزینه برایتان مهم نباشد، اسپری های بسیاری در بازار موجود است که کیفیت بسیار عالی داشته و می توانید آن ها را تهیه کنید.

 

مواد لازم

با این حال برای ساخت اسپری فر کننده ی مو در منزل مواد زیر را آماده کنید:

 

۱ پیمانه آب مقطر گرم شده اما نجوشیده باشد.

۱ قاشق غذاخوری نمک اپسوم

یک قاشق غذا خوری شکر سفید

۱۰ قطره اسانس روغنی اسطوخدوس (اختیاری)

۱۰ قطره اسانس روغنی لیمو (اختیاری)

۱۰ قطره اسانس روغنی مریم گلی (اختیاری)

۵ قطره اسانس روغنی رزماری (اختیاری)

یک قاشق چایخوری نرم کننده ی مو (نارگیلی). این مورد نیز اختیاری است اما کمک می کند که ماده ی فر کننده به بطری نچسببیده و راحت از بطری خارج شود.

 

توجه داشته باشید که نرم کننده برای انواع موها مناسب نبوده و به همین دلیل وجود آن حتماً لازم نیست. اگر نمی خواهید از نرم کننده استفاده کنید، برای خارج شدن محتویات چسبیده به دیواره های بطری می توانید اسپری را در آب داغ گذاشته تا محلول روانتر شده و به راحتی اسپری شود.

 

چگونه اسپری فر کننده ی مو بسازیم؟

ساخت این اسپری خیلی آسان است پس تعجب نکرده و فکر نکنید که اشتباه می کنید! فقط آب گرم را در یک بطری اسپری (ترجیحاً شیشه ای) ریخته و تمامی مواد گفته شده در بالا را به آن اضافه کنید. سپس بطری را آنقدر تکان دهید تا تمامی مواد کاملاً مخلوط شده و در هم حل شوند.

 

چگونه از اسپری فر کننده ی مو استفاده کنیم؟

محلول را روی موهای خشک اسپری کرده و با دست (یا هر چیز دیگری مثل شانه، اتو، بابلیس) به موها حالت فر دهید. یا موها را مچاله کرده و صبر کنید تا موها به همان حالت خشک شوند.

 

می توانید شب موهایتان را اسپری زده، ببافید و بخوابید. صبح نیز بافت را باز کرده و موها را با شانه مرتب کنید. پس از آن مجددا موها را اسپری زده و از موهای فرتان در تمام روز لذت ببرید.

منبع: فن آموز

رنگ ساژ دیرتر و ماندگاری رنگ مو با چند ترفند ساده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ