روش استفاده از ماینوکسیدیل چیست؟

sahar.d
ماینوکسیدیل محلولی است که برای درمان ریزش مو و طاسی مورد استفاده قرار می گیرد.

ماینوکسیدیل دارویی است که نوع خوراکی آن برای درمان فشارخون بالا و محلول موضعی آن برای درمان ریزش مو و طاسی مورد استفاده قرار می گیرد. ماینوکسیدیل می‌تواند فرآیند رشد مو در نواحی مختلف سر را تحریک کرده و باعث شود رشد مو در نقاط دچار مشکل آغاز شود. در ادامه این مطلب روش مصرف ماینوکسیدیل را می خوانید.

ماینوکسیدیل چیست؟

ماینوکسیدیل (minoxidil) در ابتدا نام قرصی بود که برای درمان فشار خون بالا مورد استفاده قرار می‌گرفت. به هر حال، یکی از عوارض جانبی مصرف این دارو رشد ناخواسته مو بود. این عارضه جانبی محققان را تشویق کرد داروی موضعی ماینوکسیدیل را برای درمان ریزش مو تولید کنند و نتایج تحقیقات نشان دهنده اثربخشی این دارو در درمانریزش مو است. 

ماینوکسیدیل موضعی برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه و ریزش مو با الگوی زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به هر حال، گاهی اوقات این دارو می‌تواند برای درمان سایر الگوهای ریزش مو همچون ریزش موی سکه‌ای و تقویت مو پس از کاشت طبیعی یا درمان ریزش مو در نتیجه شیمی درمانی نیز مفید باشد. 

توجه داشته باشید ماینوکسیدیل یک درمان برای ریزش مو است و نمی‌تواند این مشکل را به‌طور کامل از بین ببرد. به همین خاطر هنگامی که بیمار مصرف این دارو را متوقف کند، به احتمال زیاد تمام موی رشد کرده بر روی سر وی در نتیجه مصرف این دارو در طول مدت 90 روز به تدریج دچار ریزش شده و به رشد خود ادامه نخواهد داد.

نحوه مصرف ماینوکسیدیل

در مصرف ماینوکسیدیل باید از تمیز بودن پوست سر اطمینان حاصل کنید. اگر تازه سر خود را تمیز کرده اید، این اجازه را بدهید که پوست سر کاملا خشک شود و بعد از محلول ماینوکسیدیل استفاده کنید.

  • یک یا دو مرتبه در روز و هر بار یک سی سی یا ۱۵ قطره روی پوست سر ریخته شود و بهتر است که کمی ماساژ هم بدهید.
  • ماینوکسیدیل هایی که حالت اسپری دارند هر بار باید ۷ پاف مورد استفاده قرار گیرند.
  • برای جذب ماینوکسیدیل یک ساعت زمان دارید.
  • اگر در این مدت موها دوباره خیس شد، باید ماینوکسیدیل را دوباره استفاده کنید و بعد از یک ساعت میتوان حمام کرد.

بهترین شامپو برای درمان ریزش مو چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ