معجزه ماسک کیوی و لیمو بر پوست

atoosamirzavandi
ماسک لیمو و کیوی خاصیت لایه برداری، ضد چروک، سفت کنندگی و روشن کننده پوست می باشد.

کیوی و لیمو به دلیل دارا بودن دو ویتامین C و E هر دو برای پوست مفید هستند. تهیه ماسک کیوی و لیمو بر زیبایی پوست بسیار زیاد است. در این مقاله با معجزه ماسک کیوی و لیمو بر پوست آشنا خواهید شد.

خواص کیوی برای پوست

درمان پوست: کیوی به دلیل داشتن ویتامین C باعث می شود خراش های روی پوست سریع تر درمان شود.
سفتی پوست: استفاده از پوره کیوی روی پوست باعث می شود مواد مغذی به غشاء میانی پوست وارد شده و پوست سفت شود.
جلوگیری از آسیب در مقابل آفتاب: کیوه سرشار از ویتامین C و آمینواسید است که پوست را در مقابل اشعه های مضر آفتاب حفظ می کند.
پاک کننده پوست: از این میوه خوشمزه به عنوان پاک کننده پوست هم می توان استفاده کرد زیرا از پوست در مقابل رادیکال های آزاد دفاع می کند و سطح PH پوست را متعادل می کند.
لایه برداری سلول های مرده: هنگامی که کیوی را پوست بگیرید و روی پوست بمالید به دلیل آنزیم های موجود در آن پوست را لایه برداری می کند.
جوانسازی پوست: ویتامین های C، E و آنتی اکسیدان های موجود در کیوه پوست را جوان و تازه می کند.
بازیابی سلول ها: ویتامین E موجود در کیوی به بازیابی سلول ها کمک می کند.
ضد پیری: کیوی با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از ایجاد چین و چروک، لک و خطوط پیری روی پوست جلوگیری می کند.
ضد جوش: کیوی به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهاب با آکنه ها مبارزه می کند و منافذ پوست را پاکسازی می کند.
روشن کننده پوست: ویتامین C کیوی پوست را روشن می کند.
نرم کننده پوست: اگر پوست خشکی دارید خوردن این میوه باعث می شود پوست نرم و مرطوب شود.
جلوگیری از بیماری های پوستی: کیوی حاوی اسیدهای چرب اومگا3 است و پوست را از بیماری هایی مثل سرطان حفظ می کند.
ضد التهاب: کیوی یکی از میوه هایی است که خاصیت ضد التهاب دارد و آسیب های اکسیداتیو داخلی را کاهش می دهد.

ماسک کیوی و لیمو

کیوی له شده را با آب لیموی تازه ترکیب کنید. ماسک را به پوست بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب بشوئید. این ماسک برای پوست های چرب عالی است و جوش های پوستی را از بین می برد.
ابتدا موز را له کنید و بعد یک قاشق غذاخوری ماست و یک عدد کیوی له شده را به آن اضافه کنید. ماسک را به صورت مالیده و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشوئید. این ماسک برای پوست های خشک تا نرمال مناسب است و پوست را نرم و مرطوب می کند.

ماسک لایه بردار کیوی:

برای تهیه این ماسک لایه بردار از یک عدد کیوی و مقداری لیموی تازه استفاده کنید. کیوی را به خوبی له کرده و چند قطره از عصاره ی لیمو را در آن را ریخته و روی پوست قرار دهید. استفاده از این ماسک موجب از بین بردن که های صورت می شود.

ماسک کیوی ضد چروک

ماسک کیوی به طور طبیعی یک ضد چروک برای پوست به شمار می آید. برای ایجاد بیشترین تاثیر برای رفع چین و چروک ها بهتر است یک کیوی را له نموده و با میوه آووکادو که آن را نیز له نموده اید ترکیب نمائید. سپس مقداری عسل طبیعی را به آن افزوده و آنقدر هم بزنید تا خمیر یکدستی به وجود بیاید. این مخلوط را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست قرار داده و از تاثیرات معجزه آسای آن لذت ببرید. برای مقابله با خشکی پوست نیز می توانید از یک ماساژ صورت به وسیله روغن آووکادو پس از استفاده از ماسک مذکور، رطوبت و چربی مناسب را به پوست خود برسانید.

ماسک کیوی روشن کننده

یک کیوی را له کنید و با مقداری انگور داخل مخلوط کن بریزید. انگور می تواند پوست را ویتامینه کرده و در ترکیب با کیوی یک ضد لک برای پوست به شمار بیاید. این مخلوط را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس با آب سرد بشوئید. اگر به طور مرتب از این ماسک استفاده نمائید درخشندگی و شفافیتی خیره کننده برای پوست شما به ارمغان خواهد آمد. همچنین می تواند چین و چروک های سطحی را از بین برده و روند پیری پوست را تا حد مطلوبی به تعویق بیندازد.
منبع الو دکتر

چطور با کیوی پوستی زیبا داشته باشیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ