شب ها زیر بالشتان سیر قرار دهید

sahar.d
سیر به صورت یک خواب آور طبیعی و آرامبخش به خواب بهتر شما کمک می کند.

سیر یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی است که خواص بسیاری برای سلامتی دارد. سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد ویروس قوی است. سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین‌های B1 و B2 و B3 است. در این مطلب فواید قرار دادن سیر زیر بالش را بیان می کنیم.

فواید گذاشتن یک حبه سیر زیر بالشت

گذاشتن یک حبه سیر زیر بالش یک روش قدیمی و ساده برای داشتن خوابی عمیق و باکیفیت است. این شیوه بخصوص برای افرادی که از بیخوابی و بد خوابی رنج می برند فوق العاده است. ترکیبات گوگردی سیر در بوی آن نیز وجود دارد و مانند یک ماده آرامبخش عمل می کند و در نتیجه کیفیت خواب را بهبود می دهد. زینک موجود در این ماده غذایی نیز باعث ایجاد احساس آرامش می شود.

با وجود اینکه شاید در شبهای اول از بوی سیر اذیت شوید اما به مرور به این بو عادت می کنید. اگر بیخوابی دارید این روش طبیعی و ساده را امتحان کنید. چون مشاهده خواهید کرد که صبح با بدنی پرانرژی از خواب بیدار می شوید و تمام روز را با انرژی بیشتری سپری می کنید. برای افزایش نتیجه همچنین می توانید به طور ناشتا سیر مصرف کنید. می توانید این سیر را به تنهایی یا با لیموترش مصرف کنید.

داروی خواب آور طبیعی با سیر

اگر از بی خوابی در عذاب هستید علاوه بر گذاشتن سیر زیر بالشت تان می توانید یک داروی طبیعی خواب نیز با سیر تهیه کنید. این نوشیدنی طبیعی خواص آرامبخشی دارد و شما را به خواب راحتی فرو می برد.

مواد لازم

  • شیر 1 لیوان(200 میلی لیتر)
  • سیر خوبیده شده 1 حبه
  • عسل 1 قاشق

روش تهیه و مصرف

شیر را در شیرجوش بریزید و سیر له شده را اضافه کنید و به مدت 3 دقیقه بجوشانید. بعد از این مدت زمان بگذارید نوشیدنی استراحت کرده و در نهایت عسل را افزوده و میل کنید. بهترین کار این است که این نوشیدنی را نیم ساعت قبل از خواب میل کنید تا اثر کند.

معجزه های خوردن سیر به صورت ناشتا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ