برای رفع سردرد پوست موز بمالید

atoosamirzavandi
بررای رفع سردرد پوست موز بمالید این یکی از جمله کاربرد های پوست موز است.

رفع سردرد با پوست موز می تواند حاصل شود و این امر به علت پتاسیم بالای موز و پوست موز است. در این مقاله با کاربرد های بیشتر پوست موز آشنا خواهید شد.

پوست موز و درمان سر درد

قرار دادن پوست موز روی پیشانی یا پشت گردن به علت دارا بودن پتاسیم سردرد را کاهش می دهد. پوست موز را ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید. یکی از پوست ها را روی پیشانی و یکی دیگر را پشت گردن قرار دهید و اجازه دهید پوست ها گرم شوند. این کار را می توانید چند مرتبه در روز تکرار کنید.

پوست موز و سفید کننده دندان ها

پتاسیم موجود در پوست موز لکه هایی که در اثر خوردن چای، قهوه و یا برخی میوه ها روی دندان ظاهر می شود را از بین می برد. بعد از این که دندان ها را مسواک زدید یک عدد پوست موز را ۲ دقیقه روی دندان ها بمالید. سپس دندان ها را بشوئید و دوباره این کار را در روز تکرار کنید.

کاهش لکه های پوستی

قسمت داخلی پوست موز برای رفع لکه‌های پوستی بسیار مفید می‌باشد. وجود ویتامین‌های A و B ،C ،E در پوست موز برای پوست مفید بوده و به ترمیم لکه‌های آن کمک می‌کند. به‌ علاوه به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا، لکه‌های سیاه را نیز کاهش می‌دهند.
• به آرامی قسمت داخلی پوست موز را به مدت پنج تا ده دقیقه به پوستتان بمالید. (می‌توانید قسمت فیبری سفید آن‌ را جدا کرده و روی صورت بگذارید).
• برای حداقل 20 دقیقه اجازه بدهید که فیبرهای آن روی پوست شما بماند.
• روزی 2 تا 3 بار این عمل را تکرار کنید تا لکه‌های پوستی محو شوند.

آرامش دهنده جای نیش پشه

نیش زدن پشه و دیگر حشرات بسیار دردناک و آزاردهنده می‌باشد. با قسمت داخلی پوست موز می‌توانید این واکنش‌ها را آرامش ببخشید.
• به مدت پنج دقیقه ناحیه نیش خورده را با قسمت داخلی پوست موز ماساژ دهید.
• بعد از پانزده دقیقه استراحت، محل مورد نظر را با آب سرد بشویید.
• در صورت نیاز این عمل را تکرار کنید.

درمان زگیل با پوست موز با قطعه ای از پوست موز

روی زگیل را بپوشانید طوریکه که در طول شب روی آن باشد و فرآیند را تا زمانی که زگیل محو شود تکرار کنید.

رفع کورک با پوست موز:

مالیدن پوست موز به مدت 5 دقیقه در روز ، کورک ها را به سرعت از بین می برد. خاصیت مرطوب کنندگی پوست موز نیز آن را برای درمان پسوریازیس مناسب می کند.

پوست موز مفید برای چشم:

چند ساعت ، تکه های پوست موز را زیر نور خورشید بگذارید و سپس آن ها را روی چشم بمالید. این کار از چشم در برابر اشعه های مضر فرابنفش محافظت می کند و همچنین ثابت شده است که آب مروارید را کاهش می دهد.
پوست موز عالی برای رفع بوی بد داخل خودرو:
بوی بد زننده اتومبیل را با گذاشتن یک پوست موز در داخل اتومبیل دور کنید. فراموش نکنید که هر روز یک پوست جدید استفاده کنید.
کاهش افسردگی با مصرف پوست موز:
نوشیدن آب پوست موز جوشیده شده به تسکین افسردگی کمک می کند.

پوست موز می تواند نقره را صیقل و برق دهد:

زمانی که نقره شروع به از دست دادن درخشش خود می کند و یا لکه دارمی شود، سعی کنید از پوست موز استفاده کنید. درون پوست موز حاوی موادی مثل پتاسیم است که به تمیز کردن اشیا فلزی کمک می کند.
روش :
پوست موز را بکنید و در مخلوط کن بریزید.
نصف فنجان آب به مخلوط کن اضافه کنید.
تا زمانی که خمیر شود ، مخلوط کنید.
نقره را چند دقیقه به خمیر بمالید.
منبع الودکتر

درمان سریع سردرد در 2 دقیقه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ